Vilniaus apygardos teismas gegužės 25 dieną atmetė „Aerojet International Aircraft & Requisites Chartering“ ieškinį – ji prašė priteisti 227 tūkst. eurų nuostolių, 50,8 tūkst. eurų netesybų ir 6 proc. metų palūkanų.
„Aerojet“ teismui nurodė, kad vykdama Vengrijos vyriausybės užsakymą, pernai gegužę kreipėsi į „GetJet Airlines“ dėl plaučių ventiliavimo aparatų pervežimo iš Kinijos. Krovinys dviem orlaiviais „Airbus 320“ turėjo būti atskraidintas į Budapeštą gegužės 27 dieną.
Vėluojant gauti leidimą kroviniui, kurio dalį sudarė pavojingos medžiagos, „GetJet Airlines“ gegužės 28 dieną į Budapeštą atskraidino tik 150 iš 300 aparatų. Likusi dalis pagal papildomą bendrovių susitarimą buvo pristatyta tik birželio 2 dieną.
„Aerojet“ teigimu, „GetJet Airlines“ netinkamai įvykdė įsipareigojimus, todėl turi kompensuoti žalą.
„GetJet Airlines“ tvirtina, kad savo įsipareigojimą įvykdė, o problemų kilo, nes „Aerojet“ Kinijos muitinėje nebuvo tinkamai įforminusi dalies dokumentų, o ir patys kroviniai negalėjo tilpti į du orlaivius – dėžės turėjo specialius reikalavimus, apie kuriuos ji nebuvo informuota pasirašant sutartį.
Teismas pripažino, kad vėlesnį dalies aparatų pristatymą lėmė tai, kad „Aerojet“ nepateikė pakankamai informacijos apie krovinį, įskaitant specialų ženklinimą.
„Aplinkybės dėl krovinio pakrovimo, lėmusio ir papildomų sutarčių sudarymą, negalėjus sutalpinti ir pervežti visų pavojingą krovinį sudarančių dėžių orlaivių krovinių skyriuose, susidarė išimtinai dėl „Aerojet“ pareigos iki sutarčių sudarymo pateikti išsamią informaciją apie krovinį pažeidimo“, – rašoma teismo nutartyje.
Teismo sprendimas per 30 dienų gali būti skundžiamas Apeliaciniam teismui.