„Vilniaus baldų“ direktoriaus pilotuojamas ultralengvasis lėktuvas dingo šeštadienio vakarą. Vyras skrido kartu su savo vienuolikos metų sūnumi. Abu rasti žuvę.
Sudužęs čekų gamybos orlaivis VL-3 priskiriamas ultralengviesiems lėktuvas. D.Aleksandravičiaus lengvasis lėktuvas buvo vienintelis tokio modelio lėktuvas Lietuvoje. Verslininko orlaivis buvo ypatingas tuo, kad jis lengvųjų lėktuvų klasėje buvo greičiausias.
Verslininką pažinoję žmonės portalui lrytas.lt teigė, kad D.Aleksandravičius buvo patyręs pilotas.
Mokė skraidyti
„Trijų vaikų tėvas. Mokiau jį skraidyti, puikus žmogus buvo. Labai patyręs lakūnas, be agresijos, jis tikrai negalėjo rizikuoti. Leidosi jau po saulės laidos. Įspūdis toks, kad nematė žemės, manau, kad čia priežastis“, – sakė aviacijos instruktorius Algimantas Miklaševičius.
Jo mokytojas teigė, kad lakūnas galėjo nematyti apačioje buvusio miško. Pagal nukritusio lėktuvo padėtį, jis teigė, kad lėktuvas krito vertikaliai.
„Mane stebina, kad nesudaužytas propeleris, jis negavęs šoninio smūgio. Reiškia, tuo metu nesisuko propeleris. (...) Čia gali būti du atvejai – arba skrido be naktinės navigacijos prietaiso arba baigėsi kuras. Ne lėktuvo problema, o žmogiškasis faktorius. Abiem atvejais“, – sakė žuvusio lakūno mokytojas.
Jis atkreipė dėmesį, kad už 50 metrų nuo nelaimės vietos yra pieva, kurioje buvo galima laisvai nutūpti.
D.Miklaševičius mįslingą verslininko žūtį palygino su Stepono Dariaus ir Stasio Girėno pilotuojamo lėktuvo sudužimu. „Lituanica“ sudužo po to, kai kliudė medžių viršūnes.
Skraidė ilgai
„Kaip visada, nelaimė ateina nekviesta. Kol kas sunku dabar pasakoti apie tai, kas galėjo nutikti. Asmeniškai nebendravome, tačiau žinau, kad jis nebuvo naujokas“, – sakė Civilinės aviacijos administracijos (CAA) direktorius Kęstutis Auryla.
Jo žiniomis, D.Aleksandravičius buvo skraidęs virš tūkstančio valandų. Pilotams mėgėjams tai yra solidus valandų skaičius.
„Tik bėda būna tokia, kad pilotai mėgėjai ilgai neskraido ir tai daro po didelės pertraukos. Žiemą dažniausia jie neskraido. Vėjas vakar buvo nedidelis, matomumas buvo labai geras. Nemanau, kad oro sąlygos galėjo kliudyti. Galėjo sutrikti variklio darbas. Labai sudėtinga operacija nutupdyti lėktuvą sugedus varikliui. Bet tai – tik versijos“, – kalbėjo K.Auryla.
Lėktuvas – labai greitas
„Ultralengvų orlaivių Lietuvoje yra apie šimtas. Tai paprastos konstrukcijos, labai lengvi lėktuvai. Su pilotais ir kuru jie gali sverti iki 450 kilogramų“, – pasakojo Lietuvos ultralengvųjų orlaivių pilotų federacijos prezidentas Povilas Kalinauskas.
Iš viso Lietuvoje lengvuosius orlaivius pilotuoja apie 500 žmonių. Federacija vienija 200 pilotų.
„D.Aleksandravičiaus lėktuvas ypatingas tuo, kad Lietuvoje buvo tik vienas toks modelis. Šis lėktuvas yra vienas greičiausių tokios kategorijos lėktuvų“, – sakė P.Kalinauskas.
Jis taip pat pabrėžė, kad pilotas buvo labai patyręs. Verslininkas skraidė ne tik su lengvaisiais lėktuvais, tačiau ir aukštesnės klasės technika. Paprastai tariant, su sunkesniais lėktuvais.
„Nelaimės įvyksta pastoviai. Lėktuvas buvo absoliučiai naujas, pagamintas šių metų sausio 1 dieną. Jis skraidė tik aerodromo teritorijoje ir jo ribose. Kaip tik dėl technikos naujumo dažniausia ir įvyksta nelaimės. Kaip sakant, su ja reikia įsidirbti. Kiek žinau, su nauju lėktuvu skraidyta nedaug“, – pasakojo P.Kalinauskas.
Lėktuvo ieškojo naktį
Pirminiais duomenimis, tėvas ir sūnus į Paluknio aerodromą dviviečiu lėktuvu turėjo grįžti šeštadienio vakarą, apie 20 valandą.
Pranešimą apie dingusi dviejų vietų mėgėjišką lėktuvą, kurį pilotavo 45-erių metų D.Aleksandravičius, policija gavo šeštadienį 21 val. 36 minutės. Dingusio lėktuvo paiešką apsunkino tamsa. Nepaisant to, apylinkes per naktį žvalgė du pasieniečių sraigtasparniai.
Sekmadienį iš pat ryto, apie 6 val., nukritęs ir sudužęs lėktuvas VL-3 rastas netoli aerodromo. Tėvas ir sūnus buvo žuvę.
Lėktuvas sudužo, pirminiais duomenimis, miške, pelkėtoje vietovėje prie pat Luknos upelio.