Skaudi nelaimė įvyko penktadienį vakare, kai keltuvu leidosi 32 vaikai, atvykę iš Šiaulių.
Iš pradžių keltuvo vagonas sustojo ant šlaito suveikus saugos sistemai, o vėliau riedėjo nevaldomas ir atsitrenkė į laikiklius. Dėl patirtų sužalojimų 8 vaikus, kuriems 11–14 metų, medikai nuvežė į Kauno klinikas.
Gydymo įstaigoje lig šiol stebima viena mergaitė, kiti moksleiviai tą patį vakarą grįžo į Šiaulius.
Žaliakalnio funikulierių nuo 2003 metų valdo bendrovė „Kauno liftai“, kuri išleido daug lėšų istorinės transporto priemonės atnaujinimui.
Šis 1931 metais įrengtas funikulierius yra vienas seniausių Europoje, kuriuo galima naudotis. Jį pastatė konkursą laimėjusi Vokietijos įmonė. Kaune dar veikia Aleksoto funikulierius, kuris pradėjo kelti keleivius 1935-aisiais.
„Kauno liftų“ generalinis direktorius Jonas Guzavičius papasakojo, kas nutiko penktadienį vakare.
Keltuvo vagonui besileidžiant žemyn jis sustojo. Pasak bendrovės vadovo, suveikė automatinė stabdymo sistema – viskas taip ir turėjo vykti, tokių atvejų pasitaiko. Šįkart taip galėjo nutikti dėl skirtingo vagonų svorio.
„Mašinistas atsinešė kopetėles, atidarė liuką ir mėgino pašalinti trikdžius“, – pasakojo J.Guzavičius. Būtent tuo metu jis padarė grubią klaidą – vyras pirmiausia privalėjo išlaipinti keleivius, kurie šlaito papėdėje esančią aikštelę būtų pasiekę pėsčiomis, mat greta linijos įrengti ir laiptai.
Keltuvo vagone riedėję vaikai iškart po nelaimės pranešė, kad mašinistas gali būti apspangęs nuo alkoholio.
J.Guzavičius nenorėjo patikėti, kad funikulieriaus mašinistas galėjo būti neblaivus, tačiau vaikų išsakytos abejonės pasitvirtino – policijos pareigūnai 61 metų vyrui nustatė lengvą (0,69 promilės) girtumą.
Jis buvo sulaikytas ir uždarytas dviem paroms į areštinę, o policijos pareigūnai pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl nesunkaus sveikatos sutrikdymo.
Mašinistas J.Guzavičiui prisipažino netoli viršutinės funikulieriaus aikštelės esančiame bare išgėręs bokalą alaus.
„Šis darbuotojas nebedirbs įmonėje. Jis pats tai puikiai supranta, o man belieka dar kartą atsiprašyti nukentėjusių moksleivių“, – kalbėjo J.Guzavičius.
Nors keltuvo vagonas talpina 35 žmones, įmonė yra nustačiusi 25 keleivių ribą. Vis tik ši aplinkybė niekaip negalėjo daryti įtakos nelaimei, nes kėlėsi vaikai ir svorio riba tikrai nebuvo viršyta.
Nors keltuvo vagonas talpina 35 žmones, įmonė yra nustačiusi 25 keleivių ribą. Vis tik ši aplinkybė niekaip negalėjo daryti įtakos nelaimei, nes kėlėsi vaikai ir svorio riba tikrai nebuvo viršyta.
Nuo smūgio nukentėjo ir pats keltuvo vagonas – sudužo stiklai, sulaužyti viduje įrengti suoliukai. Įmonės vadovas nenorėjo spėlioti, kada funikulierius vėl veiks.
„Turime progą įvertinti visų funikulieriaus grandžių būklę, patikrinti mazgus, kad ateityje būtų galima tokių nelaimių išvengti“, – kalbėjo J.Guzavičius.
Jo žiniomis, funikulieriaus istorijoje būta gerokai tragiškesnių įvykių. Sovietiniais metais žuvo vaikas, kuris su slidėmis leidosi nuokalne ir atsitrenkė į funikulieriaus konstrukciją.
Dar vienas vyras vyras žuvo remontuojant funikulierių.