Pasak VSAT atstovo Giedriaus Mišučio, kopgalio krantinės Smiltynės gatvėje perimtos iš sovietų kariuomenės jai pasitraukus iš Lietuvos šaliai atgavus nepriklausomybę, tačiau nuo to laiko jos nebuvo atnaujintos.
„Krantinės naudotos įvairiems valstybinių institucijų tikslams, jos neatnaujintos nuo perėmimo momento, todėl saugiam laivų švartavimui nebebuvo saugios ir tinkamos fiziškai bei techniškai“, – BNS sakė G. Mišutis.
VSAT paskelbė Neringos pasienio užkardos Kopgalio krantinių rekonstravimo ir naujos statybos projektinių pasiūlymų konkursą. Paraiškų laukiama iki spalio 26 dienos.
Projektuotojas turės suprojektuoti naują pirsą, numatant galimybę prie jo švartuotis civiliams laivams. Be to, jis turės pasiūlyti saugius keleivių išlaipinimo sprendinius, laivų švartavimosi schemą, parinkti statinių konstrukciją, įvertinti, kiek kainuotų visa rekonstrukcija.
Kopgalio krantinių modernizavimo projektas vyksta dviem etapais. Pirmasis baigtas 2007 metais, o antrajam etapui negauta lėšų, nors projektas buvo parengtas. Per daugiau nei dešimtmetį pasikeitus Klaipėdos uosto įplaukos kanalo gyliui, reikia iš naujo parengti projektą.
Pasak G. Mišučio, įgyvendinus projektą, VSAT patruliniai laivai galės švartuotis saugiai, sutrumpės pramoginių, žvejybinių, sportinių ir kitų rekreacinių laivų patikrinimo laikas.
Projektui planuojama pasitelkti ir Europos Sąjungos fondų lėšas.
Kada galėtų prasidėti darbai, kol kas neaišku. Pasak G. Mišučio, tai numatys rangos ir priežiūros konkurso dalyviai, jis bus skelbiamas gavus finansavimą.