This site uses cookies to ensure that we deliver you the best user experience. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies. For more information please see our COOKIE POLICY.

NVSC atstovė R. Lingienė: galime atsiliepti tik į kas trečią skambutį

Augustas Stankevičius, BNS

Rolanda Lingienė
Rolanda Lingienė
Rolanda Lingienė ir Aurelijus Veryga.

Augant užsikrėtusiųjų koronavirusu skaičiui, Nacionalinio visuomenės sveikatos centro (NVSC) specialistai gali atsiliepti tik į kas trečią skambutį, BNS informavo NVSC Vilniaus departamento direktorė Rolanda Lingienė. 

„Į besikreipiančių telefonu skambučius atsakinėja 11 darbuotojų, tačiau atsiliepti jie gali tik į maždaug trečdalį skambučių“, – penktadienį BNS sakė ji. 

Anot R. Lingienės, vien šią savaitę specialistai sulaukė daugiau nei 34 tūkst. skambučių. 

„Išaugus atvejų skaičiui, mums tiesiog nebepakanka darbuotojų“, – sakė ji.

 

Tuo metu susisiekiant su sąlytį turėjusiais asmeninis šiuo metu specialistams talkina 47 savanoriai. 

„Nuo pirmadienio prie savanorių prisijungs apie 30 Lietuvos sveikatos mokslų universiteto atstovų ir dar apie 40 savanorių iš kitų organizacijų prisijungs savaitės pabaigoje“, – kalbėjo R. Lingienė. 

Vis dėlto NVSC atstovė pabrėžia, kad šie savanoriai negalės teikti konsultacijų skambinantiesiems. 

„Tą gali daryti tik specialistai. Savanoriai to daryti negali, jie taip pat negali tirti atvejų, nes tai yra specifinis darbas. Savanoriai paprasčiausiai skambins sąlytį turėjusiems asmenims, klaus apie jų sveikatos būklę. Taip pat jie klaus, ar nereikia tam tikros socialinės, psichologinės pagalbos“, – aiškino NVSC atstovė.

„Svarbu pabrėžti, kad ir pirmą kartą sąlytį turėjusiam asmeniui jie negali skambinti. Jie gali skambinti tik antrą, trečią ir kitus kartus, tačiau tik po pirmo specialistų skambučio, kuomet suteikiama svarbiausia informacija apie saviizoliaciją“, – pridūrė ji. 

R. Lingienė skaičiuoja, kad karantino laikotarpiu specialistams padėjo apie 200 savanorių.