Pasak Ramučių seniūnaičio Dariaus Mekšraičio, panaikinus sunkiasvorių automobilių eismą draudžiančius ženklus itin pagausėjo krovininių automobilių judėjimas į objektus Kauno laisvosios ekonominės zonos (LEZ) teritorijoje ir tranzitinis srautas.
„Sunkiasvorės mašinos kelia triukšmą, dulkes, prisideda prie spūsčių
didėjimo, toks didelis srautas pavojingas eismo saugumui“, – įsitikinęs D.Mekšraitis.
didėjimo, toks didelis srautas pavojingas eismo saugumui“, – įsitikinęs D.Mekšraitis.
Pasak jo, krovininių transporto priemonių eismą draudžiantys ženklai iš abiejų gatvės pusių stovėjo daugiau kaip du dešimtmečius. Tuomet sunkvežimiai negalėjo sukti į Ramučius ir važiuodavo iki kelio Vilnius-Kaunas.
Rekonstravus Centrinę gatvę, ji buvo atverta sunkiasvoriam transportui.
Didžiausią rūpestį vietos gyventojams kelias sunkvežimiai, gabenantys žvyrą iš Zatyšių karjero. Jie darbą pradeda nuo 3 valandos ryto.
Bendruomenė ne kartą kreipėsi į Kauno rajono savivaldybę, taip pat Lietuvos automobilių kelių direkciją. Pastarosios atstovai pareiškė, kad nėra priežasčių šioje gatvėje drausti krovininių transporto priemonių judėjimą.
Kauno rajono savivaldybės administracijos Kelių ir Transporto skyriaus vedėjas Tautvydas Tamošiūnas patvirtino, kad savivaldybės administracija jau kelerius metus gauna Ramučių gyventojų prašymų dėl sunkiasvorio eismo ribojimo ir eismo saugumo stiprinimo Centrinėje gatvėje.
Ši gatvė – tai regioninio kelio 1919, jungiančio magistralinius kelius A1 ir A6, dalis. Ji priklauso Lietuvos automobilių kelių direkcijai (LAKD), kuri ir priima visus sprendimus.
„Direkcija pernai gruodžio mėnesį pašalino krovininių automobilių eismą šia gatve draudžiančius kelio ženklus. Problemų dėl eismo saugumo šioje gatvėje buvo dar jiems esant – krovininių automobilių vairuotojai dažnai jų nepaisydavo“, – kalbėjo T.Tamošiūnas.
Savivaldybės atstovai ne kartą kreipėsi į Kauno apskrities vyriausiąjį policijos komisariatą dėl pagalbos kontroliuojant draudžiamųjų kelio ženklų laikymąsi Centrinėje gatvėje.
Pasak T.Tamošiūno, visai nuėmus ženklus, situacija dar pablogėjo. Remdamasi gyventojų prašymais ir skundais, savivaldybė ne kartą kreipėsi į direkciją dėl eismą draudžiančių ženklų pastatymo.
Pastarąjį kartą Ramučių gyventojai prašymą uždrausti sunkiasvorių transporto priemonių judėjimą Centrine gatve ppateikė kovo 22 dieną.
Kauno rajono savivaldybės Saugaus eismo komisija posėdyje balandžio 16-ąją eilinį kartą pritarė eismo ribojimui Centrine gatve ir nutarė dėl draudžiamųjų kelio ženklų pastatymo dar kartą kreiptis į šio valstybinės reikšmės rajoninio kelio šeimininką – LAKD.
„Kelių direkcija tiek gyventojams, tiek savivaldybei atsakė neva eismo ribojimui priežasčių nėra“, – aiškino T.Tamošiūnas.
Pasak jo, įtakoti direkcijos sprendimų savivaldybės administracija svertų neturi, galutinį sprendimą turi priimti tik kelio savininkas.
Siekiant bent kiek pagerinti eismo saugumą, savivaldybė yra prisidėjusi prie gatvės infrastruktūros įrengimo.
Po protesto akcijos Kauno LEZ valdymo bendrovė išplatino pareiškimą, kuriame teigia remianti Ramučių gyventojus siekiant geresnės gyvenimo kokybės gyvenvietėje. Čia esančios Centrinės gatvės problema – vis didėjantis transporto srautas – yra seniai žinoma problema, kuri peržengia vietinės savivaldos atsakomybės ribas.
Kauno LEZ vystymasis iš tiesų prisideda prie šios problemos nuo 2017–2018 metų, kada įvyko sparti plėtra ir buvo sudarytos sutartys dėl įmonių įsikūrimo, pritraukiant investicijas ir kuriant naujas darbo vietas (pilnu pajėgumu veikiančios įmonės įdarbins bent 2300 darbuotojų).
„Visgi žiūrint į kelių apkrovos duomenis, į Centrinę gatvę Kauno LEZ įsikūrusios įmonės paduoda tik apie 10 proc. sunkiojo transporto srauto. Todėl problema yra platesnės apimties“, - skelbiame pranešime.
Planai, kaip sukoordinuoti transporto srautus išvengiant sunkiojo transporto judėjimo Ramučių Centrine gatve yra aptarti tarp institucijų.
Tokie projektai kaip šiuo metu įrenginėjamas viadukas, Ramučių aplinkkelis, jungtis A6-Kauno LEZ, planai sujungti Kauno LEZ Industrijos gatvę su Ramučių Kauno gatve, Kauno LEZ vidinė gatvė tiesiogiai sujungsianti atsiskyrusias teritorijas – tai visas priemonių paketas, kuris ne tik leis užtikrinti gyventojų ramybę, bet ir padės čia veikiančioms įmonėms.
„Be abejo, spartesnis planų įgyvendinimas, efektyvesnis institucijų ar savivaldos darbas, yra tos sąlygos, kurios šiandien galbūt galėtų nuraminti gyventojus“, - rašė LEZ valdymo bendrovės vadovybė.