Siūlo pokyčius: jaunų mokytojų ugdymą perduos patyrusiems vilkams

2018 m. balandžio 24 d. 07:40
Universitetų rektoriai jau kurį laiką mina Seimo bei Švietimo ir mokslo ministerijos slenksčius. Po to, kai pedagogų kalve vadinamą Lietuvos edukologijos universitetą (LEU) nuspręsta prijungti prie Kaune esančio Vytauto Didžiojo universiteto (VDU), aiškinamasi, kaip vyks jaunųjų mokytojų ruošimas. 
Daugiau nuotraukų (4)
Tiek Švietimo ir mokslo ministerija (ŠMM), tiek pedagogų atstovai sutinka, kad reikia padėti jauniems pedagogams įsilieti į darbą mokykloje. Nors pasiūlymai skiriasi, jų tikslas panašus – pagalba jauniems pedagogams.
Siūlo ir ministerija
ŠMM pateikė siūlymą, pagal kurį, kiekvienam karjeros švietimo srityje siekiančiam jaunam mokytojui, pradėjus dirbti mokykloje, padėtų vyresnis, daugiau patirties turintis pedagogas. Viceministras Giedrius Viliūnas informavo, kad tai jau turi pavadinimą – pedagoginė stažuotė.
„Dėl būtinumo jauniems mokytojams suteikti tam tikrą pereinamąjį laikotarpį po studijų baigimo, kad jie sklandžiau įsilietų į darbą mokykloje, jau seniai buvo diskutuojama ir rengiant naują mokytojų rengimo modelį ŠMM sudarytoje darbo grupėje buvo galutinai iškristalizuotas pasiūlymas dėl vadinamosios pedagoginės stažuotės“, – naujienų portalui lrytas.lt pasakojo viceministras.
Tai reiškia, kad studijas pabaigę jauni mokytojai, kurie įsidarbina mokykloje, vienerius metus turėtų, kaip sakė G.Viliūnas, „palaikomąjį režimą“. Šį režimą užtikrintų tiek mokykla, į kurią jaunas pedagogas atėjo dirbti, tiek ir aukštoji mokykla, kurią baigė.
„Iš mokyklos, kurioje būsimasis mokytojas įsidarbina, būtų mentorius. Jis padėtų praktiškai susipažinti su mokykla, kolektyvu, su aplinka, suteiktų praktinių patarimų. Aukštoji mokykla skirtų atitinkamą pedagoginės praktikos vadovą, kuris padėtų praktiškai pritaikyti aukštojoje mokykloje įgytas žinias“, – sakė viceministras.
Anot jo, toks laikotarpis užtikrintų profesinio įsitvirtinimo galimybę. Mokytojas dirbtų pagal darbo sutartį, gautų atlyginimą, tačiau jo darbo krūvis būtų mažesnis, neperkrautas, kad jis turėtų daugiau laiko ruoštis.
Kaip kalbėjo G.Viliūnas tai susiję su etatinio mokytojų darbo apmokėjimo įvedimu. Darbo krūvis būtų modeliuojamas pagal pedagogo profesinės karjeros etapus. Pasak viceministro, jei absolventai norėtų daryti karjerą ir tapti savarankiškais mokytojais, jie privalėtų pasinaudoti tokiu siūlymu.
„Jeigu juos tenkintų jaunesniojo mokytojo vieta, kuri šiek tiek ribotų darbo galimybes, jie nebūtų verčiami. Taip pat būtų užtikrinama praktinės patirties pripažinimo galimybė. Jei žmogus ateina į mokyklą jau turėjęs daugelį metų patirties neformaliajame švietime, tai jam reikėtų įgyti praktines kompetencijas, įsivertinti ir aukštoji mokykla, kartu su mokykla, kuri įdarbina mokytoją, pripažintų, kad jis tą kvalifikaciją jau turi“, – kalbėjo viceministras.
Pasiūlymas dar turi būti įformintas Pedagogų rengimo reglamente, kuris šiuo metu pateiktas viešam svarstymui. Dabar jam teikiamos pastabos ir švietimo ir mokslo ministrė, jas įvertinusi, reglamentą patvirtins.
Kalba apie stipendijas
Lietuvos mokytojų, švietimo ir mokslo profesinės sąjungos pirmininkas Eugenijus Jesinas ministerijai ir Seimo Švietimo ir mokslo komitetui pateikė siūlymą, kad jauni pedagogai turėtų galimybę mokytis panašiu principu, kaip ir gydytojai rezidentai.
E.Jesinas siūlė, kad pirmaisiais universiteto baigimo metais jaunieji pedagogai dirbtų mokyklose, gaudami stipendijas. Taip jie esą ne tik įgytų žinių, bet ir pamatytų, ar mokytojo kelias yra tai, kas iš tikro traukia.
Palaiko mentorių idėją
Tuo tarpu Seimo Švietimo ir mokslo komiteto pirmininko pavaduotojas Mantas Adomėnas sakė, kad apie tokius svarstymus girdėjo, bet konkretaus pasiūlymo dar nematė. Politikas laikosi panašios nuomonės, kaip ir ministerija, kad jaunam mokytojui turėtų padėti mentoriai.
Profesinių sąjungų siūlymą, kad jauni mokytojai dirbtų gaudami stipendijas, jis vertina neigiamai: „Toks pasiūlymas tik nukelia realaus įsidarbinimo pradžią. Ta profesija rinkoje ir taip nėra itin patraukli, o laiką, kai žmogus pradėtų gauti normalų atlyginimą dar pavėlina. Aš bijau, kad tai atbaidytų dar žmonių, nes jie žinotų, kad pradės realiai gauti atlyginimą, kuris ir taip nėra kaži koks, dar metais vėliau.“
M.Adomėno manymu, geresnis variantas būtų mentoriai, apie kuriuos kalba ministerija, taip pat buvo kalbėta ir gerokai anksčiau. Jau pradėjusiam dirbti jaunam mokytojui jie teiktų metodinę pagalbą, prižiūrėtų, kitaip padėtų.
„Žmogus jau būtų įsidarbinęs, turėtų nuolatinę darbo vietą, garantijas ateičiai. Man atrodo, kad būtų protinga eiti tuo keliu“, – sakė M.Adomėnas.
Be to, Seimo narys minėjo, kad studijų metu būsimieji mokytojai atlieka praktikas, tad profsąjungų argumentas, kad jaunas pedagogas taip suprastų, ar mokytojo kelias tikrai skirtas jam, nėra prasmingas.
pedagogaimokslai^Instant
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.