Surengę teatralizuotą vilkiko palaiminimo ceremoniją antradienį Vilniuje prie Šv. apaštalų Petro ir Povilo bažnyčios protestavo apie porą dešimčių Lietuvos vežėjų. Tokiu būdu jie siekė atkreipti dėmesį į augančias draudimo kainas ir šaukėsi Dievo pagalbos.
Pasak jų, privalomasis civilinės atsakomybės draudimas kai kuriems vežėjams per pastaruosius porą metų pabrango tris ar keturis kartus.
Vežėjai vilkiką apklijavo pagalvėmis ir ironiškai dėstė, kad toks būdas galbūt padės apsisaugoti nuo nelaimių.
„Suprantame, kad nei Dievo apvaizda, nei žąsų pūkai nuo nuostolių mūsų tikrai neapsaugotų, bet visa tai įprasmina absurdą, kuriame esame atsidūrę šiandien. Draudimo mėnesiui polisas dabar gali kainuoti tiek pat, kiek prieš kelerius metus kainavo draustis 12 mėnesių“, – piktinosi UAB „Veka Auto“ vadovas Juozas Kuklys.
Pavadino genocidu
Į protesto akciją susirinkę vežėjai tvirtino, kad tokia draudimo kaina mažina Lietuvos vežėjų konkurencingumą tarptautinėje rinkoje, o kai kuriems vežėjams gali tapti priežastimi mažinti darbo vietų skaičių arba visai nutraukti veiklą.
„Tokių kainų šuolis yra nesuvokiamas protu ir mums, vežėjams, yra visiškai nepakeliamas“, – tvirtino protestuotojai.
Draudimo kainomis piktinosi ir su plakatu rankoje protestuojantis UAB „Visla“ direktorius Viktoras Monkevičius: „Dirbtinai sudaryta tokia situacija, kai liko mažiau nei penki vežėjai ir faktiškai jokios konkurencijos nėra. Čia iš valstybės ir iš viršaus tokia situacija. Daro tai, ką jie nori ir tarsi iš dangaus“, – sakė pašnekovas.
Vyras sulaukė draudimo metinio pasiūlymo net už 30 tūkst. eurų: „Čia yra genocidas.“
Pasigenda konkurencijos
Pasak vežėjų, pagrindinė kainų augimo priežastis – konkurencijos tarp draudikų nebuvimas. Buvo kreiptasi į Lietuvos banką, Konkurencijos tarybą, organizuotas susitikimas su premjeru Sauliumi Skverneliu, tačiau draudimo kainos toliau augo ir komercinio draudimo kainos šoko iki 300 proc.
V.Monkevičius skaičiavo, kad jų kompanijai šiemet sukanka 30 metų. Iš pradžių už draudimą mokėjo po 100 eurų, o dabar moka daugiau nei 4 tūkst. eurų metams.
Vežėjai tvirtino, kad draudimo kainą galėjo išpūsti draudimo įmonių tarpusavio ryšiai. Transporto bendrovėms draudimo paslaugas teikia trys įmonės – „Gjensidige“, „Compensa“ ir BTA.
Draudimo kainos vežėjams, kurie vyksta į Didžiają Britaniją, buvo gerokai pakeltos. Pasak vežėjo, draudimo kainos kaimyninėse šalyse yra kur kas mažesnės.
„Mano draugai Didžiojoje Britanijoje už draudimą moka gerokai mažiau nei pas mus. Už parką moka po 1200 eurų ir viskas įeina į tą paketą. Kodėl ten pigesnis draudimas?“ – retoriškai klausė V.Monkevičius.
Protestuojantys vežėjai siekia dviejų dalykų. Pirma – kad būtų patobulintas Lietuvoje galiojantis civilinės atsakomybės draudimo įstatymas. Antra – kad būtų sudaryta galimybė draustis ne tik Lietuvoje, bet ir užsienio šalyse.