Prokurorų valia į teisiamųjų suolą buvo pasodinta dukterį praradusi Jurgita Jankauskienė, kuri lemtingąją dieną vairavo automobilį „Toyota Avensis“.
Antradienį vakare Alytaus apylinkės teismo Varėnos rūmai moterį išteisino. Teismas taip pat priėmė atskirąją nutartį ir įpareigojo tyrėjus atnaujinti tyrimą, kurio metu būtų įvertinti visureigio „Audi Q7“ vairuotojo veiksmus.
2014-ųjų lapkričio 1 dieną tragiška avarija įvyko kelyje Valkininkai-Daugai-Alytus. J.Jankauskienės vairuojamas „Toyota Avensis“ suko į kairę, kai į jį rėžėsi ta pačia kryptimi nuo Vilniaus važiavęs „Audi Q7“ visureigis.
Greta jos sėdėjo moters vyras Vaidas Jankauskas, o dukra – ant galinės sėdynės.
J.Jankauskienė byloje tapo kaltinamąja, nors jos vairuojama „Toyota“ jau buvo beveik įsukusi į aikštelę, didžiuliu greičiu atskriejančio visureigio ji negalėjo pastebėti, o šis lenkė visą automobilių koloną ir išdygo tarsi iš niekur.
Tragedija – išskirtinę metų dieną
Tos lapkričio 1-osios prieš šešerius metus V.Jankauskas nepamirš visą likusį gyvenimą.
Visų Šventųjų dieną Vaidas, Jurgita ir jų dešimtmetė Kotryna važiavo pas vyro tėvus į Alytaus rajoną. Neskubėjo, važiuodamiesi kalbėjosi. Kotryna rengėsi pirmajai Komunijai ir skaitinėjo, ką turėjo pasirengti pamokėlėms.
Pravažiavusi Daugus šeima nutarė stabtelėti aikštelėje, į kurią, įvertinusi situaciją kelyje, savo „Toyota“ pasuko J.Jankauskienė. Keliu paskui Jankauskus judėjo septynių ar aštuonių automobilių kolona ir visi mažino greitį, nes „Toyota“ rodė kairįjį posūkį.
V.Jankauskas jau gręžėsi žadinti dukters, kai galingas smūgis jį bloškė atgal – juodos spalvos „Audi Q7“ Jankauskų automobilį tiesiog sumaitojo.
Mergaitė nepabudo iš komos
Už tėvo dešinėje automobilio pusėje prisegta vaikiškoje automobilinėje kėdutėje sėdėjusi mergaitė nebuvo prispausta, tačiau per avariją smarkiai pažeisti jos vidaus organai.
Kotryna paniro į komą, o lapkričio 4-ąją ligoninėje mirė. Vaidas ir Jurgita atsipirko sumušimais ir palyginti nesmarkiais sužeidimais.
Nagrinėjant bylą Alytaus apylinkės teismo Varėnos rūmuose J.Jankauskienė tapo kaltinamąja, o V.Jankauskas – nukentėjusiuoju. „Audi Q7“ vairuotojas buvo tik liudininkas.
Tuo tarpu kiti avarijos liudininkai pasakojo neva „Audi Q7“ vairuotojas, kurio automobilyje tąsyk dar važiavo žmona ir trys vaikai, kelyje elgėsi labai nedrausmingai.
Byla tapo ekspertų mūšio lauku
Vieningos nuomonės negalėjo pateikti ir ekspertai. Lietuvos teismo ekspertizės centro (LATC) ekspertų išvadose nurodyta, kad „Audi Q7“ važiavo vos didesniu kaip leistinas 90 km per valandą greitis.
Jankauskų samdytas nepriklausomas ekspertas nustatė, kad tas greitis buvo ne mažesnis kaip 120 km per valandą.
Pirminės ekspertizės išvada J.Jankauskienės gynėjui Gediminui Milevičiui pasirodė mažų mažiausiai keista – nustatyta, kad dėl avarijos kalta žuvusios mergaitės motina, nors šią ekspertizę atliko tam tinkamos kvalifikacijos, transporto trasologijos, neturėjusi ekspertė.
Advokatų prašymu, atlikta pakartotinė ekspertizė, bet teisme paaiškėjo neatitikimai, tad atlikta ir trečioji. Antroji ir trečioji ekspertizės tik patvirtino pirmosios išvadą, bet vėliau teisme ekspertai pripažino, kad rėmėsi pirmosios ekspertizės išvada ir duomenis tik perrašė.
Ketvirtoji LTEC ekspertizė patvirtino pirmųjų išvadas. Dar viena papildoma ekspertizė buvo atlikta dėl to, ar avarijos metu „Toyota Avensis“ automobilyje degė kairiojo posūkio lemputė.
Ekspertai patvirtino, kad ši lemputė degė. Tai reiškia, kad „Audi Q7“ vairuotojas privalėjo sustoti arba aplenkti kliūtį iš dešinės.
Jankauskų advokatai užsakė nepriklausomą ekspertizę, o šios išvada buvo priešingos LTEC išvadoms, nes avarijos kaltininku nurodė „Audi Q7“ vairuotoją – turtingą ir įtakingą verslininką.