Siekdama, kad iki 2050 m. ES taptų klimatui neutrali ir kaip įmanoma ribotų gamybą, vartojimą, o juo labiau transportą, Europos Taryba žaliąjį kursą oficialiai paskelbė 2019-ųjų gruodį.
Tik Lietuvos teismai kažkodėl nori judėti priešinga kryptimi.
Pastaruoju metu visais būdais siekiama, kad teismo procesų dalyviai sukartų kuo daugiau kilometrų, o prie teismų sustotų kuo daugiau automobilių.
Antai į Kauno apygardos teisme nagrinėjamą teisėjų korupcijos bylą pirmąją rugsėjo savaitę du kartus suvažiavo po 13 žmonių iš Vilniaus. Kas po vieną, kas po du savais automobiliais iki pačiame Kauno centre esančio teismo prisibrovę bylos dalyviai jame užtruko tik maždaug po valandą, nes visos apklausos buvo atidėtos dėl posėdžiui nespėjusios pasiruošti advokatės.
Bet tai, ko gero, pats mažiausias atstumas, kurį tenka įveikti teismo procesų dalyviams.
Antai dešimtmetį po teismus tampyto Rokiškio advokato A.Kučinsko bylos buvo išskaidytos ir išmėtytos po visą Lietuvą: procesai vyko Klaipėdoje, Kėdainiuose, Rokiškyje, Šiauliuose, Vilniuje. O pačioje tyrimo pradžioje advokatas buvo sulaikytas Kretingoje vien tam, kad tą patį vakarą daugiau nei 300 kilometrų būtų parvežtas atgal į Rokiškį.
Kelionių geografija nė kiek neatsiliko ir teisėjų korupcijos bylos tyrėjai. Kad gautų teismo leidimą daryti kratas Vilniaus teisėjų namuose ir darbo vietose, jie nuskuodė net į Tauragę.
Į sukartų kilometrų ir greičio rekordus pretenduoja ir garsiosios politinės korupcijos bylos autoriai. Norėdami patekti į tuomečio Seimo nario E.Masiulio automobilį ir pažymėti, jų žiniomis, ten buvusius pinigus, sulakstė iki Šiaulių teismo ir atgal, nors iki teisėjo darbo pabaigos buvo likusi mažiau nei valanda.
Gyventi lėtai ir taupiai skatinantis žaliasis kursas tam tikrai netinka, tad populiariausiu teismų dalyvių maršrutu ir toliau lieka Vilnius–Panevėžys–Vilnius.