Moksleivių kelionės kanalizacijos vamzdžiu kasmet prasidedant mokslo metams sulaukia daug žiniasklaidos dėmesio.
Sostinės savivaldybė tikina, kad situacija yra sprendžiama, o techninis projektas bus pateiktas po kelių mėnesių.
„Savivaldybės įmonė „Vilniaus planas“ techninį projektą ekspertizei pateiks jau šių metų lapkričio pabaigoje. Toliau bus vykdomos viešųjų pirkimų procedūros ir rangos darbus pradėsime ateinančių metų pavasarį“, – BNS nurodė Vilniaus savivaldybė.
Šią savaitę sostinės taryba taip pat pritarė naujos požeminės perėjos po geležinkeliu Iešmininkų gatvę projektui. 7 metrų ilgio ir 5,6 metrų pločio tunelis bus pirmasis toks Vilniuje.
Panerių gyventojai ne vienus metus prašė savivaldybės pastatyti tunelį. Šiuo metu į darbą, mokyklą gyventojai keliauja 110 metrų ilgio kanalizacijos tuneliu, priešingu atveju jiems tenka daryti keliolikos kilometrų lankstą.
Tunelio klausimą kelerius metus kelia Asociacija „Metro sąjūdis“ – jos atstovai siūlo patys savo lėšomis pastatyti pėstiesiems ir automobiliams skirtą tunelį, mainais už tai prašytų leidimo imti rinkliavą iš vairuotojų, o pėsčiuosius praleistų dykai.
Asociacijos pirmininkas Juozas Zykus BNS sako, kad savivaldybė prieš penkerius metus jau buvo paskaičiavusi, jog pastatyti tunelį Zuikių gatvėje kainuotų 2,4 mln. eurų.
Jis tvirtina, jog tunelį, kuriuo galėtų pravažiuoti ir automobiliai, galima būtų įrengti ir už milijoną eurų, tačiau pripažįsta, kad jo planams dalis gyventojų nepritaria.
„Aš siūlau jiems vieną vietą, tai ten gyventojai Aukštųjų Panerių gyventojai parašė peticiją, kad jie nori, kad būtų tunelis į Valkininkų gatvę. Bet tos gatvės gyventojai sako, kad bus dideli srautai, darykite kitoje vietoje“, – kalbėjo J. Zykus.
Jo teigimu, darbus galėtų vykdyti jo sūnaus įmonė „Vilniaus rentinys“, tačiau savivaldybė esą atmetė jo pasiūlymą. Anot verslininko, pravažiavimo mokestis automobiliams siektų 1-2 eurus.
„Aš siūlau padaryti praėjimą ne tik pėstiesiems, bet ir pravažiavimą automobiliams. Aš tai daryčiau privačiais pinigais, tas tunelis būtų mokamas – tik taip galėtum susirinkti tuos pinigus. Gyventojai, pėstieji galėtų eiti nemokamai. Tie, kurie nesutinka, tegu ir toliau važiuoja aplinkui. Tunelis bus, aš subankrutuosiu, bet tunelis juk niekur nedings“, – sako jis.