Aiškėja, kam priklauso ir kokias užduotis atlieka neplanuotai Vilniuje nusileidęs sraigtasparnis

2020 m. kovo 1 d. 18:22
Lrytas.lt
Aiškėja daugiau duomenų apie šeštadienį Vilniuje neplanuotai nusileidusi sraigtasparnį Mi-8 su šešiais Moldovos piliečiais. Sraigtasparnis Vilniuje leidosi pritrūkęs degalų skrydžiui į Rygą. Praėjus parai po įvykio, sraigtasparnis vis dar stovėjo Vilniaus oro uoste.
Daugiau nuotraukų (16)
Kaip jau skelbė portalas lrytas.lt šeštadienį Vilniaus oro uoste neplanuotai leidosi Moldovoje registruotas sraigtasparnis Mi-8, turėjęs skristi iki Rygos, tačiau pakeliui pritrūkęs degalų. Juo skrido šeši Moldovos piliečiai.
Sraigtasparnis Vilniuje nusileido 14 val. 25 min. Jį iš karto apsupo pasieniečiai, policijos pareigūnai ir oro uosto tarnybos. Pilotą iš karto apklausė pasieniečiai, tačiau dar šeštadienį jie tvirtino šio nusileidimo nelaikantys pažeidimu.
Pasieniečiams patikrinus visus sraigtasparniu skridusius asmenis, jiems leista likti Lietuvoje, kadangi Moldovos piliečiams Lietuvoje galioja bevizis režimas, kitų pažeidimų nenustatyta, pranešė agentūra BNS.
Sekmadienį sraigtasparnis tebestovėjo Vilniaus oro uoste.
„Pirminis planas, kad sraigtasparnis išvyks rytoj (pirmadienį – red. past.), bet kol kas dar nėra iki galo aišku. Keleiviai ir pilotas perėjo Valstybės sienos apsaugos patikrą ir laukia Vilniuje. Šiuo metu neturime informacijos apie jų planus“, – agentūrai BNS sekmadienį sakė Lietuvos oro uostų atstovas Tadas Vasiliauskas.
Sraigtasparnį įsigijo 2010 m.
Tuo tarpu aiškėja, kad Vilniuje nusileidęs sraigtasparnis Mi-8 priklauso Moldovoje registruotai krovinių pervežimo oro kompanijai „Valan International Cargo Charter“. Kaip skelbiama kompanijos tinklapyje internete, bendrovė įkurta 1990 m. ir šiuo metu turi bei naudoja 8 sraigtasparnius Mi-8 bei du krovininius orlaivius An-26.
Bendrovės labui darbuojasi 120 žmonių, o ji specializuojasi krovinių ir žmonių gabenimu oru. Bendrovė taip pat skelbia, kad esant reikalui jos orlaiviai gali būti pritaikyti ir gaisrų gesinimui iš oro. Štai, pavyzdžiui, Vilniuje neplanuotai nusileidęs sraigtasparnis, kurio registracijos numeris ER-MHH dar 2010 m. pavasarį dalyvavo gesinant miškų gaisrus Turkijoje.
Bendrovės sraigtasparniai ir lėktuvai be kitų bendrovių ir organizacijų, yra gabenę ir Jungtinių Tautų, Pasaulio maisto programos, JAV Tarptautinio vystymosi agentūros krovinius. Orlaiviai skraidė ir gabeno krovinius į karštuosius pasaulio taškus – Afganistaną, Iraką, Kosovą, Malį, Ruandą, Sudaną, Sierą Leonę ir pan.
1994 m. pagamintą sraigtasparnį, kurio registracijos numeris ER-MHH (tai yra tas pats sraigtasparnis, kuris neplanuotai leidosi Vilniuje) kompanija įsigijo 2010 m. pavasarį. Kartu bendrovė įsigijo ir sraigtasparnį, kurio registracijos numeris ER-MHZ. Įsigijusi du sraigtasparnius bendrovė tuo metu iš viso valdė 3 sraigtasparnius ir vieną lėktuvą. Nuo to laiko įmonės orlaivių parkas smarkiai išaugo.
Vilniuje nusileidęs orlaivis atlieka tuos pačius darbus, kaip ir kiti bendrovės sraigtasparniai – gabena žmones ir krovinius (įskaitant pavojingus), atlieka gelbėjimo ir evakuacijos užduotis, prireikus gesina gaisrus.
Du įgulos nariai nelaisvėje praleido 3,5 metų
Skraidant karštuosiuose pasaulio taškuose, kompanija neišvengė ir praradimų. 2015 m. spalio 30 d. kompanijos sraigtasparnis Mi-8, kurio registracijos numeris ER-MGM, buvo dislokuotas Afganistane, karinėje bazėje greta Mazari Šarifo. Orlaivis čia buvo dislokuotas kaip civilinė oro pagalba Afganistano nacionalinėms saugumo pajėgoms.
Lapkričio 24 d. sraigtasparnis pakilo į kasdienę misiją – oru iš vieno taško į kitą gabeno 18 vietos kariškių. Orlaivyje buvo 3 įgulos nariai.
Maždaug 15 val. 30 min. vietos laiku įgula pranešė, kad sraigtasparnis pamuštas, dega, vykdomas avarinis nusileidimas. Sraigtasparnis nutūpė, tačiau per incidentą trys žmonės žuvo, kiti pateko į sukilėlių nelaisvę.
Vienas iš žuvusiųjų buvo sraigtasparnio pilotas Olegas Groza. Kiti du įgulos nariai – Lionelis Buruiana ir Mihaijis Crihanas – sukilėlių nelaisvėje praleido 3,5 metų ir tik 2019 m. pavasarį grįžo namo į Moldovos sostinę Kišiniovą.
Nelaimės Abidžane ir Afganistane
2017 m. spalio 14 d. kompanijos krovininis lėktuvas An-26, kurio registracijos numeris ER-AVB, sudužo netoli Dramblio Kaulo Kranto sostinės Abidžano. Tuo metu siautė didelė audra, oro sąlygos buvo sudėtingos.
Lėktuvu skrido 10 žmonių, buvo gabenamas civilinis krovinys. Per incidentą žuvo 4 žmonės, visi jie įgulos nariai, Moldovos piliečiai.
Šeši žmonės išgyveno, du iš jų buvo sužeisti sunkiau, o 4 – lengviau.
Dar viena nelaimė kompaniją sukrėtė 2018 m. rugsėjo 2 d. Karinės bazės teritorijoje Afganistane sudužo bendrovės sraigtasparnis, kurio registracijos numeris ER-MHR. Orlaiviu skrido trys įgulos nariai ir 11 vietos gyventojų.
Per incidentą du įgulos nariai ir 10 keleivių žuvo.
Iš karto po nelaimės buvo skelbiama, kad sraigtasparnis sudužo dėl techninių priežasčių.
Parengė Andrius Vaitkevičius

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.