Kokiais automobiliais važinėja Lietuvos didžiųjų miestų merai ir vicemerai? Kuris iš jų visus kitus lenkia savo prestižu, kaina, kartu stipriausiai kirsdamas per mokesčių mokėtojų kišenes? Naujienų portalas pasidomėjo, ar taupiai elgiasi Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio ir Alytaus vadovai.
Prabangiausias tarnybinis transportas skirtas Kauno merui Visvaldui Matijošaičiui ir jo pavaduotojams – laikinosios sostinės valdžios rankose dar praėjusiais metais atsidūrė du naujutėlaičiai 2017 metų laidos penktos serijos „BMW 530i”.
Vieno naujo šio automobilio kaina rinkoje, minimaliais skaičiavimais, siekia 50–55 tūkst. eurų, bet, priklausomai nuo komplektacijos, ji gali išaugti iki 60–65 tūkst. eurų.
Kauno savivaldybė naujus BMW išsinuomojo penkeriems metams, paklodama per mėnesį už kiekvieną automobilį po 792 eurus. Nesunku apskaičiuoti, kad šių reprezentacinių mašinų nuoma baigiantis jos laikotarpiui visuomenei kainuos net 95 tūkst. eurų.
Antroje vietoje pagal tarnybinių automobilių nuomos brangumą žengia Klaipėda – 2017 metų laidos mikroautobuso „Volkswagen Caravelle“ nuoma per mėnesį sudaro 661 eurą, o jo bendraamžio elektromobilio „Kia Soul“ nuomos kaina siekia 588 eurus.
Vilniaus vadovai atrodo palyginti kukliai – važinėja 2005, 2007 ir 2012 metų tarnybiniais automobiliais.
Pirkimui pritarė vienbalsiai
Kauno valdžia reprezentacinius automobilius nusprendė išsinuomoti dar praėjusių metų vasarį. Miesto tarybos nariai šiai idėjai pritarė vienbalsiai.
Nuomotojams buvo pateiktas esminis reikalavimas – automobiliai turi atitikti „Autotyrimų“ rinkos klasifikaciją E2 (dideli prestižiniai automobiliai).
Konkurse panorusios dalyvauti bendrovės „Autoūkis“ ir „Krasta auto Kaunas“ pasisiūlė išnuomoti valdžiai BMW, o „Sostena“ – „Volvo“.
2017 metų rugpjūtį sutartis buvo pasirašyta su konkursą laimėjusiu „Autoūkiu“, kuris pasiūlė mažiausią nuomos kainą – 792 eurus per mėnesį.
Kauno meras V.Matijošaitis į valdišką transportą sėdo po avarijos, įvykusios 2018 metų sausį, – vairuodamas nuosavą „Porsche” jis partrenkė gatve ėjusį 80 metų senolį.
Tada miesto galva pareiškė, jog sės į keleivio vietą ir naudosis savivaldybės vairuotojo paslaugomis.
„Anksčiau meras darbo reikalais vairuodavo savo automobilį. Po nelaimės jis kartu su kolegomis dalinsis vieną iš dviejų reprezentacinių automobilių“, – pareiškė V.Matijošaičio patarėjas Tomas Grigalevičius.
Abiem naujais BMW gali naudotis ne tik V.Matijošaitis, bet ir vicemerai Simonas Kairys, Povilas Mačiulis, Rasa Šnapštienė, savivaldybės administracijos vadovai, kiti darbuotojai. Jais bus vežiojami ir svarbūs laikinosios sostinės svečiai.
Penktos serijos BMW, kuriais naudojasi Kauno viršūnėlės, yra dviejų litrų darbinio variklio tūrio, vidutinės degalų sąnaudos – 5,5 litro šimtui kilometrų.
Kalbėjo apie taupumą
Paklausus, kodėl nuomai nepasirinkti pigesnės markės, o atitinkamai – ir pigesnės nuomos kainos automobiliai – pavyzdžiui, „Škoda“ ar „Toyota Auris“, Kauno savivaldybės administracijos direktorius Vilius Šiliauskas atsakė nevisiškai į temą: „Buvo pasirinktas mažiausios kainos pasiūlymas.“
„Priimdami bet kokį sprendimą remiamės racionalumo ir taupumo filosofija. Vietoj anksčiau naudotų keturių reprezentacinių automobilių pasilikome tik du.
Vietoj anksčiau dirbusių ir savivaldybės darbuotojus vežiojusių 11 vairuotojų šiuo metu yra likę vos 3.
Per trejus pastaruosius metus savivaldybės automobilių parką sumažinome trečdaliu. Visi šie sprendimai leidžia miestui kasmet sutaupyti daugiau nei po 100 tūkst. eurų“, – pasakojo V.Šiliauskas.
Sostinės politikai – kuklesni
„Vilniaus meras Remigijus Šimašius į darbą ir namo vyksta pėsčiomis, dviračiu arba 2007 metų gamybos asmeniniu automobiliu „Subaru Outback“.
Darbo reikalais po miestą R.Šimašių veža savivaldybės vairuotojas jai priklausančiu 2012 metų laidos dviejų litrų darbinio variklio tūrio „Škoda Yeti“, – portalui lrytas.lt pranešė Vilniaus savivaldybės Aprūpinimo ir transporto skyriaus vedėjas Maratas Gafurovas.
Vicemeras Linas Kvedaravičius taip pat naudojasi 2012 metų laidos „Škoda Yeti“, priklausančiu Vilniaus miesto savivaldybei.
Vicemerams Editai Tamošiūnaitei ir Gintautui Paluckui priskirti 2005 metų laidos „VW Passat“.
Sostinės savivaldybė iš viso turi 65 automobilius, jų parkas buvo atnaujintas 2005–2008 metais. Nė viena mašina nėra įgyta lizingo būdu.
„Už du „Škoda Yeti“ buvo sumokėta daugiau nei 42 tūkst. eurų, už du „VW Passat“ – daugiau nei 49 tūkst. eurų. Visus sostinės vadovus veža vairuotojai“, – tvirtino M.Gafurovas.
Vilniaus savivaldybė šiais metais planuoja įsigyti apie 40 naujų automobilių.
Kauno vis tiek nepavijo
„Klaipėdos savivaldybė turi 11 automobilių. Nė vienas jų nėra skirtas konkrečiai vadovams – pastarieji dažnai naudojasi savo transporto priemonėmis“, – paklaustas, kokiais automobiliais naudojasi uostamiesčio meras Vytautas Grubliauskas ir kiti miesto vadovai, atsakė savivaldybės administracijos viešųjų ryšių specialistas Vitalijus Čiapas.
Klaipėdos savivaldybės autoparką sudaro dvi „Škoda Octavia“ (pagamintos 2006 m.), „Škoda Fabia Combi“ (2004), dvi „Honda Accord“ (2012), mokyklinis autobusas „Mercedes-Benz“ (2002), „Volvo S90“ (2016), „VW Caravele” (2017) ir trys elektromobiliai „Kia Soul” (2017).
Pastarosios keturios mašinos šiuo metu labiausiai tuština Klaipėdos iždą – už „Volvo“ nuomą reikia pakloti 595 eurus, už „VW Caravelle“ – 661 eurą, o už kiekvieną „Kia“ – 588 eurus per mėnesį.
Nuo brangiausio šalyje visų didžiųjų miestų savivaldybių nuomojamo automobilio, Kauno savivaldybės BMW, klaipėdiečiai atsilieka 131 euru per mėnesį.
Šiaulių galvai – 13 metų „VW Passat“
Šiaulių meras Artūras Visockas naudojasi 2007 metų laidos tarnybiniu automobiliu „Volkswagen Passat“, kuris priklauso šio miesto savivaldybei.
Šis automobilis gerokai anksčiau buvo pirktas už 19,8 tūkst. eurų.
Du mero pavaduotojai taip pat važinėja „VW Passat“, tik dar senesniu, pagamintu 2004 metais. Automobilį miesto valdžia buvo įsigijusi už 15,6 tūkst. eurų.
„Miesto vadovai dažniausiai vairuoja patys“, – tvirtino Šiaulių savivaldybės atstovas Vitalis Lebedis.
Nesitaško ir Panevėžys
Pasak Panevėžio savivaldybės Ūkio ir eksploatavimo poskyrio vedėjo Valdimaro Dapšausko, joje nėra konkrečiam miesto vadovui priskirtų automobilių.
Meras Rytis Mykolas Račkauskas dažniausiai važinėja 2013 metų laidos „Volkswagen Passat“.
Savivaldybės autoūkį sudaro dešimt automobilių, iš jų septyni – „Škoda“.
Brangiausia per penkerius metus įgyta mašina – 2013 metų laidos mikroautobusas „Volkswagen Caravelle Comfortline“, anksčiau siekė 121,6 tūkst. litų (35,2 tūkst. eurų).
Už dviejų naujausių automobilių, 2017 metų laidos „Škoda Octavia“, nuomą savivaldybė per mėnesį moka beveik pustrečio karto pigiau nei Kauno valdžia už BMW nuomą – po 338 eurus.
Alytaus merui – „Škoda“
Alytaus meras Vytautas Grigaravičius važinėja 2016 metų laidos automobiliu „Škoda Superb“, priklausančiu savivaldybės administracijai.
Automobilis yra nuomojamas iš banko už 437 eurus per mėnesį“, – portalą lrytas.lt informavo Alytaus savivaldybės Viešųjų ir užsienio ryšių skyriaus vedėja Modesta Tarasauskienė.
V.Grigaravičius pats vairuoja tarnybinę mašiną arba jį veža vairuotojas.
Mero pavaduotojai važinėja savo transportu, kurį, supratama, vairuoja patys.