Arūnas Dumalakas. Vilniečių laikas – nieko vertas

Rodos, Vilnius lygiuojasi į Europos miestus ir turėtų nebestebinti renginiai, kai visas miesto centras uždaromas, draudžiamas viešojo transporto eismas.

V.Ščiavinsko nuotr.
V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

2021-08-28 07:00

Tokių renginių gausybė Berlyne, Krokuvoje ar Hagoje. Toks renginys vyko ir praėjusį savaitgalį Vilniuje. Tai – Velomaratonas.

Gražu – vien į profesionalų važiavimus Velomaratonas sukvietė arti pusę tūkstančio sportininkų, o važiuoti galėjo kiekvienas, mokantis minti dviračio pedalus.

Tarp dalyvių buvo galima išvysti tokius žinomus žmones kaip čempioną ir praėjusių metų Velomaratono sportinio važiavimo laimėtoją R.Navardauską, olimpietį T.Vaitkų, Europos žaidynių dalyvį G.Bagdoną ir kitus aukšto lygio atletus.

Tik kaip buvo organizuotas renginys, kuo jis skyrėsi nuo šimtų ar tūkstančių tų, kurie vyksta Europoje?

Gerokai prieš renginį organizatoriai informavo apie eismo ribojimus, miesto transporto maršrutų pakeitimus. Užteko ir informacinių tentų gatvėse, pranešimų internete.

Tik kodėl miesto transportas pakeistomis maršrutų trasomis ir tvarkaraščiais į darbą ar savais reikalais skubančius vilniečius trikdė nuo pat ankstyvo ryto, jeigu Velomaratono startai buvo tik 9 valandą?

Kas nutiktų, jeigu gatvėmis, kuriose dar nevyko renginys, 6 ar 8 val. būtų važiavęs autobusas ar troleibusas, vežantis keleivius į darbą arba geležinkelio stotį?a

Dar didesnė sumaištis kilo vakare, kai iš užmiesčio grįžtantys namo vilniečiai karštligiškai ieškojo, kaip juos pasiekti. Informacinės švieslentės neveikė net tose stotelėse, kuriose autobusai ir troleibusai stodavo, informacijos apie maršrutų pakeitimus taip pat galėjai ieškoti tik internete.

O tų pokyčių buvo nemažai: sekmadienį buvo pakeisti trijų greitųjų autobusų, 13 autobusų ir 4 troleibusų maršrutai, išvis nekursavo dviejų maršrutų troleibusai.

Bet didžiausia renginio bėda ne ta. Velomaratono atstovė G.Vaičiūnaitė pripažino, kad renginys baigėsi 17 val., tačiau miesto transportas keleivius įprasta tvarka pradėjo vežti tik po 19 val. Kodėl?

Velomaratono atstovė atsakė: savivaldybė leido eismą riboti iki 19 val., nors rengėjai gatves pradėjo atverti dviem valandomis anksčiau.

Kodėl miesto transportas neskubėjo pradėti darbo įprastais maršrutais – ne Velomaratono rengėjų reikalas.

O juk kiekvienas vilnietis pasakys, kad sekmadienio pavakarę autobusai ir troleibusai pilni, nes žmonės grįžta namo prieš naują darbo savaitę. Juo labiau kad ir miesto transporto poilsio dienomis mažiau.

Sunku buvo pranešti autobusų ir troleibusų dispečeriams, kad įprastais maršrutais galima važiuoti anksčiau? Ne, buvo pasirinktas biurokratinis kelias: mums leido, tai nieko ir nekeisime.

Tad G.Vaičiūnaitės paaiškinimas, kad Velomaratono rengėjai kiekvienais metais stengiasi eismą atverti kaip įmanoma greičiau, kad į finišą grįžus paskutiniams dviratininkams operatyviai išmontuoja naudotą infrastruktūrą, kuri būtų trukdžiusi eismo dalyviams, kad dar kartą patikrina, jog trasa yra saugi, nėra šiukšlių, pamestų detalių, skamba nenuoširdžiai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.