Hošimino oro uoste (Vietnamas) pakilęs orlaivis stabtetėjo Tailando sostinėje Bankoke, o tuomet pasuko link Kauno. Toks orlaivio maršrutas turbūt buvo pirmas ir paskutinis aviacijos istorijoje, jis truko daugiau kaip pusę paros.
Pastaraisiais metais buvo beveik išnykę ir skrydžiai su sustojimais, kurie vadinami troleibuso maršrutu. Skrydžių ribojimas visame pasaulyje dėl koronaviruso (COVID-19) privertė juos prisiminti.
Štai praėjusį savaitgalį Tenerifėje (Ispanija) pakilęs lėktuvas išleido dalį keleivių Lenkijos sostinėje Varšuvoje, o likusius atskraidino į Kauną.
Prieš nusileidžiant lėktuvui policijos pareigūnai oro uosto prieigas aptvėrė „Stop“ juosta, prie įėjimo stovėjo 5 autobusai, o viduje buvo matyti daug baltais apsauginiais kostiumais vilkinčių žmonių.
Užsienio reikalų ministro atstovė spaudai Rasa Jakilaitienė pranešė, kad šiuo orlaiviu atskrido 209 keleiviai. Dauguma jų yra Vilniaus bei Kauno gyventojai.
Kauno oro uostas įsikūręs Kauno rajono teritorijoje, tačiau užsakomuoju skrydžiu atskrido tik 3 šios savivaldybės gyventojai.
Kauno rajono mero patarėjas Edmundas Mališauskas pranešė, kad dėl pasirūpinimo atvykstančiais keleiviais iš anksto buvo susisiekta su kitomis šalies savivaldybėmis bei užsienio šalių diplomatinėmis atstovybėmis.
„Kol kas neturime duomenų, jog kažkam iš atvykusiųjų gali prireikti karantinuotis Kauno rajono savivaldybės parengtose patalpose. Šiam tikslui esame paruošę 10 būstų“, – pranešė E.Mališauskas.
Keleivių sąraše – Vokietijos, Lenkijos, Danijos, Ekvadaro, Vietnamo, Tailando, Brazilijos piliečiai. Pastarieji turi leidimą nuolat gyventi Vokietijoje ir po poros valandų turėtų išskristi į Berlyną.
„Šie keleiviai nepaliko oro uosto patalpų“, – tikino R.Jakilaitienė.
Iš Azijos šalių atvykusiais Latvijos bei Estijos piliečiais pasirūpino šių šalių ambasados, jiems buvo parūpintas transportas grįžti namo.
Bilietas iš Hošimino ar Bankoko kainavo 999 eurus.
Pasak R.Jakilaitienės, surengti šį skrydį reikėjo milžiniškų pastangų – reikėjo leidimų kilti iš Vietnamo bei Tailando oro uostų, taip pat naudotis 13 šalių oro erdve.
Itin daug nuopelnų dėl surengto skrydžio turėtų tekti Lietuvos ambasadai Kinijoje, Lietuvos garbės konsului Vietname Kienui Nguyenui, Europos Sąjungos ambasadoriui Hanojuje (Vietnamas).
Lėktuvui nusileidus Kauno oro uoste, keleiviams maždaug pusvalandį nebuvo leidžiama išlipti iš lėktuvo.
Tuo metu į saloną įlipo įvairių tarnybų atstovai. Netrukus po vieną pradėjo lipti ir keleiviai, kurie pėsčiomis ėjo iki oro uosto pastato.