Minint Tarptautinę mokytojų dieną, šalies vadovai sveikina pedagogus ir dėkoja už jų atsidavimą šaliai bei visuomenei.
„Jūs – ateities valstybės kūrėjai, pirmieji po šeimos padedantys įminti žinių paslaptis ir vėliau drąsinantys žmones mokytis visą gyvenimą. Jūs padedate suprasti Lietuvą, pasaulį ir save, išmokote klausti, siekti daugiau ir patikėti, kad tai galime.
Nepaprastai vertiname Jūsų darbą ir didžiuojamės, kad Jūsų lydima jaunoji karta išauga laisvomis, kūrybingomis, Tėvynę mylinčiomis ir joje save įprasminti gebančiomis asmenybėmis. Nuoširdžiai linkiu Jums kasdienės energijos, abipusio tobulėjimo ir džiaugsmo matyti sėkmingai savąjį kelią atrandančius mokinius“, – sveikinimo kalboje pažymėjo prezidentas Gitanas Nausėda.
„Būti mokytoju – reiškia galimybę atskleisti talentą ir jį ugdyti, svariai prisidėti prie pilietiškos visuomenės kūrimo, būti didele jos dalimi. Mokytojo profesijos atsakomybė yra begalinė, bet dovana už kasdienius įveiktus iššūkius ir vargus yra neįkainojama – iš širdies į širdį dovanojamas pasaulio pažinimas. Didžiuokitės savo pašaukimu ir tegu jūsų išmintis pasiekia kiekvieną vaiką!“ – dėkodamas pedagogams už pašaukimo vedamą atsidavimą šaliai ir visuomenei pabrėžė Seimo pirmininkas Viktoras Pranckietis.
Tarptautinę mokytojų dieną pedagogai šiemet pasitinka ne pačiomis geriausiomis nuotaikomis. Nors jau praėjo visas mėnuo nuo mokslo metų pradžios, pedagogai vis dar turi klausimų dėl savo darbo užmokesčio. Dalis profesinių sąjungų yra pasiryžusios lapkritį pradėti streiką, jei nesulauks didesnių atlyginimų.
Pagalbos sprendžiant etatinio darbo apmokėjimo problemas ketvirtadienį į prezidentą G. Nausėdą kreipėsi Švietimo darbuotojų profesinė sąjunga. Prezidentūra pabrėžė, kad Švietimo, mokslo ir sporto ministerija turi sparčiau spręsti pedagogų problemas, profesionaliai valdyti derybas su profesinėmis sąjungomis, kad jos baigtųsi abipusiu sutarimu.
Švietimo, mokslo ir sporto ministerija praneša, kad tęsia derybas su Švietimo darbuotojų profesine sąjunga, taip pat šią savaitę kreipėsi į Vyriausybę, prašydama suteikti įgaliojimus pasirašyti kolektyvinės sutarties pakeitimą su kitomis mokytojų profsąjungomis: Lietuvos švietimo ir mokslo profesine sąjunga, Švietimo ir mokslo profesine sąjunga „Solidarumas“, Lietuvos aukštųjų mokyklų profesinių sąjungų susivienijimu, Lietuvos profesine sąjunga „Sandrauga“.
Užimtumo tarnybos duomenimis, rugsėjį Lietuvos bendrojo lavinimo ir priešmokyklinio ugdymo įstaigos ieškojo 214–os mokytojų: 109–ių ikimokyklinio ugdymo pedagogų, 83–jų pagrindinio ir vidurinio ugdymo mokytojų, 22–jų pradinio ugdymo mokytojų.
Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacija (EBPO) išskiria Lietuvą kaip šalį, kurioje mokytojų amžiaus vidurkis yra vienas didžiausių. Net pusė Lietuvos pedagogų yra vyresni nei 50 metų amžiaus.
EBPO kasmetėje apžvalgoje „Education at a Glance“ pabrėžiama, kad didelę dalį (46 proc.) Lietuvos mokytojų sudaro asmenys nuo 30 iki 49 m. amžiaus, ir vos 5 proc. pedagogų dar nėra sulaukę 30-mečio. EBPO priklausančiose šalyse mokytojai iki 30 m. vidutiniškai sudaro apie 10 proc. visų pedagogų.
ŠMSM duomenimis, šiemet Lietuvoje veikia 1009–ios valstybinės ir savivaldybių bendrojo ugdymo mokyklos, mokosi per 322 tūkstančius mokinių.