Jo teigimu, trūkstamų priemonių kiekis – 20 traukinio vagonų. Tiek asmens apsaugos priemonių nepasiekė medikų pandemijos akivaizdoje.
„Reaguodami į susidariusią situaciją, kartu su ekstremalių situacijų centro komanda kreipėmės į Generalinę prokuratūrą su tikslu išsiaiškinti šio trūkumo priežastis bei nustatyti kaltus asmenis, dėl kurių veiksmų galimai buvo padaryta žala valstybei“, – pranešė ministras.
A.Dulkys apgailestavo, kad korupcija yra įsisenėjusi sveikatos apsaugos sistemos problema.
„Deja, tenka pripažinti ir apgailestauti, kad pagal įvairių tyrimų duomenis sveikatos apsaugos sistema yra viena iš labiausiai korupcijos paveiktų viešojo sektoriaus sričių. Skelbiamas viešojo sektoriaus institucijų tyrimo mastas, deja, indikuoja, jog sveikatos apsaugos sistema nėra atspari korupcijos atžvilgiu. Tiriamų veiksmų pobūdis ir įžūlumas liūdina“, – sakė ministras.
Kas sukėlė įtarimų?
Ministerijos kanclerė Jurgita Grebenkovienė pasakojo, jog Sveikatos apsaugos ministro sprendimu priemonių pristatymą į Lietuvos teritoriją visų rūšių transportu organizavo Susisiekimo ministerija. Susisiekimo ministerijai buvo pavesta pagal pateiktus asmens sveikatos priežiūros įstaigų sąrašus ir nurodytus asmens apsaugos priemonių kiekius paskirstyti gautas priemones įstaigoms.
„Sveikatos priežiūros įstaigos buvo įpareigotos pateikti Ekstremaliųjų sveikatai situacijų centrui perdavimo – priėmimo aktus apie gautas ir suskaičiuotas prekes.
2020 metų lapkričio-gruodžio mėnesiais asmens apsaugos priemonių likučiai buvo nuosekliai grąžinami būtent šiam centrui. Pagal gautus iš sveikatos priežiūros įstaigų priėmimo-perdavimo aktus būtent Ekstremalių sveikatai situacijų centro darbuotojai pastebėjo prekių kiekio neatitikimą sutartyje ir sąskaitose nurodytam prekių kiekiui“, – sakė J.Grebenkovienė.
ESSC šių metų pradžioje pradėjo vertinimą, siekdamas nustatyti trūkumo apimtį ir išsiaiškinti priežastis. „Vertinimo metu buvo nustatyta, kokių priemonių kiekių trūksta, tačiau, deja, trūkumo priežasčių nustatyti nepavyko“, – kalbėjo ministerijos kanclerė.
Kaip paaiškino J.Grebenkovienė, pirkimą atliko ir jį kontroliuoti turėjo ESSC.
Nežino, kur atsirado trūkumas
Tuo metu ESSC Administravimo skyriaus vyriausioji specialistė Ingrida Andrulytė teigė, kad gruodžio mėnesį, pastebėjus ženklų prekių trūkumą, Centras kreipėsi į tiekėją Kinijoje ir pateikė pretenziją, reikalaujant, kad būtų įvykdyti visi sutartimi prisiimti įsipareigojimai.
„Šių metų sausį tiekėjas informavo ESSC, kad buvo pristatytos visos prekės, taip pat pateikė visas sąskaitas, pakavimo sąrašus, Kinijos muitinės eksporto deklaracijos formas.
Tada ESSC kreipėsi į Susisiekimo ministeriją, kuri organizavo prekių gabenimą bei į Muitinės departamentą, prašydamas pateikti prekių pristatymo dokumentus. Gavus visus dokumentus tiek iš Susisiekimo ministerijos, tiek iš Muitinės departamento, visi dokumentai buvo įvertinti.
Išaiškėjus, kad yra prekių trūkumas, bet nesant galimybės nustatyti, kur tas prekių trūkumas atsirado, buvo nuspręsta kreiptis į Generalinę prokuratūrą“, – kalbėjo I.Andrulytė.
J.Grebenkovienė teigė, kad pagal dokumentus, kuriuos pateikė tiek kinų atstovai, tiek Muitinė, matoma, kad visos sutartyje nurodytos prekės pasiekė Lietuvą.
„Kalbant apie priemonių kelią Lietuvoje, priemonės buvo vežamos į Lietuvos pašto logistikos sandėlį, iš jo vežamos į asmens sveikatos priežiūros įstaigas. O nepanaudoti likučiai buvo pristatomi į ESSC.
Nežinome, kurioje proceso dalyje susiformavo minimas trūkumas, kadangi neturime visų oficialių dokumentų, kuriais galėtume pagrįsti visų priemonių kelią. Iš oficialių dokumentų matome, kad būtent tai trūkumo daliai mes ir neturime dokumentų, įrodančių, kurioje vietoje šios prekės yra“, – įvardijo J.Grebenkovienė.
Jos teigimu, tam tikrą dalį prekių vežė Lietuvos paštas, atitinkamai buvo vykdomi pervežimo įsigijimai iš privačių tiekėjų. Pervežimo paslaugas įsigijo Susisiekimo ministerija. Tačiau konkrečios įmonės, atlikusios pervežimą, įvardytos nebuvo.