Toks proginis dvieilis išspaustų šypseną tik vyresnės kartos kauniečiams, nes jis – iš sovietinių laikų smulkiosios tautosakos, tik perdarytas pagal šių laikų Kauno aktualijas. Originali versija buvo ne apie rugsėjį, o apie spalį ir apie V.Leniną, ir dar paspalvinta necenzūriniais rusiškais žodžiais.
Kas toks buvo V.Leninas, neimsime aiškintis, ne apie jį kalba, tik jaunajai kartai pasakysime, jog jis nebuvo „The Beatles“ vokalisto J.Lennono giminaitis, nors pavardžių sąskambis panašus, ir užteks apie tai.
Tiesą sakant, prie Kauno Didžiojo Gaivintojo mero V.Matijošaičio žygdarbių jau pripratome ir mokslo metų pradžios proga lyg ir nėra jo už ką nors nei labai peikti, nei labai girti.
Taip, Kaune sumažėjo mokinių, mokyklų tinklą mieste teko sumažinti, bet dėl to V.Matijošaitis niekuo dėtas. Apskritai vairuotojai murmėti gali nebent dėl to, kad dėl daugybės gatvių užsitęsusio remonto buvo sudėtinga patekti iš mikrorajonų į Naujamiestį ir senamiestį, ir Parodos gatvėje nuokalnėje ir įkalnėje automobiliai tradiciškai strigo spūstyse.
Kita vertus, kauniečiai gali didžiuotis savo mero orumu. Jis išlaikė solidų įvaizdį ir nepradėjo reikšti susižavėjimo moteriškais užpakaliukais, kaip tai esą socialiniuose tinkluose daręs jo klaipėdietis kolega. Aišku, uostamiesčio merui daugiau pagundų, juk pajūrio paplūdimiai jam prieš akis, o rugsėjis toks šiltas, tiesiog vasaros tęsinys.
Nors Kaune ir nėra pajūrio, yra Kauno marių ir Lampėdžių, Panemunės paplūdimiai, kuriuose saulės voniomis lepinasi būriai jaunų gražuolių su maudymosi kostiumais.
Bet mūsų meras nepuolė aptarinėti jų apvalumų socialiniuose tinkluose. Į šią aplinkybę dėmesį atkreipė ne vienas klaipėdietis, socialiniuose tinkluose buvo pasidalinta skaitytojo iš uostamiesčio nuomone: „Ar įsivaizduojate tokius komentarus rašančius Visvaldą Matijošaitį arba Remigijų Šimašių?“
Na, nieko šiuo atveju negalime pasakyti apie sostinės merą. O moteriško kūno grožybes aptarinėjantį Kauno merą įsivaizduoti galima, juk vis dėlto vyras kaip vyras, bet jam užtenka sveikos nuovokos tų grožybių neaptarinėti viešai.
Pagaliau Kaune šią savaitę dėmesio centre atsidūrė ne paplūdimio gražuolės, o blusos. Kilo vietinės reikšmės bendruomeninio masto skandalas, kai vieno Kovo 11-osios gatvės daugiabučio gyventojai iš namo administratoriaus gavo 2228 eurų sąskaitą už blusų naikinimą.
Gyventojai stojo piestu: iš kur tos blusos? Jų su žiburiu nesame matę gyvai, tik paveikslėliuose knygose apie varganą tarpukario miestelėnų buitį!
Tiesą sakant, blusos ir su žiburiu neįžiūrėtum, ji yra toks labai mažas, bet šoklus ir piktas padarėlis, skaudžiai kandžiojasi.
Blusų mokesčiu apkrautiems Kovo 11-osios gatvės gyventojams kilo įtarimų išgirdus, kad apie blusas namo administratorius, „Būsto valda“, sužinojo iš rūsyje esančių šilumos tinklų prižiūrėtojo, kurį ir pasamdė tas pats administratorius.
Kai kurie gyventojai ėmė piktai juokauti, esą tam prižiūrėtojui gal pasivaideno blusos, ir ne bet kokios, o baltos ir didumo sulig skraidančiais drambliais. Dar paaiškėjo, kad šiame name mokestis už blusų naikinimą renkamas ne pirmąkart, tik anksčiau sumos buvo gerokai mažesnės.
Administratoriai aiškino, kad blusų priveisia benamės katės, kurias globoja viena keistuolė šio namo gyventoja.
Kaimynams vėl kilo nerimas, kad tokie teiginiai gali paskatinti susidoroti su vargšais keturkojais, nes pastaruoju metu visoje šalyje kilo smurto prieš kates ir šunis banga. Antai neseniai girtaujančių sadistų kompanija pakorė šunį, pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl žiauraus elgesio su gyvūnais.
Tačiau, be komiškų ir tragiškų naujienų, pirmomis rugsėjo dienomis Kaunas sulaukė ir gerų.
Šį pirmadienį į Kauno gatves išriedėjo 10 naujų mažos talpos „Mercedes-Benz“ autobusų. Iki rugsėjo pabaigos miesto viešojo transporto parką papildys dar 20 tokių nedidelių autobusų.
Šiuo metu Kauno mieste gyventojai gali keliauti 20-ia mažos talpos autobusų. Tad iki rugsėjo pabaigos tokių autobusų mieste važinės jau pusšimtis.
Priminsime, jog Kaunas jau 2005 metais galutinai atsisakė senų „Ikarus“ ir įsigijo pirmuosius Lietuvoje „Solaris Urbino“ autobusus, gerokai anksčiau už sostinę įdiegė elektroninio bilieto sistemą.
Ir nors dėl to kauniečių įprotis važinėti nuosavais automobiliais neišnyko, reikia turėti vilčių, kad patogus viešasis transportas padės išvengti spūsčių ar nors jas sumažinti.
Kaip sakė vieno Pietų Amerikos didmiesčio meras, turtingas ne tas miestas, kuriame rieda daug brangių automobilių, o tas, kuriame turtingi žmonės važinėja viešuoju transportu.