Klaipėdietė Jadvyga „Lietuvos ryto“ televizijai pasakojo, kad juodas dulkes namie valo bent du kartus per dieną – visi paviršiai per kelias valandas būna juodi.
„Pabodo. Iš ryto apsivalai, o kitą rytą – vėl tas pats. Anksčiau taip nebūdavo“, – pasakojo Jadvyga.
Viena iš klaipėdiečių socialiniame tinkle „Facebook“ dalinosi vaizdais iš namų. Įraše užfiksuotos juodos rankos ir kojos.
„Per didžiuosius karščius buvau palikus atvertus langus. Negaliu patikėti, ką pamačiau“, – pasakojo ji.
Nepadeda ir valymas
Teigiama, kad būtent geležies rūdos ir naftos kokso dulkės pro atvirus langus sėsta gyventojų namuose. Labiausiai kenčia Vitės rajono gyventojai.
Žmonės sako, kad iki šiol jų nuogąstavimų niekas negirdėjo, tad situacija tapo nebevaldoma. Aplinkosaugininkai du kartus nustatė, kad oro tarša geležies oksidais viršijo normas.
„Dešimtą valandą išsivaliau grindis. Ryte atsikeliu ir galvoju, kas man burnoj yra – lyg būtų šaligatvio kaišenos pilna, – „Lietuvos rytui“ skundėsi klaipėdiečiai. – Dūsta, nedūsta, bet visos palangės nuoduoja. Vieną dieną nuvalom, kitą dieną – tas pats. Nėra skirtumo, ar valai, ar ne.“
Gyventojai susivienijo, įmonė svarsto stabdyti krovimą
Pagalbos nesulaukiantys klaipėdiečiai nusprendė kreiptis į prokurorus, kad šie gintų viešąjį interesą. Surinkta daugiau nei pusė tūkstančio klaipėdieičių parašų.
„Prašysime, kad būtų stabdoma veikla, – sakė „Klaipėdiečių iniciatyva už demokratiją ir ekologiją“ vadovė Alina Andronova. – Norėtume būtent šio krovinio smulkios frakcijos sustabdymo. Kaip matome, priemonės neefektyvios ir nebenorime būti maitinami pažadais. Norime efekto.“
„Klasco“ tvirtina, kad ėmėsi visų įmanomų priemonių taršai mažinti – kroviniai laistomi vandens patrankomis, dengiami specialia plėvele. Pasak „Klasco“, dabar namai pajuodę ne dėl įmonės kaltės.
„Uosto direkcija pastatė bene jautriausioje vietoje. Stotelėje viskas jau savaitę laiko, tad mes nepasiekiame nei pusės leistinos normos. Mes diegiame priemones – ant kokso yra ekologiška plėvelė, laistome, valome kelius, yra vandens patrankos. Mes labai atsargiai žiūrime, kad būtų atsižvelgiama į vėjo kryptį, apkrovą. Dabar teigti, kad „Klasclo“ – teršėja, nelabai galima“, – „Lietuvos ryto“ televizijai sakė „Klasco“ bendrovės generalinis direktorius Vytatuas Kaunas.
„Klasco“ svarsto atsisakyti krauti naftos kokso krovinius. Manoma, kad būtent dėl jų prieš kelias savaites nustatyta tarša.