Į Kauno autobusų stotį sausio 18-ąją po vidurdienio lėkė gelbėtojai bei medikai, o patalpose esantys žmonės per garsiakalbius buvo raginami kuo skubiau jas palikti.
Gelbėtojų skaičiavimais, lauke laikinai atsidūrė keli šimtai žmonių.
Netrukus paaiškėjo šios sumaišties priežastis – požeminėje automobilių aikštelėje užsidegė automobilis „Citroën C5“.
Juo atvykusi moteris pastebėjo, kad iš variklio skyriaus rūksta dūmai. Automobilį mėgino gesinti vienas aikštelėje buvęs vyras, o netrukus atskubėjo ir gelbėtojai.
Prie išvažiavimo – kliūtis
Praėjus kelioms minutėms automobilis buvo užgesintas, jis smarkiai nukentėjo. Žmonėms kurį laiką buvo neleidžiama įeiti į stoties patalpas, jie pasakojo ilgokai jutę degėsių tvaiką.
Tuo metu iš požeminės aikštelės mėginę išvažiuoti vairuotojai, komentuodami žiniasklaidos pranešimus apie šį įvykį, atkreipė dėmesį į vieną svarbią detalę.
„Požeminėje aikštelėje buvo matomi ir juntami dūmai, kaukė sirena, bet automobilius išleidžiantis užtvaras neveikė – automobiliai galėjo tik įvažiuoti, o išvažiuoti neleido“, – stebėjosi vienas vairuotojas.
Kitas liudininkas taip pat patvirtino pakliuvęs į tokią situaciją ir juokavo, kad gaisras nėra priežastis nemokėti už transporto priemonės stovėjimą.
Kauno autobusų stoties požeminėje automobilių aikštelėje pirmąsias dvi valandas automobilį galima laikyti nemokamai, vėliau už paslaugą tenka mokėti.
Apie gaisrą pranešė klientai
Aikštelę prižiūrinčios bendrovės „Unipark“ rinkodaros ir pardavimų vadybininkė Karolina Slatkevičiūtė paaiškino, kad automobilių aikštelės užtvaras automatiškai pakyla, kai yra išjungiamas arba dingsta elektros tiekimas įrangai.
„Užtvarą nuotoliniu būdu pakėlėme, kai tik sulaukėme klientų telefono skambučių iš įvykio vietos“, – kalbėjo K.Slatkevičiūtė.
Ji pridūrė, kad skambučių iš Priešgaisrinės apsaugos tarnybos darbuotojų šįkart nebuvo sulaukta.
Užtvaras buvo pakeltas praėjus maždaug 7 minutėms po to, kai pirmąjį pranešimą apie nelaimę gavo ugniagesiai.
Kauno priešgaisrinės gelbėjimo valdybos Pajėgų valdymo skyriaus viršininkas Žydrūnas Trečiokas paaiškino, kad užtvarai tokiu atveju turi būti kuo greičiau pakelti ir atvertas kelias automobiliams išvažiuoti.
„Užtvarai pakeliami rankiniu būdu arba automatiškai įsijungus priešgaisrinei apsaugos sistemai“, – kalbėjo Ž.Trečiokas.
Po žeme – šimtai mašinų
Šįkart gaisras požeminėje aikštelėje neišplito ir žmonės nenukentėjo. Daugiausia nuostolių patyrė automobilį praradusi moteris.
Tuo metu gelbėtojai perspėjo, kad saugumui tokiuose objektuose turi tekti išskirtinis dėmesys.
Nors Kauno autobusų stoties požeminė automobilių aikštelė yra viena didžiausių mieste, netrukus bus atidaryta gerokai didesnė.
Vienybės aikštėje baigiama įrengti požeminė aikštelė, kurioje bus 500 vietų automobiliams, 10 proc. jų atiteks Kauno savivaldybės reikmėms.
Privati bendrovė šiam projektui numatė išleisti apie 10 mln. eurų, aikštelę ji valdys 25 metus, o vėliau perduos savivaldybei.