Pakaunėje žuvusio lakūno Viktoro Ramono bendražygis: „Jis buvo labai geras pilotas“

2019 m. gruodžio 9 d. 21:01
„Viktoras buvo labai geras pilotas ir į tokį apibūdinimą telpa labai daug savybių“, – prislėgtas baisios tragedijos kalbėjo vienas artimiausių Viktoro Ramono bendražygių Gintautas Staniulis. 
Daugiau nuotraukų (6)
65-erių V.Ramonas kartu su 30 metų vyru žuvo sekmadienį, kai jų lėktuvas „Piper PA-30 Twin Comanche“ nukrito į gyvenamojo namo kiemą Noreikiškėse (Kauno r.).
Kartu su V.Ramonu skridęs Bulgarijos pilietis buvo jo mokinys. 
Aviatorių bendruomenė aktyviai aptarinėjo šios nelaimės aplinkybes, mat V.Ramonas buvo labai patyręs ir atsargus pilotas. Viena minimų tragedijos versijų – orlaivio fiuzeliažo apledėjimas. 
Tokios galimybės neatmeta ir kitas žinomas pilotas G.Staniulis, kurį su V.Ramonu siejo sena pažintis ir meilė aviacijai.   
„Apledėjimo pavojus tokiu metu yra labai realus“, – mano pilotas. 
2003 metais tuo pačiu lėktuvu pilotai V.Ramonas ir G.Staniulis pagerbdami lakūnus Steponą Darių bei Stasį Girėną įveikė Atlantą du kartus – iš Lietuvos į JAV ir atgal.
Tai buvo pirmas toks skrydis (pirmyn ir atgal) lengvuoju lėktuvu pagerbiant legendinius lakūnus. Iki tol pagerbiant S.Darių ir S.Girėną per Atlantą būdavo skrendama tik į vieną pusę.
„Sekmadienį oras buvo labai permainingas. Skrydžiui tinkamas prošvaistes keitė itin nepalankūs orai“, – prisiminė G.Staniulis. 
Galbūt V.Ramonas pakilo dar esant palankiam orui, o vėliau pakliuvo į pavojingą zoną. 
„Permainos įvyksta labai greitai. Net važiuojant automobiliu jis labai netikėtai pakliūna į lijundros zoną, o padangėje tai gali įvykti dar greičiau ir bet kokiame aukštyje“, – kalbėjo G.Staniulis.
Pasak jo, šiame lėktuve nebuvo jokių sistemų, padedančių išvengti apledėjimo. 
„Į visus klausimus atsakys tyrimas“, – įsitikinęs G.Staniulis.
Tuo tarpu patyręs pilotas, Transporto kompetencijų agentūros Civilinės aviacijos departamento direktorius Alvydas Šumskas orlaivio apledėjimo galimybę vertina skeptiškai.  
Pasak jo, labai maža tikimybė, kad tokiame aukštyje susiformuotų toks apledėjimas, kad orlaivis taptų nevaldomas.
„Pirmausia tirčiau variklio gedimo versiją“, – naujienų portalui lrytas.lt sakė A.Šumskas. Galvoti apie variklio gedimą aviacijos ekspertą verčia po avarijos matytas variklio menčių vaizdas.  
Tokią įvykių seką patvirtino ir liudininkai. Jie tvirtino neva orlaivis kurį laiką planiravo, o tuomet smigo žemyn.
A.Šumskas taip pat smarkiai abejoja, kad tragediją galėjo lemti klaida, nes V.Ramonas buvo labai patyręs pilotas, skraidęs daugiau kaip 9000 valandų. 
„Visi darome klaidų, tačiau tokiame amžiuje toks patyręs pilotas stengiasi viską gerai apgalvoti ir elgiasi atsakingai“, – svarstė A.Šumskas.
Civilinės aviacijos administracijos (CAA) duomenų bazėse nurodoma, kad lėktuvas (registracijos numeris LY-ARS) yra 1969 metais pagamintas dvimotoris „Piper PA-30 Twin Comanche“. Jis priklausė V.Ramonui. 
 
PilotasLėktuvasKauno rajonas
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.