Kurį laiką nežinomybėje prabuvę keleiviai pirmadienį sužinojo, kad jų košmaras gali pasikartoti – skrydis į Vilnių bus vykdomas tuo pačiu, du kartus jau nepakilusiu lėktuvu.
„Kai esi danguje ir dreifuoji, jausmas yra labai nemalonus – nežinai, ar pasieksi tą žemę, ar ne. Ir dabar dar kartą tai patirti, sodinti į tą patį lėktuvą…“, – nevilites neslėpė į lrytas.lt redakciją paskambinusi vilnietė.
Tuo metu kelionių organizatorius „Novaturas“, kartu su partneriu oro vežėju „Avion Express“ techninių neklandumų pobūdžio nedetalizavo, bet patikino, kad gedimas buvo sutaisytas operatyviai, o lėktuvas į orą dar sekmadienio vakarą nepakilo tik dėl to, kad baigėsi orlaivio įgulos pamainos laikas.
Išsiskiriančios versijos
Sekmadienį iš Herakliono, Graikijos į Vilnių vykdytas skrydis X98322 dėl techninių nesklandumų buvo nukreiptas į Sofiją, Bulgariją. Skrydis buvo vykdomas „Avia Solutions Group“ lėktuvų nuomos, techninės priežiūros ir draudimo (ACMI) bendrovės „Avion Express“ užsakymu, Ispanijos oro linijų kompanijos „AlbaStar Airlines“ orlaiviu Boeing 737–800.
„Pastebėjome, kad ties Serbija lėktuvas apsisuko, pažemėjo, išsijungė lėktuvo variklis, o tada stiuardesės pradėjo lakstyti, rodyti atsarginius išėjimus, liepė prisisegti saugos diržus, nebeleido eiti į tualetą.
Dar po 20 minučių pranešė, kad avariniu būdu leisimės Sofijos oro uoste. Nusileidome sėkmingai – aiškino, kad buvo techninis gedimas. Mus susodino į kažkokį korpusą, po dviejų valandų gavome vandens ir bandelių.
Tada sprendė, kur mus dėti. Buvo pilnas lėktuvas – apie 150 žmonių. Galiausiai mums pranešė, kad jau skrisime – aišku, atgarsiai buvo tokie, kad skirti mums viešbutį yra per brangu, todėl skraidins, ir tuo pačiu sugedusiu lėktuvu“, – prisiminė vilnietė.
Netrukus visi keleiviai iš tiesų buvo susodinti į tą patį orlaivį – jiems pranešė, kad po 10 minučių lėktuvą pildys kuru, tačiau jeigu jo nespės atvežti, lėktuvas skristi negalės.
„Praėjo pusvalandis, atvežė kurą. Žmonės susirinko, pradėjo įgulos klausinėti, bet nėra ką slėpti – pradėjus pilti kurą, jis prabėgo, nes bakas – kiauras. Tačiau keleiviams buvo pranešta, kad įgula pavargusi, negali skristi. Nors akivaizdu, kad ir tada ore kuro neturėjome, nes jis išbėgo“, – įsitikinusi vilnietė.
Vis dėlto, anot jos, net atsidūrusiais keblioje padėtyje keleiviais niekas nepasirūpino – nesuteikė jokios informacijos, dėl nakvynės vietos keleiviams teko pakovoti patiems.
„Jie („Novaturas“ – aut.past.) atsiuntė žinutę, kad būsime ketvirtą nakties Vilniaus oro uoste, priežastis – vėlavimas. Niekas nieko daugiau nepranešė. Kai antrą kartą mus išlaipino, dar valandą pralaikė, kilo skandalai, nes keleiviai – su mažais vaikais, su neįgaliu vaiku, su senais žmonėmis.
Oro uoste, kai mums atidavė lagaminus, aiškino, kad negalime išeiti iš oro uosto – niekas jokios informacijos nesuteikė, bet šiaip ne taip antrą valandą nakties išsireikalavome viešbučio“, – pasakojo moteris.
Tačiau ir pirmadienį, moters žiniomis, košmaras gali kartotis – keleiviai 15 valandą į Vilnių bus skraidinami tuo pačiu lėktuvu.
„Lėktuvo bakas tai „nesulopytas“. „Ale pataisė“, sako įgula. Įsivaizduokite – per baką išbėginėja kuras. Nesuprantu, kodėl neatsiunčia kito lėktuvo? Elgiasi visiškai desperatiškai. (...)
Kai esi danguje ir dreifuoji, jausmas yra labai nemalonus – nežinau, ar pasieksi tą žemę, ar ne. Ir dabar dar kartą tai patirti, sodinti į tą patį lėktuvą…“, – pasipiktinimo neslėpė moteris.
Apie 700 eurų už visą penkių dienų kelionę mokėjusi vilnietė stebisi, kodėl kelionių organizatoriai negali skirti kito lėktuvo.
„Paklausiau stiuardesių, kaip jos nebijo. Jos aiškino, kad labai daug skrydžių, tai „Novaturas“ pasisamdė tokių visokių avialinijų, skraidina žmones su bet kuo, tie lėktuvai techniškai netvarkingi. Ar dėl pigumo, ar dėl ko? Bet žmonės susimoka brangiai už tas keliones“, – pastebėjo ji.
Gedimo priežasčių nedetalizuoja
Kelionių organizatoriaus „Novaturas“ atstovė Dovilė Zapkutė portalui lrytas.lt teigė, kad įmonė apie susiklosčiusią situaciją žino, tačiau nurodė, kad paaiškinti lėktuvo gedimo priežastis geriau gali „Novaturo“ partneris, oro vežėjas „Avion Express“, su kurių lėktuvais keliauja „Novaturo“ klientai.
Tačiau „Avion Express“ komunikacijos ir pardavimų vadybininkė Monika Ostrauskienė lėktuvo gedimo priežasties taip pat nenurodė, nes orlaivis, anot jos, taip pat nėra jų.
„Lėktuvas nėra mūsų, todėl negalime komentuoti jo techninės būklės – mūsų užsakymu skrido kita įmonė, „AlbaStar Airlines“, – lrytas.lt sakė M.Ostrauskienė.
Anot jos, skirti kitą lėktuvą dėl savo saugumo nerimaujantiems ir Sofijoje įstrigusiems keleiviams šiuo metu nėra taip paprasta.
„Nėra taip paprasta – vasaros sezonas, intensyvus laikotarpis, ir visi lėktuvai skraido kažkur kitur. Tiesiog jų nėra“, – kalbėjo „Avion Express“ atstovė.
M.Ostrauskienė patikino, kad lėktuvas buvo sutaisytas jau sekmadienį vakare.
„Lėktuvas galėjo pakilti, jį sutvarkė gana greitai, tačiau įgulos darbo laikas baigėsi – jie negalėjo vykdyti tolesnių skrydžių. Kaip žinote, tai yra stipriai reguliuojama“, – teigė ji.
Tuo metu paklausta, kodėl keleiviai sekmadienį vakare buvo susodinti į lėktuvą, jeigu įgula jau negalėjo vykdyti skrydžio, M.Ostrauskienė atsakyti negalėjo.
„Šito negaliu pasakyti“, – sakė ji.
Kiek vėliau komentare portalui lrytas.lt M.Ostrauskienė pabrėžė, kad saugumas aviacijoje yra numeris vienas prioritetas, jog aviacija yra griežtai reglamentuojama ir techniškai netvarkingi lėktuvai skraidyti negali.
„Suprantame žmonių nerimą ir nuovargį, ypatingai tokiais atvejais, kai lėktuvas neplanuotai leidžiasi tarpiniame oro uoste, tačiau dar kartą patikiname, kad techniškai netvarkingi lėktuvai negali skraidyti.
Priežastis, dėl kurios lėktuvas nepakilo antrą kartą buvo ne dėlto, kad jis techniškai netvarkingas, o todėl, kad pagal teisės aktų reglamentuotas įgulos darbo valandas, tą dieną skrydį vykdžiusi įgula nebūtų spėjusi pasiekti Vilniaus oro uosto. Keleiviai šiandien sėkmingai parskraidinti į Vilnių“, – vakare portalui atsiųstame komentare paaiškino „Avion Express“ atstovė.
Savo ruožtu „Novaturo“ atstovė D.Zapkutė patikino, kad bus kompensuotos neplanuotai keleivių patirtos išlaidos.
„Kaip informavo mūsų partneriai oro vežėjai „Avion Express“, techninis gedimas buvo pašalintas operatyviai, tačiau dėl pasibaigusio orlaivio įgulos pamainos laiko, lėktuvas negalėjo pakilti iškart, kai tik buvo pašalintas gedimas.
Lėktuvas šiandien iš Sofijos oro uosto kils 15:15 ir po poros valandų leisis Vilniaus oro uoste. Keliautojus taip pat informavome, kad išsaugotų dėl lėktuvo vėlavimo neplanuotai patirtų išlaidų čekius, kurias atlygins oro vežėjas“, – lrytas.lt atsiųstame komentare paaiškino „Novaturo“ atstovė.
„Suprantame, kad po atostogų norisi kuo greičiau ir sklandžiau grįžti namo. Todėl labai atsiprašome savo keliautojų už kilusius nepatogumus ir patirtus nemalonius rūpesčius“, – apgailestavo ji.