Tirta, ar, eidamas premjero pareigas, S. Skvernelis nepažeidė Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo (VPIDĮ) nuostatų, kai pernai liepą ginklu apdovanojo tuometinį sveikatos apsaugos ministrą. Tyrimas atliktas gauto pranešimo pagrindu. Teigta, kad premjero potvarkis dėl minėtojo apdovanojimo galbūt laikytinas skatinimu, kai VPIDĮ pažeidusio asmens vienerius metus skatinti negalima.
Pernai sausį VTEK buvo pripažinusi, jog tuometinis sveikatos apsaugos ministras pateko į interesų konfliktą, spręsdamas klausimus dėl VšĮ Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ligoninės Kauno klinikų. S. Skvernelis, eidamas Ministro Pirmininko pareigas, tuo metu buvo atsakingas už VPIDĮ įgyvendinimo kontrolę Vyriausybėje.
Nustatyta, kad pernai liepą tuometinis premjeras už nuopelnus užtikrinant visuomenės saugumą apdovanojo sveikatos apsaugos ministrą pistoletu Glock 17. Tai buvo padaryta vadovaujantis Ginklų ir šaudmenų kontrolės įstatymo nuostatomis.
Iš tyrimo metu surinktos medžiagos matyti, kad valstybės politikų skatinimas nereglamentuotas jokiuose teisės aktuose: nenustatyta tokio skatinimo tvarka, skatinimo būdai, skatinantys asmenys ir pan. Valstybės tarnybos įstatymas, kuriame įtvirtinti skatinimo bei apdovanojimo būdai ir pagrindai, valstybės politikams netaikomas. Vyriausybės įstatyme nustatyta, kad Ministras Pirmininkas priima sprendimus dėl skatinimo, tačiau jie taikomi tik premjero į pareigas priimtiems valstybės tarnautojams ir pareigūnams. Vidaus tarnybos statutas taip pat nereglamentuoja valstybės politikams taikomų garantijų ar apribojimų.
VTEK vertinimu, ministro apdovanojimas pagal Ginklų ir šaudmenų kontrolės įstatymą savo esme galėtų būti laikomas skatinimu. Tačiau teisinio reglamentavimo dėl valstybės politikų skatinimo nėra, taip pat nėra pagrindo teigti, kad politikams pagal analogiją galėtų būti taikomi Valstybės tarnybos įstatyme ar Vidaus tarnybos statute nustatyti skatinimo būdai.
Atsižvelgiant į tai, VTEK negali vienareikšmiškai daryti išvados, kad VPIDĮ nustatytas skatinimo draudimas tiesiogiai taikytinas tirtuoju atveju ir todėl pareigos vengti interesų konflikto nesilaikęs ministras negalėjo būti apdovanotas pagal Ginklų ir šaudmenų kontrolės įstatymą. Taip pat pažymėtina, kad VTEK atlikto tyrimo metu nevertino premjero potvarkio teisėtumo, kadangi tokie įgaliojimai VTEK nesuteikti.
Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas yra konstatavęs, kad tuo atveju, kai teisės norminiai aktai aiškios tvarkos, leidžiančios teisinių santykių subjektams aiškiai suvokti savo teises ir pareigas, dėl teisinio reglamentavimo spragų ar kitų priežasčių nenustato, atsakomybė už tokios tvarkos pažeidimą negali būti taikoma. Teisiniai draudimai ar įpareigojimai, už kurių nesilaikymą gali būti taikoma griežta atsakomybė, turi būti formuluojami nedviprasmiškai. Teisinis reglamentavimas turi būti aiškus, suvokiamas visiems teisinių santykių subjektams.
VTEK vertinimu, turėtų būti tikslinamos VPIDĮ nuostatos, susijusios su šį įstatymą pažeidusių asmenų skatinimu: tokių asmenų neturėtų būti leidžiama ir apdovanoti. VTEK manymu, toks patikslinimas leistų pasiekti, jog atsakomybė už šio VPIDĮ nuostatų pažeidimus būtų taikoma visiems asmenims vienodai.