Kai neseniai Kauno centre pasirodė vienos kabelinės televizijos paslaugas teikiančios bendrovės plakatas su apsinuoginusios dailios moters nuotrauka, niekam nekilo abejonių, kad jis neprasprūs pro kauniečių akis.
Taip ir nutiko – reklamos užsakovai socialinėje erdvėje buvo kaltinami nuogybių propagavimu ir net seksizmu.
Sunku suvokti, kuo kritikams užkliuvo skoningas vaizdas, kurį drąsiai galima naudoti mokyklos vadovėliuose.
Galbūt reikėjo plakatą papildyti apsinuoginusio vyro nuotrauka, o gal išvis būtų geriau, jeigu praeiviai plakate matytų tik drabužius nusimetusius vyrus? Tokiu atveju baisų triukšmą sukeltų LGBTQ+ bendruomenės priešininkai.
Jeigu Kauno meras V.Matijošaitis 2017-ųjų pavasarį būtų prašęs Š.Jasikevičiaus likti prie „Žalgirio“ komandos vairo gurkšnojant kavą, niekas apie tai net nebūtų sužinojęs.
Visai kas kita – įspūdingo dydžio plakatas su užrašu „Šarai, pasilik!“, savivaldybės administracijos užsakymu iškilęs prie pagrindinio įvažiavimo į Kauną.
Galbūt tokiu būdu išreikštas prašymas ir neturėjo didžiausios įtakos Š.Jasikevičiaus pasirinkimui, kalbos apie neįprastu būdu išreikštą norą netilo kelias savaites.
Tradicija Kaune viešai skelbti įvairias mintis, norus ar net užgaidas gyvuoja jau porą dešimtmečių ir niekada toks būdas nelieka be atgarsio.
Bene daugiausia diskusijų buvo sukėlęs reklamos skydas su humoristo J.Gimberio žodžiais „Ir Kaune galima gyventi“, reklaminiai stendai, skelbiantys: „Kaunieti, niekada nepasiduok“, „Aš jums ne koks vokietis, kad laiku į darbą ateičiau“. Dalis kauniečių dėl šių šūkių net įsižeidė.
Laikytis saugumo kelyje ragino ant virvės sukabinti nešvarūs apatiniai ir užrašas „Stabdymo kelias nustebino visą šeimą“.
Ši reklama taip pat buvo vertinama nevienareikšmiškai – vieniems vairuotojams pasirodė esanti šmaikšti, kitiems – nepadori.
Kauno technologijos universiteto (KTU) bendruomenės inicijuotoje reklamoje, kuri prasideda žodžiais „Geras žmogus – ne profesija“, gyventojai vėl įžvelgė dviprasmybę, o kai kas – net blogio propagandą.
Šiemet vasaros pradžioje KTU atstovams jau teko gintis nuo studentus neįprastu būdu vilioti sumaniusio „Vilnius Tech“ (buvusio Vilniaus Gedimino technikos universiteto) išpuolio.
Birželį prie KTU pastatų atsirado stendai su „Vilnius Tech“ užsakytais užrašais „Ar tikrai nori ketverius metus praleisti Kaune?“, „Ar tikrai esi ten, kur turi būti?“.
„Vilnius Tech“ ir KTU dėl savo specializacijos yra svarbiausi konkurentai šalyje, tačiau įvairiuose reitinguose dažniau pirmauja kauniečiai.
Jau po dienos Studentų gatvėje stovintis stendas buvo pasikeitęs. Po klausimu „Ar tikrai nori ketverius metus praleisti Kaune?“ kažkas baltais dažais užrašė „Taip!“.
Kiek vėliau patys KTU atstovai žiniasklaidai išplatino tris nuotraukas, kurias pavadino KTU atsakymu „Vilnius Tech“ universitetui. Po visais klausimais abejojantiems dėl pasirinkimo taip pat užrašytas žodis „Taip“.
Prieš kelerius metus plačiai aptartame reklaminiame skyde puikavosi lietuvių tautos blaivintojo M.Valančiaus žodžiai: „Dievo įrankiai – blaivybės platintojai, šėtono – jos priešininkai.“
Reklaminių plakatų viduryje – vyras. Ant vieno jo peties tupėjo šakes laikantis raudonai vilkintis velnias, ant kito – baltas angelas.
Šmaikštumu garsėjantys kauniečiai ne kartą reklamos stendais naudojosi prisipažindami meilę, piršdamiesi ar sveikindami gimtadienio proga.
Priversti žmones reikšti emocijas – kiekvieno reklamos kūrėjo svajonė. Vadinasi, tikslas pasiektas. Labiau stebina tai, kad vis dar yra kiekvienu reiškiniu ar vaizdu nepatenkintų žmonių balsų, kurie viskuo stebisi, piktinasi ir prieštarauja.
Jiems galima pasiūlyti tik vieną išeitį – padaryti geriau.