Atskleistos įvykio detalės, kuriame nukentėjo dviračiu važiavusi finansų viceministrė Rūta Bilkštytė

2022 m. balandžio 7 d. 17:21
Lrytas.lt
Atsižvelgdami į internetinės žiniasklaidos paskelbtas publikacijas apie eismo įvykį, kuriame nukentėjo Lietuvos Respublikos finansų viceministrė, ir atsižvelgiant į tai, kad tam tikri paskelbti teiginiai neatitinka faktinių aplinkybių arba jos interpretuotos neįvertinus duomenų visumos, prokuratūra informuoja apie pagrindinius ikiteisminio tyrimo metu surinktus duomenis, kuriais buvo remiamasi Vilniaus apylinkės prokuratūros prokurorui priimant procesinius sprendimus.
Daugiau nuotraukų (2)
Lietuvos Respublikos prokuratūra praneša, jog 2021 m. rugsėjo 7 d. Vilniuje, Gedimino prospekte, pavežėjimo paslaugas teikiantis vairuotojas sustojo išlaipinti keleivės dalinai užvažiavęs ant prospekte įrengtos dviračių eismo juostos. Keleivei netikėtai atidarius dešinės pusės dureles, į jas atsitrenkė tuo metu dviračių juosta važiavusi moteris, kuriai įvykio metu buvo nesunkiai sutrikdyta sveikata.
Vadovaujanti pirminiais, iškart po įvykio turėtais, duomenimis, ikiteisminis tyrimas buvo pradėtas dėl transporto priemonės vairuotojo sukelto eismo įvykio, kurio metu kitam žmogui buvo nesunkiai sutrikdyta sveikata (pagal Baudžiamojo kodekso 281 str. 1 d.).
Ikiteisminio tyrimo eigoje, įvertinus gautą išsamesnę informaciją bei nukentėjusiosios pateiktus prašymus, įtariama nusikalstama veika buvo kvalifikuota kaip nesunkus sveikatos sutrikdymas dėl neatsargumo (pagal Baudžiamojo kodekso 139 str. 1 d.).
Įtarimai dėl nesunkaus sveikatos sutrikdymo dėl neatsargumo pareikšti automobilio keleivei, kuri, kaip įtariama, pažeidė Kelių eismo taisyklių 9 punkto reikalavimus, nustatančius eismo dalyvių pareigą laikytis visų būtinų atsargumo priemonių, nekelti pavojaus kitų eismo dalyvių, kitų asmenų ar jų turto saugumui ir aplinkai, o taip pat – nesudaryti kliūčių jų eismui, bei šių Taisyklių 148 punkto reikalavimą, numatantį draudimą atidaryti sustojusios transporto priemonės dureles, jeigu tai kelia pavojų arba kliudo kitiems eismo dalyviams.
Pabrėžiame, kad įvertinus tyrimo metu nustatytą aplinkybę, kad automobilio vairuotojas sustabdė vairuojamą automobilį dviračių juostos ribose ir kelio ženklo „Sustoti draudžiama“ galiojimo zonoje, pavežėjo paslaugas teikiančiam vairuotojui buvo pritaikyta administracinė atsakomybė – jam buvo surašytas administracinio nusižengimo protokolas ir skirta bauda.
Gavus nukentėjusiosios ir jos advokatų prašymus įvertinti vairuotojo ir keleivių pavežėjimą organizuojančios įmonės galimą baudžiamąją atsakomybę dėl nukentėjusiosios patirtos žalos, buvo atlikti papildomi tyrimo veiksmai. Įvertinus gautus duomenis, prašymai vairuotojui bei keleivinių pavežėjimą organizuojančiai įmonei taikyti baudžiamąją atsakomybę buvo atmesti.
Tąkart lrytas.lt pranešė, jog incidentas įvyko apie 9 val. 48 min. pačiame Vilniaus centre, Gedimino pr. Policijai buvo pranešta, kad dviračių taku važiavusios moters dviratis trenkėsi į sustojusio automobilio dureles. Moteris patyrė kojos traumą.
Netrukus po avarijos socialiniame tinkle „Facebook“ finansų viceministrė Rūta Bilkštytė paskelbė įrašą, iš kurio paaiškėjo, kad būtent ji ir nukentėjo per avariją sostinės centre. „Turiu svajonę...pakeliui į ligoninę. Kada dviratininkai Lietuvoje bus pripažįstami eismo dalyviais kaip Olandijoje, tai yra, visada turėtų pirmenybę prieš automobilius. Kiekvieną dieną važiuoju į darbą į ministeriją Gedimino prospektu. Dviračių taku. Laaaabai dažnai automobiliai „minutei“ sustoja ant dviračių tako, tuomet tenka gana rizikingai lenkti ir laviruoti tarp automobilių. Ir tai Vilniaus cente, gatvėje, kur plačiai atžymėtas dviračių takas“, – socialiniame tinkle paskelbė viceministrė.
Toliau ji aprašė ir pačią avariją: „Važiuoju prospektu (dviračiu taku), prieš mane staigiai sustoja automobilis ir atsidaro keleivio durelės tiesiai prieš nosį(prieš ratą) ir ..... babaach!!!! Lekiu ant šono su visu dviračiu!!!!! Kiek reikės dviratitinkų išlieto kraujo, kad policininkai realiai pastebėtų automobilius blokuojančius dviračių takus??? Kiek reikės kraujo žalesniam transportui??? Tikiu, kad tam reikia geresnės infrastruktūros dviratininkams, kas tikrai pastaruoju metu gerėja. Bet infrastruktūra nepadės, jei nebus kultūros“, – rašė Rūta Bilkštytė.
Ikiteisminis tyrimas šiuo metu tebevyksta.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.