Jos teigimu, parduotuvės „Zeus Auto LT“ vaizdo klipas, kurioje vaizduojama trumpą sijoną ir prasegtus marškinius vilkinti mergina, žemina žmogaus orumą, pažeidžia žmogaus vientisumą bei atspindi menkinamą požiūrį į moterį.
Pasak tarnybos, šalia vaizdo klipo buvo paskelbtas tekstas – „Neleisk pinigų į orą kaip šiame video Birutė suka raktą į orą (...) P.S. Birutė sakė, specialiai porą sagų atsisagstė, nes ieško partnerio į garažą, kitko neturi ką parodyti apart rakto sukimo ore, jei tai tu rašyk komentaruose ir gal ji su tavimi susisieks“.
Įmonės direktorius tarnybai paaiškino, kad reklama sukurta komedijos pagrindu, tačiau pačios idėjos jis nežinąs, nes ją, kaip galinčią pritraukti daugiau vartotojų paspaudimų, pasiūlė feisbuko platforma besirūpinantis darbuotojas.
Anot tarnybos, įmonės vadovo atsakymas prieštaringas – jis teigė, kad reklama moterų nežemina, nes parodo, kad ir jos gali dirbti autodirbtuvėse, tačiau tuo pačiu teigė, jog reklamoje moteris darbą imituoja.
Tyrimo metu buvo vertinama, ar „Autodzeusas“ reklama nepažeidė Moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymo, kuris įpareigoja prekių pardavėjus užtikrinti, kad informacijoje apie paslaugas ir jų reklamoje nebūtų išreiškiamas pažeminimas, paniekinimas arba teisių apribojimas ar privilegijų teikimas dėl asmens lyties bei formuojamos visuomenės nuostatos, kad viena lytis pranašesnė už kitą.
Tarnybos teigimu, vaizdo klipe, visų pirma, pagrindinis akcentas fokusuojamas į apnuogintą merginos krūtinę bei kojas, o pati mergina tikslingai imituoja automobilio remonto veiklą.
Taip pat akivaizdu, kad merginos rūbai visiškai nepritaikyti tokiam specifiniam automobilio remonto darbui, o jos apnuoginta krūtinė ir kojos klipe tėra priemonės patraukti vartotojų dėmesį ir taip skatinti įsigyti parduodamas prekes.
„Galima daryti išvadą, kad šioje reklamoje kuriamas moters sudaiktinimas, kuomet moteris vaizduojama kaip geidžiamas, seksualinių fantazijų objektas, siekiant skatinti pardavimus vartotojams“, – pranešime teigė kontrolierė Birutė Sabatauskaitė.
Jos teigimu, tai išryškina ir sustiprina stereotipus, kad moteris visuomenėje suvokiama kaip malonumų teikimo objektas, bet ne lygiavertė darbuotoja, mąstanti ir sprendimus priimanti asmenybė, gebanti atlikti vyrams tradiciškai priskiriamus automobilių remonto ar bet kokius kitus darbus.
„Reklama tikrai neprisideda prie idėjos, kad moteris gali atlikti automechanikės darbą, labiau vaizduoja moterį kaip kvailą ir absoliučiai nesigaudančią tokiame darbe“, – sakė Lygių galimybių kontrolierė.