Skandalingoji sporto klubo reklama: nuomonę išsakė ir žinomi žmonės

2019 m. sausio 29 d. 16:55
Svarbiausia – patrauklus kūnas? Provokuojančią reklamos strategiją pasirinkęs sporto klubas jau antrą kartą patraukė visuomenės dėmesį. Savo nuomonę apie naują reklamą išsakė ir anonimais panorę likti kauniečiai, ir žinomi žmonės.
Daugiau nuotraukų (4)
Prie prekybos centro pastebėta sporto klubo „Gym plius“ reklama papiktino kaunietę. Jai pritarė ir daugiau reklamą mačiusiųjų, o minėtas sporto klubas dėl savotiško humoro jausmo nukenčia jau ne pirmą sykį.
„Reklama siutina“
Reklamoje matyti nufotografuota pora: merginos nugara ir užpakaliukas, vyro presas. Abu labai sportiški ir patrauklūs. Viršuje didelėmis raidėmis parašyta: „Be abejo, svarbiau dvasinis, ne fizinis ryšys.“
O žemiau mažesnėmis: „Kas sau nemeluoja, tas sportuoja.“
Į lrytas.lt kreipusis kaunietė neslėpė pasipiktinimo.
„Pirmadienį eidama atkreipiau dėmesį į prekybos centro švieslentėje esančią sporto klubo reklamą. Iš pradžių patraukė akį teigiama prasme, nes labai gražūs kūnai – šmėstelėjo mintis, kad reiktų pradėti sportuoti. Na, taip ir turi veikti reklama. O tada pamačiau atsiradusį užrašą... Bjauru ir seksistiška. Kokias vertybes propaguojame?
Gal tada, kai vyras sensteli ar dėl traumos apstoja sportuoti, moteris praranda su juo ryšį? Ar moteris, jei neišsisportavusi, tai nevyksta meilė. Ar kaip čia suprast? Žiauru. Kodėl tada nepadarius virtuvinės įrangos reklamos, kai moteris sėdi ant grindų ir žiūri į blenderį spindinčiomis akimis, ir parašyta „pagaliau ji rado savo vietą“? Man atrodo, čia būtų tas pats“, – teigė moteris.
Kita reklamą mačiusi mergina jai pritarė: „O, Dieve, ta reklama... Realiai mane visos jų reklamos siutina, nes... Pirma. Jos sudaiktina kūnus, vyrų ir moterų kūnus paverčia preke. Nes matai būtent užpakalius, o ne žmogų, kuris laimingas, nes sportuoja.
Antra. „Kas sau nemeluoja, tas sportuoja“ yra bjauri taktika. Ji ne tik neveikia, bet ir atgraso nuo ėjimo į sporto klubą. Toks bajeristinis marketingas – tiesiog neskoningas.“
Problema – auditorija
Garsus teatro ir televizijos aktorius, kaunietis Ramūnas Šimukauskas sakė suprantantis reklamos tikslą bei jos tikslinę auditoriją, ir reklamos kūrėjų darbe neįžvelgiantis nieko bloga. Problema, jo teigimu, yra kita.
„Labai svarbu pataikyti į savo reklamos auditoriją. Reklama gali būti ir provokatyvi. Ir aš suprantu, kad sporto klubas puikiai žino, kokia jų auditorija. Jų auditorijai tai bus juokinga, šmaikštu, priimtina. Klubo smerkti negalėčiau – jie tiesiog stengiasi pritraukti savo klientą.
Kitas dalykas: dažnai, kai žmogus nieko daugiau negali auginti, jis augina raumenis. Labai gaila, kad manoma, jog graži subinė yra amžinos meilės pagrindas. Tai apgailėtina.
Tie, kurie sukūrė šią reklamą, puikiai žinojo, ko sporto klubas siekia. Norima patraukti tuos, kurie mano, kad kūnas garantuoja meilę. Tie, kurie sugalvojo, yra profai – jei tai būtų mano užduotis, aš irgi ta linkme galvočiau. Žinodamas auditoriją, pateiki jai jauką. Liūdna tik, kad tokia auditorija. Tie, kurie meilę supranta kaip seksą. Tai – emocinis ir intelektualinis tamsumas. Švelniai tariant.
Bet tuos, kuriems šitoks mąstymas patinka, aš su tuo ir sveikinu: jie dar turi visas galimybes išsivystyti į žmones“, – šmaikštavo žinomas aktorius.
Mažos sąnaudos?
Seimo narys ir aktyvus visuomenininkas, kaunietis Andrius Kupčinskas reklamą vadino tiesmuka provokacija.
„Reklama provokuojanti ir svarbiausias jos užsakovų tikslas – pasiekti kuo daugiau klientų arba prikaustyti dėmesį, kad apie ką būtų kalbama, diskutuojama, piktinamasi ar pokštaujama ant ribos. Visi suprantame, kad ji provokatyvi. Bet nėra subtili ir išskirtinio lygio, tokio, sakyčiau, tiesmukiškiausio lygio.
Klubas, manau, pasiekė savo, žinutė buvo pastebėta. Bendras įspūdis: tiesmukiška reklama, siekianti išprovokuoti pasipiktinimą, dėl kurio sporto klubas galėtų toliau žongliruoti viešaisiais ryšiais, mažiausiomis sąnaudomis“, – sakė A.Kupčinskas.
Visi norime būti gražesni
„Gym plius“ pardavimų ir rinkodaros vadovė Anna Dambrauskienė teigė, kad įmonė neigiamų komentarų dėl reklamos nesulaukė ir džiaugėsi, jog reklama buvo pastebėta.
„Sausio mėnesį mūsų vykdyta reklaminė kampanija, kurioje vaizduojamos atskirai moterys, vyrai ir poros, iš mūsų sporto klubų klientų ir sekėjų socialiniuose tinkluose daugiausiai susilaukė teigiamų komentarų ir palaikymo.
Daugiau buvo tokių, kurie suprato, jog ši reklama yra ironiškas priminimas mums patiems apie tai, kokių juokingų pasiteisinimų galime prisigalvoti, siekdami išvengti sporto. Visi mes norime būti sveikesni, gražesni, sėkmingesni ir laimingesni, tačiau nedaugelis iš tikrųjų veikiame, kad tai pasiektume.
Džiaugiamės, kad mūsų reklama buvo pastebėta. Gaila, kad visgi buvo ir tokių žmonių, kuriems ji pasirodė nepriimtina ir nejuokinga. Šia reklama siekėme pasijuokti iš savęs – t.y. mūsų visų, ir tikrai nenorėjome nieko įžeisti“, – sakė A.Dambrauskienė.
Sausio pradžioje dėl šio sporto klubo marketingo strategijos ypatumų jau buvo kreiptąsi į Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybą. Tarnyba šiuo metu vykdo tyrimą. Tąkart dėmesio centru tapo reklama, kurioje pavaizduotas sportiškas merginos užpakalis ir užrašas „Ne, tai aišku, kad jis tave myli už akis“.
provokacijasporto klubas^Instant
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.