This site uses cookies to ensure that we deliver you the best user experience. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies. For more information please see our COOKIE POLICY.

Koronavirusui įsisukus į mokyklas, mokytojai ir mokiniai – vienbalsiai: kaukės geriau už nuotolinį mokymą

Jurga Petronytė, VE.lt

Kad ir kaip sunku dirbti, mokytis su kaukėmis ir prisitaikyti prie sugriežtintų saugumo dėl COVID-19 grėsmės reikalavimų mokyklose – geriau už mokymą nuotoliniu būdu, – vienbalsiai tvirtina mokytojai ir mokiniai.
Kad ir kaip sunku dirbti, mokytis su kaukėmis ir prisitaikyti prie sugriežtintų saugumo dėl COVID-19 grėsmės reikalavimų mokyklose – geriau už mokymą nuotoliniu būdu, – vienbalsiai tvirtina mokytojai ir mokiniai.
Kad ir kaip sunku dirbti, mokytis su kaukėmis ir prisitaikyti prie sugriežtintų saugumo dėl COVID-19 grėsmės reikalavimų mokyklose – geriau už mokymą nuotoliniu būdu, – vienbalsiai tvirtina mokytojai ir mokiniai.
Kad ir kaip sunku dirbti, mokytis su kaukėmis ir prisitaikyti prie sugriežtintų saugumo dėl COVID-19 grėsmės reikalavimų mokyklose – geriau už mokymą nuotoliniu būdu, – vienbalsiai tvirtina mokytojai ir mokiniai.
Kad ir kaip sunku dirbti, mokytis su kaukėmis ir prisitaikyti prie sugriežtintų saugumo dėl COVID-19 grėsmės reikalavimų mokyklose – geriau už mokymą nuotoliniu būdu, – vienbalsiai tvirtina mokytojai ir mokiniai.
Kad ir kaip sunku dirbti, mokytis su kaukėmis ir prisitaikyti prie sugriežtintų saugumo dėl COVID-19 grėsmės reikalavimų mokyklose – geriau už mokymą nuotoliniu būdu, – vienbalsiai tvirtina mokytojai ir mokiniai.
Kad ir kaip sunku dirbti, mokytis su kaukėmis ir prisitaikyti prie sugriežtintų saugumo dėl COVID-19 grėsmės reikalavimų mokyklose – geriau už mokymą nuotoliniu būdu, – vienbalsiai tvirtina mokytojai ir mokiniai.
Kad ir kaip sunku dirbti, mokytis su kaukėmis ir prisitaikyti prie sugriežtintų saugumo dėl COVID-19 grėsmės reikalavimų mokyklose – geriau už mokymą nuotoliniu būdu, – vienbalsiai tvirtina mokytojai ir mokiniai.
Kad ir kaip sunku dirbti, mokytis su kaukėmis ir prisitaikyti prie sugriežtintų saugumo dėl COVID-19 grėsmės reikalavimų mokyklose – geriau už mokymą nuotoliniu būdu, – vienbalsiai tvirtina mokytojai ir mokiniai.
Kad ir kaip sunku dirbti, mokytis su kaukėmis ir prisitaikyti prie sugriežtintų saugumo dėl COVID-19 grėsmės reikalavimų mokyklose – geriau už mokymą nuotoliniu būdu, – vienbalsiai tvirtina mokytojai ir mokiniai.

Kad ir kaip sunku dirbti, mokytis su kaukėmis ir prisitaikyti prie sugriežtintų saugumo dėl COVID-19 grėsmės reikalavimų mokyklose – geriau už mokymą nuotoliniu būdu, – vienbalsiai tvirtina mokytojai ir mokiniai. Kai kurių tėvų ir mokinių nuomone, naujosios taisyklės prasilenkia su sveiku protu ir kažin ar apsaugos, jeigu virusas plis.

Šią savaitę Klaipėdos mieste buvo nustatytas pirmasis koronaviruso atvejis ugdymo įstaigoje – susirgo „Versmės“ progimnazijos mokinys.

Visą praėjusią savaitę užkrečiamuoju periodu COVID-19 užsikrėtęs „Versmės“ progimnazijos mokinys buvo mokykloje. Pirminiais duomenimis, sąlytį su užsikrėtusiuoju turėjo 30 mokinių, 12 mokytojų. „Mokinys nekarščiavo ir nekosėjo. Savaitgalį tėvai tik pastebėjo, kad vaikas prarado uoslės ir skonio pojūčius. Pirmadienį mokiniui buvo atliktas koronaviruso testas.

Gavę teigiamą testo atsakymą užsikrėtusiojo bendraklasius ir dar vienos šalia esančios klasės moksleivius, mokytojus izoliavome, jie mokosi nuotoliniu būdu. Visos mokyklos patalpos nuolat dezinfekuojamos. Atliekami testai mokiniams ir mokytojams.

Daugiau koronaviruso atvejų kol kas nepasireiškė“, – trečiadienį komentavo „Versmės“ progimnazijos direktorė Gražina Pocienė.

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro (NVSC) epidemiologai aiškinasi, kur vaikas galėjo užsikrėsti. Aiškių sąsajų, kad vaikas būtų bendravęs su jau užsikrėtusiais ar grįžusiais iš užsienio asmenimis, specialistai nenustatė. Tad užsikrėtimo aplinkybės kol kas nėra aiškios.

Laikosi taisyklių

„Mokyklos taisyklių pakeitimai padaryti pagal rekomendacijas. Panaikintos drabužinės, mokinių srautai maksimaliai paskirstyti, kad kontaktų būtų kuo mažiau. Koridoriuose spalvotomis juostomis pažymėta, kur kokia klasė gali eiti ir būti. Visose bendrose patalpose mokiniai ir mokytojai privalo būti su kaukėmis, tik įėję į klasę mokiniai gali nusiimti kaukę, mokytojams nusiimti kaukę galima tik tada, kai išlaikomas atstumas nuo mokinių. Taip pat zonomis skirtingoms klasėms perdalinta ir valgykla“, – pasakojo G. Pocienė.

Anot direktorės, apie šiuos pasikeitimus mokyklų darbuotojai buvo informuoti dar birželio mėnesį. „Tada buvo ir daug nepasitenkinimo, o dabar jau mokytojai reaguoja normaliai“, -sakė progimnazijos direktorė.

Pašnekovė pažymėjo, kad rizika užsikrėsti dabar yra visur: parduotuvėje, gatvėje. Labai svarbu, kad mokiniai ir tėvai būtų sąmoningi, pastebėję bent kokius ligos simptomus, nedelsdami reaguotų ir neitų į ugdymo įstaigą.

Dabar situacija yra tokia, kad nuo pat rugsėjo 2-osios kiekvieną dieną dėl blogos savijautos iš mokyklos išeina 3-4 mokiniai.

Visada, vaikams grįžus po atostogų, pastebime virusinių susirgimų pagausėjimą. Dabar prie to prisidėjo dar ir COVID-19 rizika. Reaguojame į tai normaliai. Manome, kad svarbu nekelti panikos, nes panika ir baimė nieko gero neduoda“, – kalbėjo Klaipėdos „Versmės“ progimnazijos vadovė.

Mokiniai serga kasmet

„Prisitaikyti prie naujovių reikia laiko. Aš su skydeliu dirbti negaliu, nes jis man rasoja, tad dėviu kaukę. Antra savaitė neįeinu į savo kabinetą, nes pagal naują tvarką ne mokiniai vaikšto po skirtingas klases, o dalykų mokytojai. Tad tenka tampytis kartu ir visas mokymo priemones. Mokiniai po kiekvienos pamokos privalo išeiti iš klasės. Lieka tik budėtojai, kurie patalpą išvėdina, paruošia kitai pamokai. Skirtingose klasėse – skirtingos išmaniosios lentos, dar neįvaldžiau visų jų subtilybių, tačiau nedarau iš to tragedijos, priimu situaciją tokią, kokia yra. Jaučiu didelį dėkingumą mokyklos administracijai, kuri daro viską, kad tik mokiniai ir mokytojai būtų sveiki“, – kalbėjo Gedminų progimnazijos lietuvių literatūros ir teatro mokytoja Vilhelmina Paniuškienė.

Pašnekovė pažymėjo ir pozityvius dalykus. „Pagal naujas taisykles, skirtingos klasės koridoriuose vaikšto skirtingais takais, įeina į mokyklą pro skirtingus įėjimus. Dėl to atsirado daugiau tvarkos. Kai mokinių srautai paskirstyti, nėra grūsčių per pertraukas“, – pasakojo mokytoja.

Vis dėlto, kad ir kaip mokyklos saugotų vaikus, jie jau pradėjo sirgti. „Vaikai visada serga šaltuoju metų laiku. Ir dabar jau mokiniai pradeda čiaudėti, sloguoti. Jeigu į kiekvieną susirgusįjį reaguosime su baime, geriau nebus. Koronaviruso pandemiją aš vadinu informacijos pandemija. Taip, jis yra, saugotis reikia, tačiau nereikia kelti įtampos“, – akcentavo V. Paniuškienė.

Pedagogė sutiko, kad nuotolinis mokymas būtų saugesnis pasirinkimas, tačiau pažymėjo, kad technologijos niekada neatstos gyvo bendravimo. „Mes labai pasiilgome mokinių akių, gyvos jų reakcijos čia ir dabar, juokų.

Kartodami praėjusių metų kursą, jau pastebėjome, kad dauguma mokinių daug blogiau įsisavino medžiagą, kurią mokėsi nuotoliniu būdu.

Aš mokau 100 mokinių. Iš jų tik 3 mokiniai, mokydamiesi namuose, pasiekė geresnių rezultatų, pasitempė. Tad galiu vienareikšmiškai teigti, kad dėl nuotolinio mokymo bendras žinių įsisavinimo lygis krito“, – tvirtino Gedminų progimnazijos pedagogė.

Trūksta elementarios higienos

Klaipėdos „Žemynos“ gimnazijos direktorė Rita Podoliankienė, pati mokanti gimnazistus istorijos, patikrinusi žinias, pastebėjo, kad karantino laikotarpis tarsi ištrintas iš mokymosi proceso.

„Manau, kad karantinas atskleidė realią situaciją, kiek nedaug iš tiesų turime motyvuotų mokinių, kokie jaunuoliai yra nesavarankiški, kad jie mokosi tik kontroliuojami mokytojų. Tai parodė ir šiųmečių abiturientų egzaminų rezultatai. Iš tiesų, mes, mokytojai, seniai žinojome šią situaciją, tačiau dabar visi pamatė, kad karalius yra nuogas“, – apgailestavo R. Podoliankienė.

Pašnekovė prisipažino, kad sugrįžus į gimnaziją po karantino ir vasaros atostogų, pirmoji savaitė su naujais saugumo reikalavimais buvo labai sudėtinga. „Mūsų gimnazijos pastatas senas, erdvės jame nedidelės, o žmonių daug: 495 mokiniai, 43 mokytojai, 20 pagalbinių darbuotojų.

Negalime užtikrinti saugių atstumų net tarp ugdytinių klasėse. Todėl kaukes privaloma dėvėti visose mokyklos patalpose, tiek pertraukų, tiek pamokų metu“, – sakė direktorė.

Kaip ir kitur, „Žemynos“ gimnazijoje, taip pat reguliuojami mokinių srautai, mokiniai įleidžiami per skirtingus įėjimus. „Pagal taisykles, mokiniai neturėtų išeiti iš mokyklos, tačiau išlaikyti gimnazistus 7 pamokas pastate – labai sudėtinga, todėl, kol oras leidžia – kūno kultūros, etikos, tikybos pamokos vyksta lauke ir pertraukų metu mokiniams leidžiama būti lauke mokyklos teritorijoje“, – pasakojo R. Podoliankienė.

„Žemynos“ gimnazijos direktorė atkreipė dėmesį, kad net „beveik suaugę“ gimnazistai stokoja elementarių higienos įgūdžių – nesiplauna rankų grįžę iš lauko, eidami į valgyklą. „Budėtojams tenka apie tai priminti“, – stebėjosi pašnekovė.

Direktorė pažymėjo ir tai, kad gimnazijoje labai pasikeitė valytojų darbo sąlygos. „Valytojai dabar turi ne tik plauti mokyklos patalpas, bet ir nuolat jas dezinfekuoti. Jiems darbo krūvis tikrai padidėjo, tačiau algos nepasikeitė, neleidžiama ir daugiau darbuotojų priimti“, – į problemą atkreipė dėmesį pašnekovė.

Perlenkia lazdą

Moksleivių tėvai pirmosiomis mokslo metų savaitėmis socialiniuose tinkluose dalijasi pasakojimais, iki kokių absurdų prieinama, saugantis koronaviruso ugdymo įstaigose.

„Tėvų susirinkime buvome įspėti, kad vaikai dėl COVID-19 grėsmės negalės iš klasės draugo nei pieštuko, nei popieriaus lapo pasiskolinti. O kad mokytoja surenka ir išdalina visų sąsiuvinius, vadovėlius – tai jau nieko tokio?“ – mintimis apie su sveiku protu ir logika prasilenkiančius reikalavimus pasidalijo klaipėdietė mama.

Tėvus taip pat stebina, kad skirtingose mokyklose taikomos vis kitokios taisyklės dėl kaukių dėvėjimo. „Turiu tris vaikus, kurie lanko skirtingas ugdymo įstaigas. Vienoje vaikams kaukes privaloma dėvėti tik koridoriuose, kitoje gi vaikas kenčia su kauke ir visas pamokas. Neįsivaizduoju, ar dėvint kaukę ir stokojant gryno oro įmanoma ko nors išmokti. Geriau jau sugrąžintų nuotolinį mokymą„, – dėstė savo poziciją mama.

Pakalbinti „Žemynos“ gimnazistai, kurie dėvi kaukes ir pamokų, ir pertraukų metu, prisipažino, kad mokytis tokiomis sąlygomis tikrai sunku, tačiau vis tiek geriau negu nuotoliniu būdu. „Nuotoliniu būdu mokytis buvo labai sudėtinga, nes daugiausiai teko dirbti savarankiškai. Žinoma, pažymiai gal ir geresni buvo, nes turėjome daugiau galimybių pasitarti su bendraklasiais, nusirašyti, tačiau iš tiesų tas laikas paliko spragų, o egzaminai artėja. Tad geriau jau mokytis su kaukėmis, bet gyvai“, – pripažino vyresniųjų klasių mokiniai.