Autosporto fanų asociacija (ASFA), vienijanti automobilių sporto mėgėjus, teigia, jog atsakomybė už žiūrovės mirtį lenktynių metu, tenka ralio organizatoriams.
ASFA išplatintame pareiškime sakoma, jog nebuvo pasirūpinta apsaugos juostomis, skiriančiomis žiūrovus nuo lenktynių trasos, o žmogaus žūtis neatrodė kliūtimi tęsti renginį.
„Po įvykio atvažiavę organizatoriai kažkodėl kalbėjo apie ten buvusias mistiškas juostas. Paskutinysis „nulinukas“ lėkė aiškiai per greitai.
Žmogaus praradimas neatrodė svari priežastis nutraukti lenktynes, o tik panaikinti greičio ruožą... Visa tai turėtų priversti susimastyti organizatorius“ – pranešime spaudai teigė ASFA atstovė spaudai Inga Juškevičiūtė.
Tuo tarpu Vilniaus ralio vyr. gydytojas Vidmantas Eigėlis „Lietuvos ryto“ televizijai teigė, kad žuvusi moteris stovėjo per arti trasos.
„Pravažiuodamas apsaugos automobilis prašė žmonių trauktis į tolimesnę vietą, tačiau jie vis tiek stovėjo per arti“, - teigė V. Eigėlis.
Pasak gydytojo, medikai pas nelaimėlę atskubėjo per keturias minutes, tačiau jai pagalbos jau neprireikė.
Sužaloti ir sportininkai
Trečiajame greičio ruože po nesėkmingo šuolio per tramplyną Arūno Majausko ir Luko Pečeliūno ekipažas nesuvaldė automobilio, šis rėžėsi į žiūrovų būrelį ir partrenkė moterį. 33 metų žiūrovė nuo patirtų sužalojimų mirė.
Ji į ralį atvyko sirgti už Ramūno Čapkausko ir Tomo Šipkausko ekipažą. Nelaimės metu buvo sužaloti ir abu sportininkai. Jie važiavo „Subaru Impreza Sti“ automobiliu. L. Pečeliūnas sekmadienį buvo išleistas iš ligoninės, tuo tarpi A. Majauskas - tebėra pas medikus, jam lūžo stuburas.
Keista yra tai, kad avariją patyrė saugos ralio „nulinis“ ekipažas. Prieš duodant startą pagrindiniams ralio dalyviams, „nuliniai“ saugos ekipažai testuota trasą, jų rezultatai nėra įtraukiami į įskaitą ir paprastai jų greitis yra mažesnis už pagrindinių ralio lenktynininkų.
Po organizatorių pasitarimo lenktynes buvo nuspręsta tęsti nuo ketvirtojo greičio ruožo, praleidžiant šeštąjį, kurio trasa kartojosi kaip ir nelaimingo trečiojo greičio ruožo.
„Sutelktos papildomos saugumo priemonės, šalia trasos budi gausios apsaugos darbuotojų pajėgos, žiūrovams neleidžia žengti į pavojingą zoną“, - vidurdienį sakė varžybų vadovas G. Smetonis.
Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius pabrėžia, kad nelaimingas įvykis įliejo didžiulį deguto šaukštą į medaus statinę, tačiau jis privalo būti ir rimta pamoka tiek dalyviams, tiek žiūrovams, tiek ralio organizatoriams, privalantiems užtikrinti, kad šventėje būtų tik sportinis adrenalinas, gražus vaizdas ir gera nuotaika.
Šiemet planuojamas dar ne vienas automobilių sporto renginys, todėl R. Sinkevičius reikalauja, kad saugumo užtikrinimui būtų skirtas pagrindinis dėmesys.