Galime džiaugtis bent tuo, kad Vilniuje dauguma niekada netapo mažesnės partijos, kurių atstovai jau kliedėjo, jog sostinėje gerai būtų keliauti gondolomis ar mažaisiais laiveliais. Pasirodo, teisybė: kuo esi mažesnis, tuo ambicijos didesnės. Reikia pridurti – ir kvailesnės.
Blogai, kad miesto transportas priklausomas nuo politinių vėjų. Tai ir paaiškinimas, kad iš trijų Baltijos valstybių sostinių Vilniuje mažiausiai gerų pokyčių.
Taip, ši valdžia trimituoja apie rekordišką miesto transporto atnaujinimą, tačiau ar ji labai rūpinasi, kad jis būtų patogus? Ar padaugėjo maršrutų, ar pavyko vilniečius į atnaujintą transportą persodinti iš automobilių? Ne.
Užsibuvus R.Šimašiaus komandai valdžioje, jai gali pavykti sunaikinti troleibusus. Tam ji už daugiau nei 42 tūkst. eurų net perka miesto transporto atnaujinimo galimybių studijos parengimo paslaugas.
Troleibusų šalininkai atkasė, kad viešojo pirkimo konkursą laimėjusios įmonės direktorius yra A.Jaržemskis. Jis – vienas prieš trejus metus išleistos knygos „Keleivinis transportas“ autorių, tad dirva studijai paruošta.
O studija nagrinės, kuo pakeisti troleibusus. Tam bus analizuojami keleivių srautai. Jie per karantiną, suprantama, sumenkę. Studijoje turbūt neatsispindės, kad šiuo laikotarpiu sumažėjo ir autobusų keleivių. Taigi troleibusams naikinti metas labai palankus.
Taip pat studijoje turbūt bus rašoma apie šviesią elektrinių autobusų ateitį, nes dabartinė valdžia juos nori matyti gatvėse. Galbūt bus nagrinėjama ir Klaipėdos patirtis, nes ten jau važinėja du elektriniai autobusai, nors sunku įsivaizduoti, ką galima parašyti, kai uostamiestyje ši naujovė tik antrą mėnesį.
Vis dėlto su dabartine valdžia reikėtų sutikti, kad troleibusams atnaujinti reikia daugybės milijonų. Ir ne tiktai transporto priemonėms pirkti, bet ir šiuolaikiškam kontaktiniam tinklui.
Juk Vilniuje naudojamas senasis ir dėl to troleibusai posūkiuose velkasi tik 20-30 kilometrų per valandą greičiu.
Reikia ir naujų atramų, kol nepasikartojo nelaimė, kai vienas stulpas nuvirto pėsčiajam ant galvos.
Visas su troleibusais susijęs ūkis pasenęs, supuvęs ir surūdijęs ir tai liudija, kad Vilnių jau ne vienus metus valdo liberalių pakraipų politikai, kažkodėl nemėgstantys troleibusų.
Vis dėlto savivaldybė pasigailėjo ir žada nupirkti 15 naujų troleibusų. Pridėjus prie 41 anksčiau įsigyto vis tiek išeina skystokas skaičius – kiek daugiau nei pusšimtis.
Kartu bus kuriama ir studija apie miesto transporto ateitį. Jų ne viena dešimtis jau nugulė į valdininkų stalčius.
Sudėjus toms studijoms ištaškytus pinigus išeitų ne vienas naujas autobusas ar troleibusas.
Bet Vilnių juk valdo politikai, jiems svarbu imituoti darbą, kurti jeigu ne gondolų ar metro įdiegimo, tai bent troleibusų naikinimo planą.