Įtartini sandoriai įmonės vadovą įvėlė į STT tinklus

2016 m. balandžio 27 d. 14:30
Savivaldybei pavaldžią įmonę „Busturas“ trečiadienį užgriuvo STT agentai. Jie iš keleivių vežimo paslaugas teikiančios bendrovės išėjo nešini dokumentų šūsniu.
Daugiau nuotraukų (8)
Oficialiai pranešta, kad pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl piktnaudžiavimo siekiant asmeninės naudos. Aiškinamasi, ar pasirašant viešojo transporto elektroninio bilieto sistemos diegimo sutartis Šiauliuose nebuvo padaryta žalos įmonei ir savivaldybei.
STT agentų akiratyje atsidūrė neseniai iš įmonės pasitraukęs generalinis direktorius Tomas Bielinskas ir jo atlikti sandoriai.
Klampina elektroninis bilietas
Portalo lrytas.lt žiniomis, ankstesniųjų miesto vadovų liaupses nuolat girdėdavusį ir pavyzdiniu direktoriumi vadintą T.Bielinską klampina iki pat šiol nebaigta įdiegti elektroninio bilieto sistema bei prieš pasitraukiant iš „Busturo“ paskubomis sudarytos sutartys.
Per 1,15 mln. eurų vertės sutartis su elektroninio bilieto sistemos konkursą laimėjusia įmone „Empirija“ buvo pasirašyta dar 2014 m. pradžioje. Lenkijos bendrovės „R&G PLUS“ atstovai sutartyje įsipareigojo per 180 dienų įdiegti šią sistemą, bet savo įsipareigojimų neįvykdė iki šiol.
Šiaulių miesto savivaldybėje buvo svarstoma galimybė nutraukti nevykdomą sutartį. Juolab kad įsigytoji elektronio bilieto sistema veikia tik su tarpininku. Tad pasibaigus sutarties terminui, įmonei ją teks pratęsti ir vėl mokėti pinigus.
Kai iš „Busturo“ vadovų abipusiu susitarimu pasitraukė T.Bielinskas, paaiškėjo, jog sutarties nutraukimo klausimas jau išspręstas pernai gruodžio 30-ąją.
Be įmonės valdybos žinios „Busturo“ generalinis direktorius paskubomis pasirašė priėmimo aktą, o rangovas įsipareigojo iki šių metų balandžio 29-osios ištaisyti nemenką sąrašą trūkumų.
Pasirašė įtartinų sutarčių
Portalo lrytas.lt duomenimis, elektroninio bilieto sistemos sutartyje numatytais terminais neįdiegusi įmonė turėjo sumokėti nemenkas netęsybas – už vėlavimą buvo priskaičiuota per 47 tūkstančius eurų.
Tačiau „Busturo“ vadovas T.Bielinskas vėl be valdybos pritarimo šį įsiskolinimą nurašė – sutarė, kad įmonei prie elektroninio bilieto sistemos bus papildomai įdiegti du papildomi valdymo moduliai.
Šio įmonės vadovo poelgio teisėtumas kelia pagrįstų abejonių, mat sandoris sudarytas neskelbus viešojo konkurso.
Prieš pasitraukdamas iš įmonės T.Bielinskas pasirašė ne vieną sutartį. Viena jų vasario 29-ąją buvo sudaryta su bendrove „Almava“, kuriai oficialiai vadovauja klaipėdietis maršrutinio taksi vairuotojas.
Šiai Klaipėdos įmonei iš „Busturo“ kasos turėjo kiekvieną mėnesį nukapsėti solidus atlygis – komisiniai nuo parduotų elektroninių bilietų užmiesčio ir priemiesčio reisuose.
Mat „Almava“ buvo oficiali autobusų bilietų sistemos „Bus Ticket Pro“ platintoja Lietuvoje.
Neoficialiomis žiniomis, su šia įmone gali būti susijęs ir T.Bielinskas.
Vis dėlto Klaipėdos bendrovei pasipelnyti nepavyko – Šiaulių miesto savivaldybės darbuotojams kovo pabaigoje pavyko nutraukti šią sutartį ir užtvenkti pinigų upelį.
Įtarimą sukėlė pirkinio kaina Nuolat ankstesnės miesto valdžios pagyrų sulaukdavusio T.Bielinsko reputacijai smūgis buvo suduotas, kai pasirodė dienraščio „Lietuvos rytas“ žurnalisto tyrimas apie iš Jelgavos (Latvija) nupirktų autobusų sandorį.
Pernai iš latvių buvo įsigyti 9 autobusai „Mercedes Benz Citaro“, o už 2005 m. pagamintus autobusus buvo paklota net 450 tūkstančių eurų.
Šis sandoris pirmiausia įtarimų sukėlė dėl palyginti didelės kainos.
„Parduoti vieną tokį autobusą už 35-36 tūkstančius eurų būtų džiaugsmas, o išsyk 9 – laimė“, – sakė žurnalistą konsultavęs vienos keleivių pervežimu užsiimančios bendrovės vadovas.
Apie laimėtoją žinojo anksčiau
Žurnalisto tyrimas atskleidė dar daugiau įdomybių. Paaiškėjo, kad internete konkurso laimėtojas buvo įvardintas likus 39 dienoms iki oficialaus konkurso paskelbimo.
„Busturas“ konkursą autobusams pirkti paskelbė 2014 m. spalio 9-ąją. Prieš tai buvo gautas Šiaulių tarybos palaiminimas – rugpjūčio 28-ąją tam paskirta 1,5 milijono litų (450 tūkstančių eurų).
Po tarybos posėdžio praėjus vos 4 dienoms, rugsėjo 1-ąją, viename internetiniame forume jau buvo įvardinta, kad „Busturas“ iš Jelgavos autobusų parko pirks 9 dyzelinu varomus autobusus „Mercedes Benz Citaro“.
Tuo tarpu konkursas buvo paskelbtas tik spalio 9-ąją, o apie laimėtoją pranešta gruodžio 1 d.
Pribloškė konkurso sąlygos
Ne mažiau klaustukų kilo, perskaičius konkurso sąlygas – susidarė įspūdis, kad jos ruoštos konkrečiam dalyviui.
Mat sąlygose buvo nurodyta ne tik autobusų pagaminimo metai, rida ir variklio galia. „Busturui“ buvo galima siūlyti tik autobusus, kuriuose tonuotas vairuotojo pusės langas, o padangų išmatavimai – 275/70R/22,5.
Beje, su Šiauliais besibičiuliaujančio Jelgavos miesto įmonė apie šiuos reikalavimus atitinkančių autobusų pardavimą paskelbė dar 2013 m. Tad nenuostabu, kad konkurse ir dalyvavo vienintelis tiekėjas.
Išleido su pilna pinigine
Po „Lietuvos ryto“ publikacijos apie „Busturo“ įmonės pirktus autobusus miesto politikai sušaukė valdančiosios koalicijos posėdį. Bendrovės veiklos rezultatais nepatenkinti politikai nusprendė vienbalsiai – „Busturo“ bendrovei būtinas kitas vadovas.
Tiesa, su beveik trejus metus dirbusiu T.Bielinsku atsisveikinta tyliai.
Generalinis direktorius oficialiai pats parašė prašymą atleisti ir jam net išmokėta 4 mėnesio atlyginimų dydžio išeitinė kompensacija – apie 7000 eurų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.