Žuvusios mergaitės mamą 6,5 metų be kaltės tampę prokurorai nukreipė žvilgsnius į chuliganiškai vairavusį verslininką Pradėtas naujas tyrimas

2021 m. birželio 4 d. 18:22
Pusseptintų metų be kaltės tampę Varėnos rajone per avariją žuvusios 10-metės Kotrynos Jankauskaitės motiną Jurgitą Jankauskienę, prokurorai nukreipė savo žvilgsnius į visureigį „Audi Q7“ vairavusį sostinės verslininką Justiną Valašiną – išteisinus mergaitės mamą, pradėtas naujas ikiteisminis tyrimas.
Daugiau nuotraukų (17)
Ši didžiulį atgarsį sukėlusi istorija apaugo įtarimais dėl įtakingos rankos pakreipiant tyrimą 40-mečiui verslininkui naudinga linkme – nepaisant daugelio liudytojų nuoseklių parodymų, kad į mažametės šeimos mašiną įsirėžęs J.Valašinas vairavo chuliganiškai, pavojingai manevravo lenkdamas maždaug 7 automobilių koloną, prokuratūra stojo „Audi“ vairuotojo pusėn, apkaltindama dėl avarijos žuvusios mergaitės mamą.
Į kraupaus susidūrimo vietą atvykęs policijos pareigūnas Arūnas Puodys tvirtino sulaukęs kolegų spaudimo, kad ataskaitoje kaltininke reikia paversti „Toyota“ vairavusią 43 metų J.Jankauskienę, o atsisakius tai padaryti, jis buvo atleistas iš darbo.
Tačiau teismams sumalus į miltus kaltintojų argumentus, situacija apsivertė aukštyn kojom – įsiteisėjus verdiktui, prokurorai tapo priversti iš naujo tirti tragedijos aplinkybes.
Įžvelgusi J.Valašino kaltės požymius, Varėnos teisėja Loreta Janiulytė pranešė apie tai Alytaus apylinkės prokuratūrai.
Generalinės prokuratūros Komunikacijos skyriaus vyriausioji specialistė Gabrielė Petkuvienė naujienų portalui lrytas.lt penktadienį pranešė, jog vykdant Varėnos teismo rūmų nutartį dėl mirtinos avarijos gegužę pradėtas ikiteisminis tyrimas.
Įtarimai J.Valašinui šiuo metu dar nėra pareikšti, todėl nežinoma, ar jis pripažįsta savo kaltę.
J.Jankauskienės ir jos vyro Vaido Jankausko advokatai paprašė pripažinti sutuoktinius nukentėjusiaisiais, tačiau ir to kol kas nėra padaryta.
„Šiuo metu vyksta ikiteisminis tyrimas ir kada bus priimtas procesinis sprendimas, koks jis bus, pasakyti negalime“, – teigė G.Petkuvienė.
Atkakliai nuteisti J.Jankauskienę siekusi Alytaus apylinkės prokuratūros prokurorė Regina Juškevičienė naujam tyrimui jau nevadovauja – ją pakeitė prokuroras Stasys Kuprys.
Prokuratūra dar nėra apsisprendusi, ar skųs J.Jankauskienės išteisinimą Aukščiausiajam teismui – terminas skundui pateikti baigsis liepą.
Bandė primesti kaltininkės dėmę
2020 metų metų gruodį Varėnos teismo rūmai atmetė motinai pareikštus kaltinimus dėl avarijos sukėlimo, o šių metų balandžio 23 dieną Kauno apygardos teisėjų kolegija, vadovaujama Jūratės Jakubonienės, netenkino prokuratūros skundo.
Dukros netekusi moteris patyrė didžiulį stresą, pusseptintų metų mindama teismų ir teisėsaugos institucijų slenksčius, siekdama nusivalyti jai bandytą primesti avarijos kaltininkės dėmę.
Tragedija įvyko dar 2014 metų lapkričio 1 dieną kelyje Valkininkai-Daugai-Alytus: pailsėti aikštelėje su šeima ketinusi J.Jankauskienė suko į kairėje pusėje esančią aikštelę, rodė posūkį, tačiau tuo momentu „Toyotą“ tiesiog nušlavė maždaug 7 automobilių koloną lenkęs „Audi Q7“. Kotryna po trijų dienų užgeso ligoninėje.
„Audi“ pavojingai manevravo
Varėnos teisėja L.Janiulytė pabrėžė, jog visureigio „Audi“ vairuotojas J.Valašinas esant sudėtingomis eismo sąlygomis pavojingai manevravo, lenkė automobilių koloną dideliu greičiu išvažiavęs į priešingos krypties juostą.
J.Jankauskienei rodant posūkį, iš paskos judėję vairuotojai pradėjo stabdyti, tačiau to nepadarė „Audi“ vairuotojas, atlikęs dvigubą lenkimą.
Pasak teisėjos, „Toyota“ vairuotoja negalėjo numanyti, jog visureigis dideliu greičiu lenks visą koloną.
Teismas nusprendė, kad J.Jankauskienė nepažeidė eismo taisyklių, nors prokuratūra ir ekspertai įtikinėjo priešingai.
Lenkė, kirsdamas ištisinę juostą
Leistinas greitis avarijos vietoje – 90 kilometrų per valandą.
Valstybinės ekspertizės duomenimis, „Audi“ vairavęs vyras važiavo 99 kilometrų per valandą greičiu.
J.Jankauskienės advokatas L.Kuprusevičius atkreipė naujienų portalo lrytas.lt dėmesį, jog teismo ekspertai nustatinėjo tik greitį, kuris buvo prieš pat susidūrimą.
„Pagal liudytojų parodymus, „Audi“ vairuotojas dar iki susidūrimo momento dar dukart stabdė – nepriklausomas ekspertas paskaičiavo, jog šio automobilio greitis siekė maždaug 125 kilometrus valandą.
Liudytojai įsidėmėjo šį „Audi“ dar nuo Vilniaus. Vienas žmogus prisiminė, kaip visureigis lenkė jį per dvigubą ištisinę juostą ir toliau nurūko“, – pasakojo L.Kuprusevičius.
Iškart po avarijos kitam liudininkui įstrigo „Audi“ vairuotojo žodžiai – nelaimės vietoje pastarasis pripažino, kad kaltas tik jo greitis. Tai krito į akis ir teismui, bet ne teisėsaugai.
Liudininkai taip pat atkreipė dėmesį, jog „Audi“ vairavęs verslininkas J.Valašinas elgėsi nesaugiai ir rizikingai.
Prabilo apie didžiulį spaudimą
Į avarijos vietą atvykusiam ir ikiteisminį tyrimą pradėjusiam Varėnos rajono komisariato policininkui A.Puodžiui nekilo jokių abejonių, kad dėl avarijos kaltas „Audi“ vairuotojas. Tokią išvadą jis ir surašė.
Tačiau vėliau A.Puodys tvirtino iš policijos tyrėjo sulaukęs spaudimo – jam net triskart buvo sakoma, kad reikia perrašyti dokumentaciją taip, kad ji būtų naudinga „Audi“ vairavusiam verslininkui.
Po to, kai atsisakė tai padaryti, A.Puodys buvo atleistas iš darbo.
Tarsi burtų lazdele mostelėjus, tyrimas pajudėjo taip, kaip buvo naudinga sostinės verslininkui.
Alytaus apylinkės prokuratūros prokurorė R.Juškevičienė dėstė, jog pagrindine avarijos priežastimi tapo J.Jankauskienės veiksmai kelyje – esą jai sukant į kairę, „Audi“ vairuotojas jau neturėjo galimybės išvengti susidūrimo.
„Audi“ vairuotojas teisme aiškino greičio neviršijęs – lenkimą atlikęs leidžiamoje vietoje, tačiau jam netikėtai kelią pastojo „Toyota“.
Lietuvos teismo ekspertizių centro atstovai aiškino, jog dėl avarijos kalta J.Jankauskienė, nors pirmą ekspertizę atliko tinkamos kvalifikacijos neturinti specialistė, tačiau vėlesnes ekspertizes atlikę jos kolegos pripažino, kad rėmėsi tik pirmąją ekspertize, tiktai perrašydami duomenis.
Gauta duomenų, jog ekspertizių metu buvo klaidingai į programą įvestas „Audi Q7“ svoris.
Nepriklausomas ekspertas, daktaras Valentinas Mitunevičius priešingai, nustatė, jog dėl avarijos yra kaltas „Audi“ vairuotojas J.Valašinas.
Nebuvo juodraštinės schemos
Teisėja L.Janiulytė konstatavo, jog ekspertų išvados kelia pagrįstų abejonių dėl jų patikimumo, nes tyrimai atlikti neturint visų reikšmingų duomenų, ekspertai tinkamai ir išsamiai neišnagrinėjo eismo įvykio eigos.
Išaiškėjo dar vienas keistas dalykas – ikiteisminio tyrimo medžiagoje nebuvo nei juodraštinės įvykio schemos, nei filmuotos medžiagos, o byloje atsidūrė tik nuotraukos, darytos iš vienos pusės.
Varėnos teismas, įžvelgęs prie „Audi“ vairo sėdėjusio verslininko kaltę, pranešė Alytaus prokuratūros vadovybei. Pareigūnai neseniai pradėjo naują tyrimą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.