„Neįsivaizduoju, kodėl jis taip pasielgė? Galvoje netelpa! Daug metų pažįstu Vaidą, bet kodėl jis nusprendė tokioje situacijoje koncertuoti Minske, nerandu atsakymo. Aš tikrai nebūčiau važiavęs“! – negalėjo rasti tinkamų žodžių U. Vaiginis, sužinojęs, kad jo draugas pasirinko Minsko sceną ir lankstėsi A. Lukašenkai.
Tiesa, U. Vaiginis prisiminė, kad pasirodymo Minske išvakarėse V. Vyšniauskas skundėsi, esą jo Lietuvos Nacionalinis Operos ir baleto teatras (LNOBT) neįsileidžia.
Gal dainininkui pinigų prireikė, todėl ir nuvažiavo į Minską? U. Vaiginis į tokį retorinį klausimą taip pat nerado atsakymų.
„Po to tokio poelgio jam (V. Vyšniauskui – red.) bus sunku kalbėti, kad jis – už taiką. Girdėjau, kad įdainavo klipą, skirtą Ukrainai. Dar jo negirdėjau, bet girdėjau atsiliepimus, kad – geras, kad bus rodomas per televiziją. O dabar, po savaitės štai – tokia žinia... Jam, kaip Lietuvos piliečiui, tokiame kontekste tikrai nereikėjo to daryti (važiuoti į Minską – red.)“, – sutrikęs kalbėjo U. Vaiginis.
Su V. Vyšniausku jokiais ryšiais susisiekti nepavyko. Gal dar negrįžo iš Minsko? Gal ten blokuojamas ryšys su Lietuva? Gal jis tiesiog nenori kalbėti? Klausimų – daugiau nei atsakymų.
LNOBT vadovas Jonas Sakalauskas ir V. Vyšniauskas – legendinio Lietuvos tenoro, velionio Virgilijaus Noreikos mokiniai. Nors maestro pats ne kartą yra dainavęs Maskvos Didžiajame teatre, kažin, ar tokio beprotiško Rusijos karo Ukrainoje metu, į kurį įsitraukusi ir dalis Baltarusijos su diktatoriumi A. Lukašenka priešakyje, būtų važiavęs į Minską koncertuoti.
„Visi nustėro. Tai – akibrokštas. Nėra žodžių. Sunku ką ir komentuoti. Neįmanoma to paaiškinti, kaip ir rasti atsakymą tam, kodėl jis, prieš išvažiuodamas į Minską, viešai pylė kalbas prieš teatrą. O, jei atvirai, situacija (dėl V. Vyšniausko elgesio – red.) sudėtinga ir dviprasmiška jau – daug metų. Šitas jo išvažiavimas į Minską nusako, kokia sudėtinga V. Vyšniauskas asmenybė ir kaip nelengva su juo bendrauti. Daugiau plėstis nenorėčiau“, – kalbėjo J. Sakalauskas.
„Labiau nei keista. Bijau, kad tokiu poelgiu jis stipriai pakenkė savo reputacijai“, – V. Vyšniausko pasirodymą Minske vertino kitas V. Noreikos mokinys, žinomas tenoras, šių metų Nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatas Edgaras Montvidas.
Kiti operos visuomenės atstovai taip pat neabejojo, kad po pasirodymo Minske V. Vyšniauskui bus užtrenktos ne tik LNOBT, bet ir kitų Europos ir Vakarų šalių teatrų durys. Panašiai Amerikos „Metropolitano“ teatras karo Ukrainoje pradžioje pasielgė su garsia operos dainininke Ana Netrebko, mėgdavusia blizgėti Rusijos diktatoriaus Vladimiro Putino draugijoje.
„Mane ištiko šokas. Niekada nemaniau, kad reikės vertinti tokią situaciją. Juk pastaruoju metu dažniau kalbame apie Rusijos atlikėjus, kurie pasirodo Kryme ar kitur. Bet kad mūsų solistas ir dar toks žinomas vyks koncertuoti į Minską, man sunku net žodžius parinkti. Kiti gi Lietuvos kultūros atstovai telkia paramą Ukrainai, patys ją gabena. Situacija (V. Vyšniauskui – red.) tokia – kad labai sunku bus iš jos išbristi“, – V. Vyšniausko poelgį vertino kultūros ministras Simonas Kairys.
Paklaustas, ar tenorui po pasirodymo Minske galės Lietuvoje kuris nors teatras ar kitos kultūros įstaigos atverti duris, ministras teigė turįs žinių, kad V. Vyšniauskas yra laisvai samdomas dainininkas, neturintis jokių nuolatinių darbo santykių sutarčių su kuria nors įstaiga: „Matyt, kad koncertų organizatoriai ir koncertinės įstaigos reaguos į tai. Reaguos ir publika. Tokiu savo poelgiu jis labai sukomplikavo savo situaciją“.
S. Kairys neabejojo, kad pasaulio akivaizdoje V. Vyšniauskas sukompromitavo ir Lietuvos vardą: „Tačiau noriu pabrėžti, jis – laisvai samdomas dainininkas. Juk yra ir Lietuvos verslininkų, kurie iki šiol turi verslo interesų ir Rusijoje, ir Baltarusijoje. Tai – jų sąžinės ir moralės dalykai“.