Pažadais maitinami ir Zuikių gatvės gyventojai, į miestą keliaujantys pralaida po geležinkeliu. Valdžios dėmesiu jie skųstis tikrai negalėtų: prie žymiosios pralaidos buvo atvažiavusi prezidentė D.Grybauskaitė, buvo atlėkę bent keli ministrai, ką jau kalbėti apie sostinės merus.
Nuo pažadų gyventojai taip pat sotūs, nes kokių tik kelionės į miestą sąlygų pagerinimų nebuvo prigalvota. Tai ketino tunelį automobiliams iškasti, tai tik pėstiesiems skirtą tunelį įrengti.
Net Metro sąjūdžio iniciatorius J.Zykus siūlęs savivaldybei tunelio įrengimą patikėti verslininkams. Esą jį įrengus jie pėsčiuosius praleistų už dyką, o iš automobilių vairuotojų imtų mokestį ir taip užsidirbtų.
Savaime aišku, savivaldybei toks 113 metrų ilgio tunelis nekainuotų nė cento, žadėjo verslininkai. O kiekvieną Rugsėjo 1-ąją žiniasklaidoje pasirodydavo pasakojimai apie pirmokėlį su kardeliu, išlendantį iš pėstiesiems nepritaikytos pralaidos ir keliaujantį į mokyklą.
Tačiau dabar aišku, kad artimiausiu metu tunelio Zuikių gatvės gyventojai nesulauks, nors jo statybas planuota pradėti dar šį rudenį.
Savaime suprantama, kad tie planai buvo skelbiami per savivaldybės rinkimus. Jie baigėsi, tad pakraščio žmonės palauks.
Pasirodo, dar tik rengiamas techninis projektas. Esą užtruko jo derinimas su įvairiomis atsakingomis institucijomis.
Paskui dar reikės gauti statybos leidimą ir tik po to bus skelbiamas viešasis pirkimas.
Tad kai lietingu oru pralaida prisipildys vandens ir ja net susilenkus sunku bus išlįsti į kitą pusę, Zuikių gatvės gyventojai vėl nesaugiai kirs judrų geležinkelį. Taip, kaip darė jau kelis dešimtmečius. Toje vietoje, kur pralekiantys traukiniai jau nusinešė ne vieną gyvybę.
Nebus ir kito tunelio Iešmininkų gatvėje, kur traukiniai taip pat šienavo praeivius. Šią vietą taip pat galima vadinti pakraščiu.
Apie šį tunelį savivaldybė prakalbo 2019-ųjų pavasarį, beveik tuo pat metu, kai vyko rinkimai. O šį antradienį savivaldybė nutraukė tunelio įrengimo konkursą, nes vienintelė jame pasiūlymą pateikusi tiltų statybos bendrovė „Tilsta“ paprašė didesnės kainos.
Todėl dabar teks skelbti naują konkursą, statybos pradžia nusikels mažų mažiausiai į kitų metų pavasarį.
O reikėjo visai nedaug – tik 7 metrų ilgio tunelio už 790 tūkst. eurų, kurių daugiau nei pusė – ES lėšos.
Tuo metu po magistrale Vilnius-Kaunas ties Gariūnais visą vasarą su įkarščiu buvo kasamas tunelis pėstiesiems ir dviratininkams. Darbai nesustojo ir atėjus rudeniui, persikėlė po kita magistralės puse.
Reikia pripažinti, kad šis tunelis nelabai ir reikalingas, nes dviratininkų čia nedaug, o pėsčiuosius rankų pirštais suskaičiuosi.
Bet ne dėl to apie jo statybos planus nebuvo garsiai kalbama. Priežastis, kodėl tunelio statyba prasidėjo tyliai, paprasta: aplink nėra gyventojų. Rinkėjų, pakraščio žmonių, kuriuos reikia pamaitinti pažadais, šviesiais ateities planais.