Kreipimąsi pasirašė ELP frakcijos europarlamentarai Rasa Juknevičienė, Andrius Kubilius, Aušra Maldeikienė, Liudas Mažylis, bei Latvijos ir Estijos EP nariai.
„Kviečiame kolegas šį klausimą kelti atitinkamose Italijos institucijose. Mes esame įsitikinę, kad tokie vadovėliai turėtų būti nedelsiant pataisyti arba išimti iš ugdymo programų“, – rašo ELP frakcijos narė R. Juknevičienė.
Pasak europarlamentarų, tai jaunajai kartai diegia neteisingą ir politiškai motyvuotą Europos geografijos, politikos ir istorijos supratimą.
EP nariai referuoja į Italijos mokyklose naudojamą septintai klasei skirtą geografijos vadovėlį „PensoGeo“ (aut. Carlo Griguolo), kurį išleido 2018 m. Pearson Italia leidykla, bei jame pateikiamą žemėlapį ir tekstą apie Rusijos regioną, kuriame teigiama, kad „Rusijos regionas susideda iš Europinės Rusijos dalies, Baltarusijos, Ukrainos, Moldovos ir Baltijos valstybių“. Taip pat mokiniai šiame vadovėlyje turi atlikti užduotį, kurios „teisinga“ versija pateikiama taip: „Politiškai, Rusijos regionas susidaro iš septynių valstybių: tik kai kurios jų turi priėjimą prie jūros: Lietuva, Latvija ir Estija – prie Baltijos jūros, Ukraina ir Rusija – prie Juodosios jūros. (…) Moldova ir Baltarusija neturi prieigos prie jūros“.
Europarlamentarų teigimu, Italijos vaikai ir iš minimų vadovėlyje valstybių atvykę vaikai, besimokantys Italijos mokyklose, mokosi, kad jų valstybės priklauso Rusijos regionui.
„Tokia koncepcija yra ne tik neteisinga, bet ir labai žalinga. Gerai žinomas faktas, kad Lietuva, Latvija ir Estija yra ES ir NATO narės, o Ukraina ir Moldova yra visiškai nepriklausomos valstybės, ratifikavusios asociacijos sutartis su ES. Jos nėra sugalvoto „Rusijos regiono“ dalis, – pažymi EP nariai.
Pasak jų, tokia koncepcija visiškai atspindi Kremliaus naratyvą, kad šios šalys yra Rusijos „teisėta interesų zona“, o toks suvokimas skatinamas vaikų mąstyme. Akivaizdu, kad tokia Kremliaus propaganda turi tragiškų pasekmių, kurias liudija tebesitęsiantis Rusijos karas prieš Ukrainą ir demokratijas.