„Kadangi ne visi vaikai lanko įstaigas, o pavyzdžiui, dalis ugdytinių yra įstaigoje, o dalis namuose, tai kartais auklėtojos trumpai video nufilmuoja, ką veikia tie vaikai darželyje ir tuos video siunčia į grupes. Kartais siunčiamos užduotys, kurias reikia atlikti, kartais nuorodos į užduotis <..> taikomi labai mišrūs metodai“, – „Lietuvos ryto“ televizijai sakė darželio „Žemyna“ pavaduotoja ugdymui Ramunė Žemaitienė.
Darželio pavaduotoja ugdymui neslepia – mokyti priešmokyklinukus nuotoliu būdu sunku.
„Didžiausi sunkumai gal sakyčiau būtų, kiek mes pastebėjome, yra tėvų užimtumas, kadangi tai yra priešmokyklinio amžiaus vaikai, ikimokyklinio amžiaus vaikai ir jiems reikia tėvų pagalbos. Tai gal didžiausias sunkumas yra tas, jau čia nėra vaikai tokie savarankiški kaip mokinukai“, – pabrėžė R.Žemaitienė.
Labiausiai kenkia mažiausiems
Tėvų atstovai įsitikinę – nuotolinis mokymas labiausiai kenkia mažiausiems – pradinių ir priešmokyklinių klasių vaikams. Nors spragos matomos ir vyresniųjų mokymesi – štai vasarą vykusio matematikos egzamino neišlaikė kas trečias.
„Jeigu mažas yra pradinukas, ypač jei pirmokas, antrokas ar priešmokyklinukas, tai be abejo, visą laiką, kol jis ugdosi, tėtis arba mama visada turi sėdėti šalia ir vadovauti, įskaitant ir technologijų naudojimąsi.
Jeigu vaikai žaidžia žaidimus, nereiškia kad jie moka naudotis tomis programomis ir pateikti ataskaitas, nusiųsti savo namų darbus. Be suaugusių tai išvis neįmanoma“, – „Lietuvos ryto“ televizijai sakė Tėvų forumo atstovas Kęstutis Mikolajūnas.
Žurnalo „Reitingai“ vyriausiasis redaktorius neabejoja, kad nuotolinis mokymasis didžiausią žalą padarys nepasiturinčių šeimų vaikams.
„Nereikėtų užmiršti ir pradinukų, kad jie irgi yra paliekami, ypatingai tie, kurie negaus nei tėvų, nei mokytojų dėmesio, ypatingai tie, kurie gyvena sunkiai. Ir jau mūsų valstybėje ta praraja tarp tų, kurie gyvena turtingiau ar vidutiniškai ir tų, kur gyvena skurdžiai vis didėja.
Ir dabar per švietimą ji dar didės, nes tie vaikai neturės šansų pasivyti tų, kurie gauna geras mokymosi sąlygas, iš tėvų, iš mokyklų, iš korepetitorių“, – tikina žurnalo „Reitingai“ vyriausiasis redaktorius Gintaras Sarafinas.
Įžvelgia ir pliusų
Tačiau kiti švietimo ekspertai įžvelgia ir nuotolinio mokymo pliusų.
„Taip, jų rašymo gebėjimai gal ir bus truputį silpnesni ir juos reikės akcentuoti pirmais metais. To galime ir nepaslėpti, bet jie turės kitus gebėjimus, pvz. jų gebėjimai bus geresni IT dalyje, jų gebėjimai bus to patirtinio ugdymo dalyje – jie labiau žiūrės aplinkui ir nepasimes“, – kalbėjo socialinių mokslų daktaras, švietimo ekspertas Simonas Šabanovas.
Nuo kitos savaitės pirmų-dvyliktų klasių mokiniai po žiemos atostogų mokysis nuotoliniu būdu. Išimtys bus daromos tik tų tėvų ar globėjų, kurie negali dirbti nuotoliniu būdu, taip pat veiks ir specialiojo ugdymo įstaigos.