Finansiškai savivaldybės akciją paremia mėsos perdirbėjai ir jie mandagiai to paties R.Šimašiaus paprašo viešai sukrimsti kelis griežinėlius jų gaminamos dešros.
Etikos sargai nieko blogo tame nemato, tad verslininkai, pasinaudodami kavinių tinklo „Caffeine“ pavyzdžiu, turėtų atakuoti savivaldybę tokiais prašymais, nesitenkindami jų įmonės pavadinimu festivalio plakate, užrašu ant marškinėlių ar viešu rėmėjų paskelbimu nuo renginio scenos.
Verslo atstovai gali pasimokyti iš savivaldybės ir „Caffeine“ feisbuko paskyrose paskelbto vaizdo klipo, kuriame R.Šimašius, vaikštinėdamas su turistėmis Liz ir Caroline iš Jungtinės Karalystės Vilniaus gatvėmis, pasakoja joms apie miestą.
Mero rankose – šaltos kavos puodelis, atsuktas taip, kad geriausiai būtų matyti kavinės „Caffeine“ emblema. Toks pat puodelis matyti ir vienos britės rankose, o virš mero ir atvykėlių galvų šmėžuoja „Caffeine“ kavinės iškaba.
Pats meras ir kavinių tinklo „Caffeine“ atstovai tikino: ne, tai, ne reklama. Bet čia pat pripažino, kad „Caffeine“ parėmė savivaldybės turizmo savanorių projektą.
Turizmo ir verslo plėtros agentūra taip pat aiškino, kad vaizdo klipas yra turizmo savanorių projekto viešinimo priemonė. Tai esą ne kavinės reklama.
Vilniaus turizmo savanorių projekto esmė – pakviesti vilniečius savanoriškai prisidėti prie svetingesnio miesto kūrimo. Tad „Go Vilnius“ pakvietė merą simboliškai tapti vienu iš savanorių – susitikti su turistais ir parodyti jiems miestą.
Jiems pritarė ir paprastai politikus skalbianti Vyriausioji tarnybinės etikos komisija (VTEK). Ji pareiškė neturinti informacijos, kad R.Šimašių ir „Caffeine“ sietų privatūs interesai ar kitokie asmeniniai įsipareigojimai.
Tad jokio interesų konflikto, VTEK nuomone, nėra. Mero privačių interesų deklaracijoje jo saitai su „Caffeine“ neatsispindės.
Paprastai atlikdama tyrimą VTEK apklausia su įvykiu susijusius politikus, verslininkus, aiškinasi aplinkybes. Šį kartą to nereikėjo.
VTEK tiesiog pareiškė, kad neturi duomenų apie nusižengimą. Kaipgi turės jų neieškodama?
Iki šiol atsimename V.Uspaskicho agurkus „Geras vaizdelis“, bet jis reklamos kampanijai paaukojo save dėl asmeninio verslo.
Tiesa, politologai tvirtino, kad ant agurkų stiklainio etiketės šviečiantis firminis politiko posakis didino ir jo populiarumą, bet tik ne reitingus.
Tai gal ir R.Šimašius ne tik atidirbo už kavinių tinklo paramą savivaldybės projektui? Juolab kad „Caffeine“ kavinėse lankosi daugiausia jaunimas. Žinoma, kad jaunuoliams patiks, – meras geria tokią pat kavą kaip ir jie.
Tad R.Šimašius neprašovė: ir „Caffeine“ gerai, ir jam naudos yra. Koks produktas kitą kartą „netyčia“ atsidurs mero rankose?