Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetui dar 2018 metais nusprendus, kad Lietuvos geležinkeliuose naudojama rusiška kompleksinė unifikuota lokomotyvų saugos sistema, dar vadinama KLUB-U, yra nesuderinama su šalies nacionalinio saugumo interesais, jos buvo žadama visiškai atsisakyti.
Tačiau paaiškėjo, kad LTG ne tik naudoją sistemą, bet ir numatė 2,2 mln. eurų sistemos priežiūros paslaugoms užtikrinti.
„Piarinės vertybės, arba kaip būti principingu tik žurnalų viršeliuose“, – tokiais žodžiais socialiniame tinkle „Facebook“ į „Lietuvos ryto“ publikaciją reagavo Darbo partijos pirmininkas Andrius Mazuronis.
Kaip „Lietuvos ryto“ straipsnyje „Į dienos šviesą išlindo skandalingi faktai: kol lietuviai aukoja Ukrainai, Lietuvos valstybės įmonė bando šelpti Rusijos karo mašiną“ teigė šaltiniai, LTG paskelbtas viešasis pirkimas iš esmės tai gali reikšti netiesioginę paramą su Ukraina kariaujančios Rusijos karinei pramonei.
„Šiandien pasirodžius skandalingai informacijai apie „Lietuvos geležinkelių“ ir toliau naudojamą nacionaliniam saugumui pavojingą įrangą bei vykdant jos aptarnavimo darbų konkursus, susisiekimo ministras M. Skuodis turėtų pradėti galvoti apie atsisatatydinimą. Visiškas nevaldymas situacijos šiame sektoriuje jau tampa akivaizdus, ne tik dėl griūnančių tiltų, tačiau ir negebėjimo sau pavaldžiose įmonėse užtikrinti nacionalinio saugumo reikalavimų laikymosi“, – piktinosi A.Mazuronis.
„Darbietis“ pabrėžė, kad tvirtą poziciją užimanti Lietuva privalo lyderystę rodyti pavyzdžiu.
„Nuolat demonstruojant principingą vertybinę poziciją bei spaudžiant tarptautinius partnerius, yra būtina prieš tai tinkamai susitvarkyti savo kieme. Akivaizdu jog to susitvarkymo nėra. Keista ir krašto apsaugos ministro Arvydo Anušausko pozicija. Dar praeitą kadenciją aktyviai kovojęs prieš šios sistemos įdiegimą ir naudojimą, tapus ministru savo principus greitai pamiršo. Akivaizdu, jog viena vertybinė politika yra taikoma viešiesiems ryšiams, o kita kasdieniniam darbui“, – rašė A.Mazuronis.