Ministrė J. Šiugždinienė: pradinukai į mokyklas galėtų grįžti jau vasario pabaigoje
Agnė Liubertaitė
2021-02-01 13:28Švietimo, mokslo ir sporto ministrė Jurgita Šiugždinienė sako, kad pradinukai vasario pabaigoje galėtų grįžti į mokyklas, tačiau viskas priklauso nuo žmonių sąmoningumo. Ji patvirtino, kad nuo COVID-19 jau pradėti skiepyti ir pedagogai.
J.Šiugždinienė po Vyriausybės ekstremaliųjų salygų komisijos posėdžio teigė, kad pradinukai į mokyklas galėtų grįžti vasario pabaigoje. Kad tai įvyktų, sergamumo rodiklis turėtų būti mažesnis nei 200 atvejų 100 tūkst. gyventojų, o teigiamų testų dalis būtų mažesnė nei 10 procentų.
Abiturientai, pasak ministrės, į mišrų ugdymą galėtų grįžti tuo atveju, jei sergamumo rodiklis būtų mažesnis nei 150 atvejų 100 tūkst. gyventojų.
J.Šiugždinienė taip pat patvirtino, kad pedagogų vakcinavimas jau prasidėjo, ir, jei leis situacija, ikimokyklinio ir pradinio ugdymo pedagogai galėtų būti paskiepyti per vasario mėnesį.
Tikisi, kad pedagogai skiepų neignoruos
Paklausta apie brandos egzaminus, ministrė pabrėžė, kad jie tikrai vyks, tačiau tolimesnius sprendimus taip pat diktuos epidemiologinė situacija.
„Planas labai priklausys ir nuo sprendimų, apie kuriuos kalbame dabar. Jei atvejų skaičiai mažės ir galėsime sugrąžinti pradinukus ir abiturientus į mokyklą, tai nuo to taip pat priklausys sprendimai dėl brandos egzaminų tam tikrų detalių. Mūsų galutiniai sprendimai turi būti priimti iki kovo 1 dienos“, – sakė J.Šiugždinienė.
Ministrė kalbėjo, kad, nors skiepijimasis ir nėra privalomas, ji tikisi pedagogų sąmoningumo.
„Mes negalėtumėme drausti dalyvauti ugdyme tiems, kurie nesiskiepija, bet tikiuosi ir neabejoju, kad dauguma mokytojų pasiskiepys“, – sakė ministrė.
Dalis mokinių į mokyklas jau grįžo
Praėjusią savaitę apie 3000 sunkumų nuotolinio ugdymo metu patiriančių moksleivių grįžo į mokyklas. Ministrė J.Šiugždinienė su savivaldybių atstovais jau aptarė pirmąją šio ugdymo pokyčio savaitę ir naujienų portalui lrytas.lt ketvirtadienį sakė esanti maloniai nustebinta, jog mokyklos prisitaikė lengvai.
„Maloniai nudžiugino įvairių mokyklų patirtys. Jos tą situaciją stebi nuolat, taiko kūrybingus sprendimus, padeda tiems mokiniams, kurie patiria ugdymo sunkumų. <...> Nudžiugino ir tai, kad mokyklos pačios labai aktyviai sprendžia kilusias problemas, ir tai labai svarbu, nes mes tikrai neturėtumėme iš Vilniaus ar ministerijos įvairiais biurokratiniais reikalavimais ir procedūromis bandyti tą procesą reguliuoti.
Būtent mokyklos ir mokytojai geriausiai žino, kaip padėti mokiniams. Stengsimės padėti, bet ne apkrauti mokyklas ir savivaldybes papildomais darbais“, – sakė ministrė.