„Švietimas yra ta sritis, kuri rūpi visiems. Iššūkių šiai dienai mokykloje yra labai daug. Negalime negirdėti keliamų klausimų, ar mokykla parengia dabartiniam gyvenimui, ar mokykloje įgijame visas žinias ir kompetencijas, kurios reikalingos XXI a.“ – sakė ministrė.
Atnaujinamos priemonės, peržiūrimos programos
Ministerija diskusijai pateikė keturias pokyčių kryptis. Pirmoji – ugdymo programų kaita. Planuojama, kad nuo 2020 metų mokyklose turi startuoti naujos ugdymo programos, sukuriant daugiau integruotų ugdymo programų. Planuojama informacinio mąstymo pagrindus suteikti jau pradinukams, o mokyklas ketinama aprūpinti laboratorine įranga ir plėsti gamtos mokslo dalykus.
Anot J.Petrauskienės, nėra gerai tai, kad visi dvylika mokyklos metų yra orientuoti į brangos egzaminus, todėl keisis ir vertinimo sistema. Ketinama įvesti kaupiamąjį balą, o vertinimo užduotis keisti orientuojant jas į kompetencijų demonstravimą, o ne tik faktinių žinių atgaminimą.
„Puikiai žinome, kad ką vertinsi, kaip matuosi – tą ir gausi. Todėl siūlome įvesti integruotą ugdymo turinį, kaupiamąjį vertinimą, vertinti individualią pažangą“, – sakė J.Petrauskienė.
Ministrė pripažino, kad įvairių atsiliepimų yra girdima apie ugdymo priemones. Ji kalbėjo, kad mokytojai patys kuria ugdymo turinį, priemones, medžiagas. Todėl, anot jos, svarbu žinoti, kaip panaudoti atvirą elektroninį turinį, tobulinti mokymo priemones vadovėlius. ŠMM ketina mokyklas atnaujint mokymo priemones – aprūpinti mokyklas nauja įranga, vadovįliais, užduočių bankais ir kt.
Planuojama ir ugdymo formų plėtra. Ministrės teigimu, pamokos bus rengiamos nebe tik mokykloje ir įgis šiuolaikines formas. Žadama, kad pamokos bus be namų darbų, o vaikai galės mokytis visos dienos mokyklose. Taip pat planuojamas pažangus mokytojų rengimas ir kvalifikacija.
„Esame pateikę siūlymus, tikrai ne atsakymus. Juos turime rasti visi kartu“, – pirmadienį žurnalistams sakė J.Petrauskienė.
Sieks įgyvendinti iki 2020 metų
J.Petrauskienė kalbėjo, kad visi šie pokyčiai Lietuvos mokyklas turėtų pasiekti per artimiausius dvejus metus. Ji teigė, kad tai, kas konkrečiai keisis mokyklose turėtų nuspręsti visa švietimo ir mokslo bendruomenė kartu.
„Šiai dienai mūsų ugdymo turinys yra pasenęs, mažai dinamiškas, nebeatliepia šiuolaikinių rūpesčių. Ugdymo turinio kaita yra būtina siekiant užtikrinti kokybę mokykloje“, – sakė ministrė. Pasak jos, pagrindis uždavinys dabar yra susitarti dėl ugdymo programų struktūros.
Taip pat ketinama netrukus pateikti siūlymus dėl vertinimo sistemos kaitos – tiek kalbant apie egzaminus, tiek apie standartizuotus testus.
„Šie pokyčiai mokyklas turėtų pasiekti per dvejus metus“, – teigė ministrė.