Parlamentas baigdamas rudens sesiją po pateikimo pritarė tokiam grupės Seimo narių pateiktam įstatymo pataisos projektui. Toliau jį nagrinės Seimo komitetai, dėl projekto paprašyta Vyriausybės išvados.
„Prisidengiant galiojančia Švietimo įstatymo nuostata, mokyklų vadovams paliekama galimybė rūšiuoti vaikus į patogius ir nepatogius. Dažnai nepatogūs vaikai siuntinėjami iš vienos mokyklos į kitą, kol galiausiai atsiduria specializuotose mokyklose, kurios negali užtikrinti aukštesnių mokslo pasiekimų“, – pristatydamas pataisą sakė jos iniciatorius konservatorių frakcijos atstovas Justas Džiugelis.
Parlamentaras teigė, kad šiuo metu specialiose ugdymo įstaigose mokosi daugiau nei 40 proc. specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų.
Anot J. Džiugelio, laikas pereiti prie įtraukiojo švietimo modelio, kai specialiųjų poreikių turintys vaikai mokosi bendrojo ugdymo mokyklose, jiems užtikrinama švietimo pagalba, gali būti skiriamas mokinio asistentas.
Pataisa siūloma atsisakyti Švietimo įstatymo nuostatos, kad „mokykla, dėl objektyvių priežasčių negalinti užtikrinti mokiniui, kuris mokosi pagal privalomojo švietimo programas, psichologinės, specialiosios pedagoginės, specialiosios ar socialinės pedagoginės pagalbos, siūlo jam mokytis kitoje mokykloje“.
Šią pataisą pasirašė Seimo Socialinių reikalų ir darbo komiteto vadovė „socialdarbietė“ Rimantė Šalaševičiūtė, Žmogaus teisių komiteto vadovas valstiečių frakcijos atstovas Valerijus Simulikas, taip pat grupė kitų parlamentarų, daugiausiai iš opozicinės konservatorių frakcijos.