Sukčių apsaugos darbuotojai sučiupo jau praėjusį pro kasas. Vyras tikėjosi, kad parduotuvės personalui nesukels įtarimų, kad 489 litus kainuojantis „Bosch“ akumuliatorius nupirktas už mažesnę kainą.
Kaune įsikūrusių dviejų „Vikingo išparduotuvių“ darbuotojai itin dažnai susiduria su minėtu ar panašiais sukčiavimo būdais. Būna dienų, kai per valandą prie kasų įkliūna net pora apgavikų. Tiesa, įrodyti, kad būtent jie perklijavo etiketes, o ne rado tokią prekę, yra itin sunku.
„Tai kasdienis reiškinys, su kuriuo kovoti itin sunku. Tik sugalvojame ką nors naujo, vagys iškart bando rasti būdų, kaip naujoves apeiti. Šis procesas nenutrūkstantis“, - pasakojo išparduotuvės vadovas Remigijus Kuprys.
„Vikingo išparduotuvės“ - itin patogi vieta etikečių perklijavimus įvaldžiusiems sukčiams. Čia pardavinėjama daugybė įvairiausios buitinės ir automobilinės įrangos. Ne visos iš Skandinavijos atvežtos prekės yra naujos arba veikiančios. Todėl asortimentas sužymėtas specialiomis etiketėmis – naudotos ar sugedusios prekės lipdukais pažymėtus daiktus pirkėjai gali įsigyti pigiau.
Tokia situacija bando pasinaudoti sukčiai ir vagys. Išsirinkę norimą prekę, jie bando ant jos užklijuoti tokios pačios, tik neveikiančios prekės etiketę. Taip pat bandoma į pigesnių prekių dėžes įdėti brangesnes prekes. R. Kuprys atsimena atvejį, kai 700 litų kainuojantis siurblys buvo supakuotas į trigubai pigesnio siurblio dėžę.
„Stebime ir bandome pagauti taip besielgiančius žmones. Tačiau įrodyti, kad būtent jie užklijavo kitą etiketę, beveik neįmanoma. Sukčiai pasirenka tokius kampus, kurių nestebi apsaugos kameros. Dažniausiai užkluptas nusidėjėlis ginasi atakuodamas, sukelia skandalą, kad jis niekuo dėtas, o parduotuvės personalas prie jo tiesiog prikibo dėl kažkieno padarytos klaidos ar iškrėsto pokšto“, - atviravo R. Kuprys.
Tačiau vadovas prisimena ir neįtikėtinai akiplėšiškų vagysčių atvejų. Pastaruoju metu populiarėja būdas, kai vagišiai dirba po du. Paskutinį kartą iš parduotuvės vyras su žmona pavogė skėtį. Kol moteris stoviniavo prie kasos, vyriškis su grobiu tiesiog išėjo iš parduotuvės. Viduje likusi bendrininkė stebėjo situaciją. Kilus skandalui, ji bandė įtikinti, kad kaip tik ruošėsi už prekę sumokėti.
Panašių vagysčių pasitaiko ir didžiųjų tinklų parduotuvėse. Tačiau tokios vagystės nėra itin populiarios. Pasak „Norfa“ atstovo spaudai Dariaus Ryliškio, sukčių sėkmei reikia dviejų dalykų – sėkmingai perklijuoto brūkšninio kodo ir labai neatidžios kasininkės.
„Patys suprantat, kad nenupirksi akumuliatoriaus, ant jo užklijavęs batono kodą. Apskritai, perklijuoti brūkšninius kodus gan sudėtinga, todėl nusikaltėliai to vengia“, - sakė A. Ryliškis.
Kovodami su etikečių keitėjais, kai kurie prekybos centrai brūkšniniams kodams naudoja specialų popierių arba įpjauna brūkšninius kodus, kad nebūtų paprasta juos nulupti.
„Tokių vagysčių tikrai nėra daug, nes jos pakankamai sudėtingos. Kartais atvejų fiksuojame, tačiau retai“, - sakė Kauno VPK atstovas spaudai Kęstutis Kasciukevičius.