Kovoje dėl „vaikiško“ šampano – Antano Nedzinsko juokas: „Blaivybės propaguotojai turėtų vaikams uždrausti lankytis bažnyčiose“

2025 m. sausio 17 d. 19:04
Vos pradėjęs darbą Seime socialdemokratas Antanas Nedzinskas pateikė siūlymą sugrąžinti prieš 5 metus Lietuvoje uždraustą „vaikišką“ šampaną ir įregistravo tai numatančias Alkoholio kontrolės įstatymo pataisas.
Daugiau nuotraukų (5)
Kaip tąkart teigė A.Nedzinskas, projektu siekiama panaikinti perteklinius draudimus dėl „vaikiško“ šampano ir leisti tėvams apsispręsti dėl vaikų vartojamų nealkoholinių gėrimų.
Jo vertinimu, nėra pakankamai pagrįstas teiginys, kad tokie gėrimai, kaip „vaikiškas“ šampanas, ugdo jaunimo įprotį vartoti alkoholį.
„Žinių radijo“ laidoje „Radijo ritmas“ A.Nedzinskas plačiau atskleidė, kaip jam kilo mintis siekti  draudimo panaikinimo ir pažėrė griežtos kritikos galvojantiems, kad šis gėrimas daro vaikams žalą.
„Aš galvojau, kad tas vaikiškas šampanas, jo klausimo iškėlimas sukels teigiamas emocijas, bet gavosi ir daug blogos nuomonės, nors realiai klausimas visiškai absurdiškas“, – nusivylimo neslėpė Seimo narys.
Seimo nario teigimu, draudimas iššaukė ne tik tai, kad vaikai pradėjo gerti kitos rūšies nealkoholinius gėrimus, tačiau ir paskatino prekybininkus reklamuoti svaigiųjų gėrimų pakaitalus be alkoholio. Vėliau patikslintas laidos vedėjo, A.Nedzinskas pripažino, jog šią reklamą paskatino ne „vaikiškas“ šampanas, o alkoholio reklamos draudimas.
„Prieš penkerius metus, kai A.Veryga uždraudė „vaikišką“ šampaną, mes rinkoje neturėjome nei nealkoholinio alaus, nei nealkoholinio vyno, nei nealkoholinio šampano. Tik po to, kai A.Veryga uždraudė, prekybininkai sugalvojo, kad galima pradėti reklamuoti savo produkciją su užrašu nealkoholinis", – teigė A. Nedzinskas ir sulaukė laidos vedėjo pastabos, jog prie šių gėrimų reklamos greičiausiai prisidėjo alkoholio reklamos draudimas.
„Uždraudė ir reklamą, ir vaikišką šampaną. Bet, kad vėl būtų galima reklamuoti alkoholinius produktus, tai padarė visų gėrimų nealkoholinius pakaitalus. Jie (nealkoholiniai gėrimai – red. pastaba) buvo labai nepopuliarūs ir jų niekas nereklamavo. Nebuvo kas juos geria, buvo nurašytas produktas. Dabar situacija tokia, kad bet kuris vaikas, kuris vos tik sugeba skaičiuoti, nusipirkti ką nors parduotuvėje, gali nueiti į alkoholio skyrių, nusipirkti nealkoholinį vyną, sidrą, alų, šampaną ir pardavėja jam parduos“, – dabartine tvarka piktinosi seimūnas.
Paklaustas ar vaikai perka nealkoholinius gėrimus Seimo narys teigė, jog ne tik patys vaikai perka, tačiau šio gėrimo jiems pasiūlo ir patys tėvai, kurie taip tik skatina vaikus gerti.
„Žinoma, daug „balių“ matęs kur vaikai 15–16 metų švenčia ir jie jau ir kitokį geria. Vaikams tėvai gimtadienio proga vietoje „vaikiško“ nuperka nealkoholinį ir taip savotiškai skatina vaikus gerti.
Vietoje to, kad būtų vaikams skirtas putojantis „limonadas“, dabar tėvai perka nealkoholinį šampaną. Čia viskas priklauso nuo tėvų auklėjimo“, – teigė A.Nedzinskas.
Daugiausiai kritikos strėlių iš A.Nedzinsko sulaukė blaivybės propaguotojai, kurie, pasak jo, turėtų vaikams uždrausti lankytis bažnyčiose ir kavinėse, nes būtent tose vietose vaikai ir mato, kaip vartojamas alkoholis.
„Tie visi blaivybės propaguotojai pirmiausiai turėtų uždrausti bažnyčią ir kad bažnyčioje būtų galima lankytis vaikams. Jie kiekvienose mišiose mato, kaip kunigas geria vyną.
Antras dalykas, blaivybės puoselėtojai aplamai turėtų uždrausti vaikams eiti į kavines ar maisto įstaigas, kur galima nusipirkti alkoholio ir jį gerti, nes jei tu pats ir negeri to vyno, vaikas vis tiek matys, kaip prie kito stalelio žmonės geria tą vyną.
Nuo to gėrimo tu nepabėgsi ir viskas priklauso tik nuo tėvų auklėjimo ir to, kaip tu pasakysi vaikui kas čia vyksta“, – teigė jis.
Idėja atšaukti draudimą prekiauti „vaikišku“ šampanu A.Nedzinskui kilo ruošiantis Seimo rinkimams, apsilankius socialiniame tinkle „TikTok“, kur jis, kaip pats teigė, susilaukė daugybės klausimų ir raginimų grąžinti šį uždraustą gėrimą į parduotuvių lentynas.
„Iš „TikTok'o“ publikos man pradėjo eiti daug klausimų ar grąžinsiu vaikišką šampaną. Ir kai kurie net padarė trumpus savo „shortus“, kad „Antanas-Šampanas“ gražintų vaikišką šampaną į Lietuvą“, – juokėsi A.Nedzinskas.
Seimo nariui pradėjus domėtis kodėl lietuviai taip nori šio uždrausto gėrimo, jis sužinojo, kad dabar, jei tėvai važiuoja į Lenkiją ar Latviją, tai vaikai prašo, jog tėvai jiems parvežtų šio gėrimo.
„Įsivaizduokit kokia nesąmoninga situacija, nes dabar įstatyme parašyta, kad draudžiama prekiauti ir gaminti. Reiškia, kad aš galiu dovanoti, vaikas gali gerti, bet ne Lietuvoje nusipirkti.
Kad negalim gaminti, tai yra dar baisesnis dalykas, nes mes ir taip nesurenkam savo biudžeto ir dar atimam galimybę verslininkams kažkur užsidirbti. Tie verslininkai net negali Lietuvoje gaminti vaikiško gazuoto „limonado“ ir eksportuoti jo į užsienį. Mūsų konkurentai latviai, lenkai ir visi kiti tai gali daryti, o lietuviai ne“, – stebėjosi seimūnas.
Paklaustas, ar draudimas prekiauti „vaikišku“ šampanu stipriai atsiliepia Lietuvos ekonomikai A.Nedzinskas teigė, jog šio gėrimo seniau buvo parduodama apie pusė milijono vienetų per metus.
„Lietuvoje buvo prekiaujama pusė milijono vienetų per metus, bet, kita vertus, tu nežinai, kas bus ant bangos. Tai jau geriau tegul vaikai geria vaikišką limonadą, o ne nealkoholinį šampaną“, – teigė A.Nedzinskas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2025 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.