Humoras, populiari praėjusio amžiaus dešimto dešimtmečio estetika, neužmirštant įberti žiupsnį nežinomo ir pamiršto miesto prieskonių, žinoma, gražu. Tačiau pasaulyje tuo nesublizgėsi.
Jungtinės Karalystės, Vokietijos, Lenkijos ir Latvijos gyventojai, kuriems skirta skaitmeninė reklamos kampanija, tokių vaizdų matę.
Ko nevengiančio iš savęs pasišaipyti miesto įvaizdį kuriantis Vilnius nepadarė? Ką praleido 700-ąjį gimtadienį švęsianti Lietuvos sostinė?
Kad sukūręs saldžių skaitmeninių atvirukų kolekciją užsieniečiams Vilnius pražiopsojo viename atvaizde plazdančią kad ir sunkiai įžiūrimą sovietinės Lietuvos vėliavą, faktas kaip blynas.
Galbūt tai buvo tikslas sukelti šurmulį, juolab kad reklamos kampanija pavadinta „Pavėluoti gimtadienio sveikinimai“. Bet jeigu jau tam pasitelkiama sovietinė vėliava, tai reikėjo eiti iki pabaigos.
Sujauktas miestas baigiantis R.Šimašiaus valdymui būtų užsieniečiams pats juokingiausias.
Juk galėtume iš savęs pasišaipyti, kad Vilnius – vienintelis Europos miestas, neturintis padoraus stadiono. Reklamos kampanijai galėtume pasitelkti sprogdinamo nacionaliniu statiniu vadinamų griaučių vaizdus, priminus, kad Vilnius daugiau nei tris dešimtmečius puoselėja svajonę turėti vietą, kurioje žaidžiamas futbolas, vyksta įvairūs renginiai.
Galėtume iš paukščio skrydžio užsieniečiams pademonstruoti, kaip atrodo susiaurintos gatvės, nes tokių beprotiškų sprendimų, kai nežinia kam naikinamos stovėjimo vietos ir gyventojai automobilius sukiša po daugiabučių langais, ant žolės, o tai pavadinama tvarumu ir darniu judumu, Europoje nepamatysi.
Daug ką dar galėtume parodyti, pasišaipyti. Kad ir 700-ojo Vilniaus gimtadienio simbolį Gedimino pilį, stūksančią ant yrančio kalno, kurio erozijos Vilnius nesugeba sustabdyti keletą metų.
Bet ne – nostalgijos rinkodarą pasirinkęs Vilnius tikisi ristis per pasaulį ta pačia banga kaip ir kiti miestai bei prekių ženklai. Pritrauks užsieniečių dėmesį 90-ųjų stilistika dvelkiantis reklaminis klipas, nufilmuotas to laikotarpio vaizdo kamera? Ne, nes tokių klipų jau prikepta daugybė.
Kampanija „Pavėluoti gimtadienio sveikinimai“ idėją pasiūlęs A.Bechtle tvirtina, kad nedideliam miestui savaime privilioti turistus ar tuo labiau juos sudominti savo gimtadieniu yra iš tiesų sudėtinga užduotis. Todėl miesto išskirtinumui pasiekti būtina formuoti įdomų, netikėtą, pastebimą ir juokingą komunikacijos toną.
A.Bechtle jau anksčiau pasidarbavo, pokštaudamas apie Vilniaus nežinomumą. „Vilnius – nuostabus, kur bebūtų“ skelbė jo reklamos kampanijos, skirtos Vokietijos, Jungtinės Karalystės, Izraelio ir Italijos auditorijai, šūkis.
Kampanijos autorius siekė pagrindinį Vilniaus trūkumą – menką žinomumą pasaulyje – šmaikščiai paversti privalumu. Bet jis turizmo statistikoje neatsispindi atvykėlių iš minėtų valstybių skaičiaus padidėjimu.
Bet reklamos specialistas iš Peru antrą kartą ketina pasišaipyti, sukūręs gimtadienio atvirukų kolekciją tiems, kurie pamiršo pasveikinti Vilnių, nes jo nežino.
Trečias kartas nemeluos. Vėl apskelbę pasauliui, kad Vilniaus niekas nežino, galėsime uždaryti oro uostą, nes tingus užsienietis paguglinęs ir pamatęs tarp Lietuvos sostinės vaizdų daugybę nekonkrečių iš paukščio skrydžio darytų nuotraukų su Katedros varpine ar Gedimino pilimi tolumoje, nuspręs, kad jam apie tokį miestą tikrai nieko nereikia žinoti.