Dauguma keleivių – pagyvenę vilniečiai, vidurinės klasės atstovai, jaunimas. Tad pokyčių, kad ir kaip tikėjosi valdžia, neįvyko. Nepavyko persodinti iš nuosavų automobilių į miesto transportą turtingiau gyvenančių vilniečių.
Pastebėkite (žinoma, jeigu naudojatės miesto transportu), kiek keleivių bilietus pasižymi ne iš karto autobusui ar troleibusui pajudėjus, o prieš pat kitą stotelę. Kad sutaupytų vieną kitą minutę, kad bilietas kuo ilgiau galiotų.
Turtuoliui šautų į galvą tokia gudrybė? Vėlgi reikėtų suabejoti.
Išmonės taupant netrūksta ir jaunimui. Išmaniajame telefone kelionės metu visą laiką įjungta programa „m.Ticket“, bet bilietą perka tik stotelėje pasirodžius kontrolieriams. Reikia tik rankų miklumo.
Daug kartų valdžia gyrėsi atnaujinamu miesto transportu. Kad pernai nupirkti 62 autobusai, o šiemet jų bus net 200.
Tai gal neteisus apžvalgininkas A.Užkalnis, sakydamas, kad Vilniaus miesto transportas – lūženų muziejus?
„Surūdiję purvini troleibusai ir autobusai kasdien smirdėdami iškeliauja į trasą. Judant tokiomis velnių išartomis ir išakėtomis gatvėmis, kokios yra Vilniuje, kiekviena diena jiems gali būti paskutinė, juolab kad miesto transportas yra seniai net nebe senos skardinės, o dažais papeckioti rūdžių gumulai“, – portale delfi.lt kritiką žėrė A.Užkalnis.
Žvelgi į hipsterių jaunystės laikus menančio autobuso kėbulą, ant kurio geltonais dažais užteptos rūdys. Žiūri į sėdynes, teptuku patepliotas pilkais dažais, nes terliotojų kiaulysčių jau nepavyko nugramdyti. Stebi nukriokiantį autobusą per karščius atidarytu galu, kad taip vėdintųsi variklis.
Blogiausia, kad tokių lūženų daugiausia važinėja 1G, 2G ir 3G maršrutais, kuriuos galima vadinti reprezentaciniais.
Pirmieji du važiuoja iš stoties į Santariškes, juose visada pilna pasigydyti vykstančių žmonių, dažnai iš provincijos. Paskutinis minėtas – į oro uostą, veža daug lagaminais apsikrovusių lėktuvų keleivių, dažnai užsieniečių.
Vasarą per karščius įdiegę naujieną vežėjai greitai susiprato jos pernelyg neskelbti. Tai – tvarkaraščiuose snaige žymimi autobusai ir troleibusai. Juose galima tikėtis kondicionieriaus.
Taip, keliauti naujais raudonais autobusais – malonumas. Dabar žvelgdamas į tvarkaraštį jau gali sužinoti, kada jis atvyks. Tačiau ar neužklius tai kam nors, ar neapskelbs visam pasauliui, kad Vilniuje autobusai ir troleibusai skirstomi į tuos, kuriais galima keliauti, ir tuos, į kuriuos geriau nelipti?
Jeigu jau taip, vežėjai tvarkaraščiuose tegu ne tik snaiges paišo. Jeigu numatyta, kad atvažiuos lūžena, tegu būna pažymėta perlaužta lenta ar nutrūkusi styga.
„Sostinė“