Pareiškėjai skunde nurodė, kad Visagino savivaldybės meras, 2023 m. birželio 28 d. potvarkiu skirdamas vicemerą ir jam nustatydamas pareiginės algos koeficientą, taip pat tarnybos Lietuvos valstybei stažą, pažeidė imperatyvią Vietos savivaldos įstatyme nustatytą savivaldybės vicemero skyrimo procedūrą bei kitus savivaldybės mero veiklą reglamentuojančius teisės aktus.
Pareiškėjai nurodė, kad Taryba Savivaldybės mero teiktai vicemero kandidatūrai niekuomet nebuvo pritarusi, taip pat nebuvo šiai kandidatūrai nepritarusi du kartus iš eilės, t. y. šis klausimas Tarybos posėdyje apskritai nebuvo svarstytas.
Teismas, išnagrinėjęs bylos aplinkybes, nurodė, kad teisė pasirinkti kandidatūrą į vicemero pareigas priskirtina išimtinai merui. Taip pat Savivaldybės mero parengtas sprendimo projektas dėl teikiamos kandidatūros į Savivaldybės vicemero pareigas buvo parengtas ir svarstyti Tarybos posėdyje pateiktas laikantis Vietos savivaldos įstatymo bei Reglamento nuostatų reikalavimų.
Nei Vietos savivaldos įstatymas, nei Visagino savivaldybės tarybos veiklos reglamentas šiai kandidatūrai pateikti nenustato jokių kitų sąlygų, taip pat ir kokių nors politinių susitarimų priėmimo ar kandidato veiklos programos pristatymo.
Taip pat teisėjų kolegija konstatavo, kad Taryba, turėdama pareigą apsvarstyti Savivaldybės mero pagal teisės aktų reikalavimus teikiamą kandidatūrą į vicemero pareigas ir dėl jos pareikšti savo nuomonę, tačiau šią savo pareigą savo iniciatyva atsisakydama vykdyti, t. y. du kartus be objektyvių priežasčių ir be jokio teisinio pagrindo pašalindami šio klausimo svarstymą iš Tarybos posėdžių darbotvarkės, iš esmės išreiškė nepritarimą siūlomai kandidatūrai į vicemero pareigas, ir tai sudarė pagrindą merui šį kandidatą potvarkiu paskirti į vicemero pareigas.
Šis sprendimas per 30 kalendorinių dienų gali būti skundžiamas Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui.