Tai įrodo sausio 31-ąją ICAO tarybos posėdyje pateikti papildomi Lenkijos teisėsaugos duomenys, antradienį pranešė ministerija.
„ICAO tyrėjų komandai iš Lenkijos pateikta papildoma informacija, kurioje pateikiami Minsko skrydžių kontrolieriaus padaryti įrašai iš oro eismo kontrolės centro bokšto, įrodantys, jog Baltarusijos tarnybos žinojo, kad lėktuve sprogmens nėra. Tai parodymai to paties Minsko oro uosto pareigūno, kurio ICAO tyrėjų komanda negalėjo apklausti savo vizito Baltarusijoje metu“, – rašoma pranešime.
Pasak jo, remiantis šiais parodymais ir filmuota medžiaga matyti, kad Minsko oro uosto skrydžių valdymo bokšte, be oro navigacijos pareigūnų, buvo ir pašalinių asmenų, kurie davė nurodymus oro uosto darbuotojams.
ICAO tyrimas pradėtas po to, kai pernai gegužės 23 dieną iš Atėnų į Vilnių skridęs „Ryanair“ lėktuvas su 126 keleiviais buvo nutupdytas Minske, kur buvo sulaikytas tinklaraštininkas Ramanas Pratasevičius ir jo draugė. Per šį incidentą į orą buvo pakeltas naikintuvas.
Įvertinusi tyrėjų ataskaitos duomenis, ICAO taryba konstatavo, kad netikras sprogmens lėktuve pavojus buvo sukeltas tyčia, atkreipė dėmesį, kad neteisingos informacijos, keliančios grėsmę skrendančio orlaivio saugai, pateikimas yra Monrealio konvencijos pažeidimas, ir griežtai pasmerkė tokius veiksmus.
ICAO atvejo tyrimo ataskaitą paskelbė sausio 17-ąją, tačiau gavusi papildomų duomenų jį pratęsė.