„VRK pirmininkui suteikus teisinius instrumentus daryti tiesioginę ar netiesioginę įtaką VRK nariams, o kartu ir visos VRK veiklai, būtų sukurtas pagrindas VRK transformacijai į iš esmės vienasmeniu valdymu grįstą instituciją“, – sakoma teisininkų pareiškime.
Anot pareiškimo, pataisos pažeistų „VRK narių nepriklausomumo principą, kuris iki šiol užtikrinamas įgyvendinant sąlygą, kad joks pareigūnas negali duoti privalomų nurodymų VRK nariams“.
Seime svarstomos pataisos siūlo į įstatymą įrašyti, kad „Vyriausiosios rinkimų komisijos narys vykdo Vyriausiosios rinkimų komisijos pirmininko pavedimus ir atsiskaito už jų įvykdymą“.
Lietuvos teisininkų draugijos penktadienį priimtame pareiškime projekto autoriai raginami „atsisakyti planų legitimizuoti galimybes kištis į VRK narių veiklą, griauti VRK, kaip nepriklausomos ir kolegialios institucijos, veikimo modelį“.
Pataisas parengęs Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas aiškinamajame rašte sako, kad pagal įstatymą VRK pirmininkas organizuoja Vyriausiosios rinkimų komisijos darbą, o „darbo organizavimas neatsiejamas nuo teikiamų pavedimų komisijos nariams, tačiau Įstatyme nesukonkretintas Vyriausiosios rinkimų komisijos nariams pateiktų pavedimų vykdymas“.