Kaip trečiadienį pranešė ministerija, Liuksemburgui priklausantis orlaivis medicininių apsaugos priemonių krovinį iš Kinijos į Vilniaus arba Kauno oro uostą, planuojama, atskraidins šį sekmadienį.
Orlaivis užsakytas pasinaudojant karinio Europos judėjimo koordinavimo centro (angl. Movement Coordination Centre Europe, MCCE) paslaugomis, gavus Susisiekimo ministerijos prašymą, nes šiuo metu yra didžiulis civilinių orlaivių pervežimo trūkumas.
Dar vienas toks orlaivis krovinių pervežimui iš Kinijos užsakytas balandžio 16 dienai.
Europos judėjimo koordinavimo centras – tai NATO ir Europos Sąjungos šalių karinio bendradarbiavimo mechanizmas, leidžiantis dalyvaujančioms šalims išnaudoti turimus pajėgumus, pirmiausiai, karių ir karinių krovinių pervežimams.
Esant civilinių transporto orlaivių trūkumui rinkoje, Lietuva nusprendė šį mechanizmą pirmą kartą panaudoti humanitariniams, Covid-19 pandemijos suvaldymo tikslams.
Atsiskaitymas už krovinio transportavimą tarp Krašto apsaugos ministerijos ir Liuksemburgo bus vykdomas ne finansiniais atsiskaitymais, o vadinamųjų ekvivalentinių kreditų EFH (angl. equivalent flight hour – orlaivio C130 „Hercules“ skrydžio valanda) apsikeitimo pagrindu.
Pasak Krašto apsaugos ministerijos, dalyvaudama MCCE programoje Lietuva turi galimybę sąjungininkams pasiūlyti pasinaudoti ne tik savo pajėgumais, pavyzdžiui, orlaiviu C-27 „Spartan“, bet ir pasinaudoti sąjungininkų turimais orlaiviais. Todėl ir visi atsiskaitymai tarp sąjungininkų vykdomi ne eurais, bet skrydžio valandomis.
„Karinių pervežimo oru pajėgumų pasitelkimas medicininių apsaugos priemonių atsigabenimui į Lietuvą – tai dar vienas krašto apsaugos sistemos indėlis į bendrą mūsų valstybės kovą su Covid-19 pandemija“, – sako krašto apsaugos ministras Raimundas Karoblis.
Lietuva prie karinio Europos judėjimo koordinavimo centro prisijungė 2015 metais. Iš viso šio centro veikloje šiuo metu dalyvauja 28 NATO ir Europos Sąjungos valstybės, kurios tarpusavyje dalijasi turimais karinių pervežimo pajėgumais.