Apie tai V.Vitkauską savo tinklalaidėje „Politika“ kalbino žurnalistas Edmundas Jakilaitis.
Šis užsiminė neoficialiai kalbėjęs su keliais pilotais – žurnalisto šaltiniai linkę manyti, kad nelaimę galima traktuoti kaip piloto klaidą, nes gali būti, kad laiku nebuvo išleisti lėktuvo užsparniai.
„Ir lėktuvas kada lėčiau skrenda, jis nekrenta, nes sparnai padidėja dėl užsparnių. Tai jie buvo laiku neišleisti ir iš ten atsiranda tas staigus žemėjimas, sumažėjus greičiui, ir jau tada pilotams nebepavyko ištraukti lėktuvo į viršų.
Ar daugmaž sutampa tie neoficialūs pokalbiai su pilotais ir jūsų duomenys?“ – teiravosi E.Jakilaitis.
NKVC vadovas patikino, kad tokia versija – labai stipri.
„Bet vis tiek reikia palaukti turbūt duomenų, kada jau sulauksime dešifruotų duomenų iš tų vadinamųjų juodųjų dėžių, ir tada galima būtų pasižiūrėti, ar iš tikrųjų tas veiksmas buvo atliktas, ar neatliktas.
Jeigu neatliktas arba atliktas, tai laikas labai svarbu, pokalbiai viduje kabinos, kokie vyko. Tai šitoje vietoje labai nenuskubėsime – palauksime tų techninių rezultatų ir tada atsakysime į šį klausimą.
Bet kad tai būtų techninė kryptis ar piloto kažkokie veiksmai ar neveiksmai, tai turbūt čia tos versijos nuo pačių pradžių tokios ir buvo“, – svarstė V.Vitkauskas.
E.Jakilaitis prisiminė daugiau pokalbio su pilotais detalių. Pasak jo, įgula galėjo išsiaiškinti, kad leidimosi aukštis yra netinkamas, o kol tai aiškinosi, negalėjo išleisti užsparnių. Todėl, svarstė E.Jakilaitis, nelaimė galėjo būti tam tikro sumišimo pasekmė.
„Jeigu išgirdo, kad jie atsakė neteisingas koordinates, tai dispečerė turėjo, kitaip tariant, rėkti jiems, kad yra problema“, – sakė žurnalistas.
„Gal taip ir buvo – mes paprasčiausiai nežinome, nes tie duomenys dar kol kas nėra mums pateikti, ir tyrimo komisija, kuri vertina šiuos visus dalykus, apie kuriuos jūs kalbate, manau, pasižiūrės ir tuos laikus, kaip buvo komunikuojama.
Dabar turbūt svarbiausias dalykas sulaukti įrašų, kas vyko kabinoje. Mes jų kol kas neturime – turime tik tam tikrą epizodą, kur irgi dėl autentiškumo būtų galima kvestionuoti“, – aiškino V.Vitkauskas.
Pasak E.Jakilaičio, dar viena versija yra ir ta, kad kokia nors trečioji jėga galėjo suklastoti arba užslopinti radijo švyturius, tačiau tokių įrodymų esą nėra.
„Tokių duomenų nėra, tai čia tos versijos irgi buvo interpretuotos galbūt šiek tiek skubotai ir neįvertinus visų aplinkybių. Jeigu būtų tokie techninės įrangos sutrikimai, tai tas būtų jau fiksuota ir nereikėtų laukti įrašų ir bandyti padaryti dekonstrukcijų su paties ekipažo veiksmais ar techniniais parodymais, kurie buvo fiksuoti lėktuve.
Tokios žinios ar kažkokių faktų apie ką jūs sakote tikrai netekę girdėti“, – tikino V.Vitkauskas.